על רקע משבר חוק הגיוס: לוחמי הגדוד החרדי הוקפצו לעזה ויצאו ישר למסע כומתה

חיילי "נצח יהודה" סיימו את הכשרתם ומתכוננים להמשך השירות כחלק מגדוד חי"ר מתמרן ברצועה ובגבול לבנון • "הם מבינים את גודל השעה ונלחמו בגבורה גם בתוך הרצועה"

אחרי שבועיים של לחימה חיילי הגדוד "נצח יהודה" קיבלו את הכומתה // דוברות נצח יהודה

חיילי הגדוד החרדי "נצח יהודה", שהתגייסו לצה"ל כחלק ממחזור אוגוסט 23, סיימו הבוקר (רביעי) את הכשרתם, אחרי שכבר הספיקו לקחת חלק בלחימה ברצועת עזה.

הלוחמים חוו את המלחמה גם במשך תקופת הכשרתם: הם הוקפצו ביום שמחת תורה של השבת השחורה והשתתפו במשימות שונות בדרום ובצפון לאורך תקופת מלחמת חרבות ברזל.

החיילים היו אמורים לערוך מסע כומתה לפני כשבועיים, אולם גם במקרה הזה הלחימה נכנסה לתמונה והם נשלחו לבצע פעולה התקפית במרחב חאן יונס בעזה, שם חגגו את חג פורים.

טקסט קבלת הכומתה של הגדוד החרדי, צילום: דוברות נצח יהודה

בלילה שבין שלישי לרביעי, לוחמי הגדוד יצאו מרצועת עזה ועברו מסע כומתה שהחל בעוטף עזה והסתיים בטקס חלוקת הכומתה המנומרת של חטיבת כפיר, שנלחמה לראשונה ברצועת עזה מאז היווסדה.

בעמותת "נצח יהודה" אמרו, כי הצעירים החרדים שמתגייסים לצבא מביאים איתם רוח לחימה ורצון עז להיות שותפים מלאים בהגנה על המדינה: "הם מבינים את גודל השעה ונלחמו בגבורה גם בתוך רצועת עזה. לא סתם ראשי הצבא בחרו בהם להילחם עוד לפני סיום ההכשרה".

טקס קבלת הכומתה, צילום: דוברות נצח יהודה

הבעת אמון בגדוד

בעיתוי הולם, דיווח הבוקר (רביעי) הכתב הצבאי של גל"צ, דורון קדוש, כי על רקע משבר חוק הגיוס, צה״ל הכריע שהגדוד החרדי ״נצח יהודה״ יהפוך לגדוד חי״ר מתמרן ולוחמי הגדוד יוכשרו לתמרן בלחימה בשטח אויב בזירות הרלוונטיות - עזה ולבנון.

הלוחמים חוגגים על המשפחות, צילום: דוברות נצח יהודה

החלטה זו היא הבעת אמון בגדוד נצח יהודה, שהוכיח במלחמה יכולות טובות. במצב הנוכחי, צה״ל לא יכול להרשות לעצמו להחזיק גדוד לוחם שאינו מתמרן, משום שמצוקת המחסור באלפי לוחמים היא אמיתית וצה״ל צריך כל לוחם לתמרון בתרחישים עתידיים.

לצד הלוחמים של נצח יהודה, קיבלו גם לוחמי פלוגת תומר, הפלוגה החרדית של גבעתי, את הכומתה הסגולה שלהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר