משפחה לוחמת: האב ובנו ששירתו במקביל בשומר החומות

סא"ל (מיל') י', נווט קרב ותיק, ורב"ט י', בנו, שמשרת כלוחם בסוללת כיפת ברזל לחמו, אחד מהאוויר והשני מהקרקע, במסגרת המבצע האחרון בעזה

הבן והאב, צילום: באדיבות FIDF

משלחת של חיילים וקצינים השתתפה אמש (רביעי) בערב ההצדעה השנתי של ארגון ידידי צה"ל - FIDF - בניו יורק, שהתקיים השנה במתכונת מצומצמת בשל מגפת הקורונה.

מדובר באחד מהאירועים היוקרתיים ביותר בקרב הקהילה הפילנתרופית־יהודית בארה"ב, שנערך במטרה להביע הערכה לחיילי צה"ל.

שניים מאורחי הכבוד בכנס היו אב ובנו, ששמותיהם אסורים לפרסום בשל שירותם הצבאי - סא"ל (מיל') י', נווט קרב ותיק, ורב"ט י', בנו, שמשרת כלוחם בסוללת כיפת ברזל. השניים לחמו, אחד מהאוויר והשני מהקרקע, במסגרת מבצע שומר החומות. "ביצעתי שירות ארוך בצבא, וכעת אני עושה מילואים כנווט קרב בטייסת F-16", מספר סא"ל י' ל"ישראל היום".

רב"ט י', שהתגייס לפני שנה לצה"ל לאחר שנת שירות בכפר נוער בסיכון, פעל במהלך המבצע עם חבריו בסוללת כיפת ברזל בסמוך לאשקלון ולעוטף עזה. באותו זמן, אביו ביצע גיחות ותקף בתוך הרצועה. "כשאתה יוצא למשימה אתה מאוד ממוקד, ואין זמן לחשוב על דברים אחרים", מספר האב. "אחרי פעילות, כששמעתי שבעקבות התקיפה שלי, או תקיפות אחרות, היו שיגורים של רקטות לעבר מרכזי אוכלוסייה וכיפת ברזל יירטה את רובם, חשבתי על הילד והבנתי שאנו נלחמים יחד, כל אחד בתחומו - אני בהתקפה והוא בהגנה".

לרב"ט י' יש זיכרונות דומים. "לא הפסקנו לשמוע את המטוסים במהלך המבצע, ותהיתי איפה אבא שלי נמצא", הוא מספר. "שימח אותי מאוד ששנינו לקחנו חלק חשוב במבצע. זה הדבר הכי משמעותי עד כה בחיי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר