חיל הרפואה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) משיק שירות רפואי דיגיטלי חדש למשרתי צה"ל, שיפעל בשיתוף עם חברת ביקורופא ויאפשר מתן מענה מידי וראשוני מרחוק לאורך שעות היממה.
השירות, שמהווה קפיצת מדרגה נוספת במעטפת הבריאות שמעניק צה"ל למשרתיו, כולל ייעוץ רפואי על ידי רופאי משפחה ללא צורך בהגעה פיזית למרפאה. ניתן לבחור בין שיחה טלפונית לשיחת וידאו, והמענה ניתן תוך עד 60 דקות בלבד מרגע הפנייה.
המערכת פעילה בלילות (23:00-06:00) עבור כלל החיילים, ובמהלך היום עבור משרתי הקבע בלבד. משרתי החובה ממשיכים לקבל שירות במרפאות הצבאיות בשעות היום.
השירות כולל בין היתר:
ייעוץ רפואי אונליין
מרשמים דיגיטליים הניתנים לניפוק בבתי מרקחת אזרחיים שבהסדר
הפניות למיון או לסניף ביקורופא לפי הצורך
מתן ימי מחלה בהתאם למדיניות חיל הרפואה
תיעוד מלא של הביקור בתיק הרפואי הצבאי ובמערכת "מדיתיק"
השירות מוצע בנוסף לבוט הרפואה של צה"ל ולמוקד לרפואה דחופה בטלפון *6690, וניתן להזמין אותו ללא הפניה מוקדמת או תיאום תור.
אל"ם ד"ר אבי שינה, מפקד המרכז לשירותי רפואה בחיל הרפואה, אמר: "שירות מוקד הרפואה החדש על ידי רופאים מומחים עבור חיילי צה"ל מהווה קפיצת מדרגה ביכולת שלנו לספק שירות רפואי מקצועי ורגיש, ומותאם לאורך שעות היממה תוך התאמה למציאות המשתנה. המטרה שלנו היא לאפשר לכל חיילי צה"ל לקבל מענה רפואי מקצועי - במהירות, בנוחות, ובסטנדרט הגבוה ביותר, גם כשאין מרפאה בסביבה. מדובר בחיזוק משמעותי של מעטפת הבריאות שאנו מספקים למשרתי החובה והקבע".
רנית רנד סרוקה, מנכ"לית ביקורופא, הוסיפה:
"כמי שמובילים את תחום רפואת האונליין בישראל, אנו גאים להנגיש את השירות לחיילים, שהם חוד החנית של החברה הישראלית. זהו מהלך משנה מציאות - רפואת מומחים זמינה, איכותית ומהירה, שמותאמת לעולם הדיגיטלי בו אנו חיים ומאפשרת לחיילים לקבל טיפול מותאם אישית בכל זמן ובכל מקום, מבלי לעזוב את הבסיס או להמתין בתור. השירות שואף לשים את החייל במרכז ולחזק את תחושת הביטחון הבריאותי שלו. אנו רואים בכך שליחות ואחריות מקצועית כאחד".
המהלך מצטרף לשורת צעדים נוספים להנגשת שירותי הבריאות לחיילים, בהם אפשרות לניפוק מרשמים בבתי המרקחת "בי" ו"סופר-פארם", וביצוע בדיקות מעבדה בסניפי מכבי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
