"איזה אדם הלך מאיתנו": סמ"ר נדב כהן, החלל ה-600 מתחילת המלחמה, נפל בקרב בדרום הרצועה

נדב, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד 77, נפגע כתוצאה מירי נ"ט • חברו הטוב ירין ספד לו: "המורשת שלו הייתה לאהוב את כולם, להתחבר לכולם, שבסוף מה שמשנה זה להיות ביחד כעם אחד, שאנחנו לא נלחמים סתם אלא בשביל האחדות ואהבת האחר"

הפגישה הראשונה של נדב כהן ז"ל שנפל בקרב בעזה עם משפחתו לאחר השביעי באוקטובר // באדיבות המשפחה

החלל ה-600 מתחילת המלחמה: סמ״ר נדב כהן, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה כתוצאה מירי נ״ט.

סמ"ר נדב כהן, צילום: ש

ירין הרטמן, חברו של נדב כהן ספד לו ב"כאן רשת ב": "אחד החברים הכי טובים שלי אי פעם. נדב היה בבית ב-7 לאוקטובר והוקפץ לדרום, הוא סגר בצבא בערך כ-90 ימים ברצף, כשהוא חזר, הגענו כל החברים ועשינו ערב לכבודו. הוא נתן את את כל כולו למדינה ולצוות בשריון".

"נדב היה איש מאד מאד חכם, בין האנשים החכמים שאני מכיר", המשיך: "הייתה לו אופציה להשתבץ למודיעין או מסלולי מצוינות כאלו ואחרים, אבל אחרי המכינה הקדם צבאית, בחר יחד עם החברים שלו להתגייס לשריון. זה מראה איזה בן אדם מיוחד הוא היה. המורשת שלו הייתה לאהוב את כולם, להתחבר לכולם, שבסוף מה שמשנה זה להיות ביחד עם אחד, שאנחנו לא נלחמים סתם אלא בשביל האחדות ואהבת האחר. להיות הכי טובים במה שעוסקים, ופשוט להמשיך לחיות". 

סמ"ר נדב כהן ומשפחתו, צילום: באדיבות המשפחה

נדב למד בבית הספר היסודי הרצל בחיפה וסיים את תיכון חוגים. גיורא סמולנסקי, מחנך הכיתה של נדב, נפרד מתלמידו: "נדב שלנו. איזה אדם הלך מאיתנו. נער הקסם של הכיתה. החיוך הכובש והנתינה האין סופית. תמיד ראשון להתנדב, להגדיל ראש, להוביל תהליכים, לשמש דוגמא אישית. לקח תמיד חלק בשיח הכיתתי ותמיד בצורה כל כך ערכית. אני לא יודע איך זכיתי להכיר לאדם מיוחד כזה".

מנהלת בית הספר חוגים, מילנה מירון אמרה: "נדב היה ילד רגיש ואהוב. חקר עולם, היה במשלחות בבוסטון, גרמניה וחקר חלל במוסקבה. התנדב ברצון ובשמחה. הנחה טקסים וחייך לעולם".

סמ"ר נדב כהן,

המכינה הקדם צבאית "בארי" ספדה לנדב: "נדבי, חניך מוביל ואהוב, נהרג על הגנת העם והמולדת האהובה שלנו, מדינת ישראל. אנחנו שולחים נחמות למשפחה ולחברים, שנהיה ראויים".

נטע דוברין, חברת המשפחה סיפרה: "קמנו לבוקר שחור מאוד. נדב בן 20 ילד מהמם. דובדבן שבקצפת. סיים את בית הספר חוגים בהצטיינות והיה מדריך בנוער העובד והלומד. בסוף הלימודים הוא הלך למכינת בארי, ובגלל שהיה מצטיין הוא קיבל זימונים לכל תפקיד אפשרי. נדב רצה לשרת את המדינה והלך עם חברים שלו לשריון לחטיבה 7".

חברת משפחה מספרת על סמ״ר נגב כהן שנפל בקרב בעזה // מישל מכול

"צריך לספר שסבא של נדב היה לוחם בחטיבה 7 גם הוא, וזו התרגשות משפחתית שהסבא היה לוחם והנכד ממשיך את דרכו. ברביעי לאוקטובר נדב קיבל "מצטיין מג"ד" בטקס מאוד מרשים בהשתתפות תת אלוף אביגדור קהלני ויצא הביתה לסופ"ש אחרי שסגר בבסיס כמה שבועות. כמובן שבשביעי באוקטובר הוא הוקפץ. אמא שלו הביאה אותו לתחנת חוף הכרמל ומאז הוא היה בעזה, כמובן שיצא להפוגות וכולי. נדב הוא בן אמצעי, אח של יונתן אחיו הגדול, ואח של רוני. כולם מלח הארץ. ואנחנו אבלים, אנחנו שבורים. וכשאומרים שאלוהים לוקח את הטובים, זה מרגיש שזה הסרט שאנחנו נמצאים בו כרגע".


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר