"לקחת לנו חצי מהלב": הובא למנוחות רס"ל סיון ווייל ז"ל שנפטר לאחר שנפצע בחאן יונס

סיון, לוחם אגוז בן 20 מרעננה, נפצע בקרב כתוצאה מירי RPG • באותו האירוע נפצעו עוד 15 לוחמים, ונהרג גם רס"ל אלון קודריאשוב ז"ל • "הלב שלך ימשיך לפעום" ספד אחיו בדמעות • בת זוגתו: "לא ציפיתי שככה אכיר את המשפחה שלך"

"הלב שלך ימשיך לפעום, רק תבטיח שתנוח שם למעלה" אחיו של רס"ל סיון ווייל ז"ל סופד לו// משה בן שמחון

"הלוואי שזו הייתה מתיחה לאחד באפריל" אלפים, חברים ובני משפחה הגיעו לבית העלמין הצבאי ברעננה היום (שני) ללוות בדרכו האחרונה את בן העיר רס"ל סיון ווייל, לוחם אגוז, שנפטר אתמול מפצעיו אחרי שנפגע מירי RPG בחאן יונס לפני שלושה ימים. כמו כן הופיע הזמר עידן רייכל וחלק לו כבוד אחרון. 

לוויתו של רס"ל סיון ווייל ז"ל,

"איך מתחילים לסכם אותך"? ספד בדמעות נתן, אחיו הגדול של סיון. "אף פעם לא האמנתי שמישהו יכול לפגוע בך. כל כך הוקל לי שנפצעת והיית בבית. השארת חותם ענק ולקחת לנו חצי מהלב כשהלכת. אתה אחי הקטן והגיבור, שהציל וימשיך להציל חיים. הלב שלך ימשיך לפעום, רק תבטיח שתנוח שם למעלה. אני מקווה שאתה יודע כמה אני אוהב אותך ומפחד שלא אמרתי לך את זה מספיק. יש לי את הזכות להיות אחיך הגדול. הלוואי ויכולתי להתחלף איתך. מבטיח לך שאזכור אותך עד הנשימה האחרונה שלי. אני מחכה שנתאחד", אמר לסיום. 

ההלוויה של החייל סיון וייל ז''ל, צילום: ללא קרדיט

"נתת לי עשרים שנות אושר אמיתיות. למדתי ממך על החיים, בזכות המידות המדהימות שלך. מוזר שאבא לומד מבנו כל כך הרבה, בדרך כלל הבן לומד מאביו. עבורינו, אני ואמא, היית מתנה נפלאה", שיתף בכאב אביו ג'וליאן.

"הכרנו רק חודשיים ואני כל כך שמחה שהכרתי אותך", אמרה יהלי, בת זוגתו. זכיתי לקום איתך בבוקר, לנסות להשתזף איתך ולהפסיד לך בבאולינג. בכל הרגעים האלה, כל דייט שלנו היית מתנה שלי. לפני שלושה ימים ראיתי את המשפחה שלך, לא ציפיתי שככה אכיר את המשפחה שלך".

איתן, אחד מחבריו, אמר בכאב: "הלוואי וזו היתה מתיחת אחד באפריל". גם בן הדוד ז'אק סיפר עליו: "איפה אפשר למצוא נחמה? בזה שהרופאים אמרו שלא סבלת? הדבר היחידי שנותן לנו כוח זה החוזק של המשפחה. כמה זיכרונות צברנו בעשרים שנה. אתה והחיוך שלך, זה עדיין מעט מידי, איזה יהלום נדיר היית, דמות להערצה. אנחנו מרוסקים כרגע כי היינו כ"כ מאושרים יחד. המחיר שאנחנו משלמים עכשיו הוא כלום לעומת מה שנתת לנו - 20 שנות אור. אנחנו נמשיך להיות חזקים בשבילך. תודה שנלחמת על הזכות שלנו להיות כאן".

הלוויתו של סיון ווייל, צילום: ללא קרדיט

נציג צה"ל סא"ל חגי שרעבי פתח את הלוויה: "בלב כואב אנו חולקים כבוד אחרון ומצדיעים לסיון. כל כך קיווינו לסוף אחר, כמה התפללנו בבית החולים. כמה אהבת את הארץ הזו וכמה רצית לעשות שירות צבאי מאתגר תוך תחושת שליחות ואהבת הארץ. כשנפצעת בפעם הראשונה לא יכולת לשאת את העובדה שלא היית עם חברי הצוות שלך. ביקשת לחזור אל חבריך. ימים קשים ומורכבים עוד לפנינו. צה"ל יסגור חשבון עם מחבלי חמאס. צה"ל יכה בהם קשה. זו המחויבות שלנו לסיון. מותך הוא מות גיבורים. אתה מצטרף אל חבריך אלון. חזקו אותנו מלמעלה".

"גדלת במשפחה אוהבת והפנמת את כל הערכים הטובים. ערכים של נתינה לערכים, מסורת יהודית וציונות. הבאת למשפחה צחוק ושמחה ורוגע פנימי. אין צל של ספק שאם היית יכול לדבר כעת היית צוחק ואומר להוריך תודה על מה שהם נתנו לך", אמר הרב צבי קורן. "את כל הטוב שלך הבאת גם לצה"ל. עם חברות אמת עם חבריך באגוז. הוקפצת להילחם נגד הרוע הנורא. בשישי האחרון נפגעת יחד עם חברים ליחידה. אבל לא סיימת שם את הטוב בעולם הזה. החזקת עוד כמה ימים לאפשר למשפחה וחברים להיפרד ממך ולתרום איברים. מישהו יסתובב בעולם עם הלב שלך. איזו הקרבה מדהימה".

בתקרית בה נפל ווייל, נפצעו עוד 15 לוחמים, ונהרג גם רס"ל אלון קודריאשוב ז"ל. סיוון היה תלמיד בתיכון מטרווסט ברעננה, ששבעה מבוגריו נרצחו או נפלו ובוגרת נוספת עדיין חטופה בעזה. הוא הותיר אחריו הורים, שני אחים ואחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר