"אין לנו אפשרות להפסיד": הפוסט של רס״ב (מיל׳) סבסטיאן איון שנפל ברצועת עזה

רס"ב איון, מפקד בחפ"ק מח"ט 401, נפל בקרבות בבית החולים שיפא • בפוסט שפרסם במהלך בלחימה כתב: "זה הבעיה, אין לנו בית אחר, חייבים לנצח" • חברו סיפר: "למרות שהוא החלים מסרטן ולמרות גילו הוא התנדב למילואים במלחמה, זה אדם מסוג אחר לגמרי"

הפוסט ששיתף רס״ב (מיל׳) סבסטיאן איון // מתוך פייסבוק

דובר צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום כי רב-סמל בכיר (מיל') סבסטיאן איון (51), מפקד בחפ"ק מח"ט 401, נפל בקרבות בבית החולים שיפא בעזה. רס"ב איון נולד בבואנוס איירס, בירת ארגנטינה והתגורר בראש העין. הודעה נמסרה למשפחתו.

רס״ב (מיל׳) סבסטיאן איון, שנפל בעזה, שיתף פוסט בפייסבוק כחודשיים לפני שנהרג: "זה הבעיה, אין לנו בית אחר, ואין לנו אפשרות להפסיד, חייבים לנצח". 

רס"ב (במיל') סבסטיאן איון, צילום: דובר צה"ל

יהודה ראובני, חבר קרוב של סבסטיאן, סיפר: "הוא גרוש ואב לילדים, הילדים וגרושתו גרים בקריות. הוא היה אבא מדהים וחבר עוד יותר מדהים. איש עם לב וחיוך ורצון לעזור. נכון שאומרים את זה על כולם, אבל הוא היה חריג בקטע הזה. הוא היה חלק מקבוצת אופנענים. היינו מטיילים בשבתות והיינו עושים גם טיולים בחו"ל ביחד. היה לו אופנוע כבד כמוני, ככה הכרנו. אנחנו כל החברים בהלם. הוא עלה מארגנטינה לישראל. השם שלו בתעודת זהות זה סבסטיאן אבל כולם קראו לו 'סבי'. אני עדיין לא מעכל שהוא איננו".

על התנדבותו למילואים סיפר יהודה: "הקטע של הצבא אצלו בדם. הוא התנדב במשך שנים. הוא היה הרבה מעל גיל המילואים והוא תמיד התנדב למילואים. היה יוצא תמיד לחודש מילואים. זה מישהו שאהב את המדינה ברמות שאי אפשר להסביר. הוא ניצח את הסרטן. הוא היה חולה והצליח להתגבר על זה. כולנו תמכנו בו. זה היה בשנתיים הארונות. למרות שהוא החלים מסרטן ולמרות גילו הוא התנדב למילואים במלחמה. זה הבנאדם. אדם מסוג אחר לגמרי".

מנהרה בבית החולים שיפא, צילום: רויטרס

מפקדו לשעבר, אלחי פיין כתב: "כמה עצוב. סבסטיאן איון (סֵבִּי) אחד הלוחמים הכי טובים שהיו לי. איש מעשה ותמיד במרכז החבורה. זכיתי להיות איתו בלבנון השנייה עופרת יצוקה וצוק איתן. נפל היום בלחימה בעזה. תנחומים למשפחתו ולשאר הצוות הוותיק. יהי זכרו ברוך". 

חברו למילואים דוד בראון כתב: "במהלך המילואים פגשנו לא מעט תופעות. אין ספק שצוות אייזנר היתה אחת מהן. חבורה של אאוטסיידרים בחפ"ק של הסמח"ט, שלום אייזנר. חבר'ה שלא ממש שייכים לאף גדוד, אבל נמצאים בכל מקום בו החטיבה נמצאת. חבורה צפופה שאפילו ארגנה לעצמה שלט אותו תלו בפתח של הדירות בהן שהינו. "צוות אייזנר". רביעיית האמרים שמופיעה ונעלמת, בכל מקום כל הזמן. ועליהם מפקד האחד והיחיד - סבי". 

פעילות הלוחמים בבית החולים שיפא, צילום: דובר צה"ל

עוד הוסיף: "המפגש הראשון שלי איתו היה בכלל בקשר. וזה קטע, כי לסבי היה קול צרוד כזה. צרוד כל כך שכשאתה שומע אותו בהתחלה אתה לא מבין, אבל אז מהר מאוד זו הופכת להיות מעין חתימת איכות שאי אפשר להתבלבל בה. ובכל פעם ששמעתי אותו בקשר מאז, ישר הייתי מתמלא בעוד טיפה של וודאות, ועוד מתיחה קטנה של החיוך". 

"כי סבי היה מקצוען. וצוות אייזנר בפיקודו הגיע תמיד לאן שצריך מתי שצריך. מוכנים לפקודות. ולא משנה אם זה לפנות פצועים, או לאסוף אמש"ט. אם זה להוביל פנימה שיירות לוגיסטיות או לוחמי שלדג. תמיד פקודות עבור. תמיד - מה צריך, אין בעיה. ותמיד תמיד עם חיוך ורוח טובה. כי סבי היה האיש הזה, שאפשר לסמוך עליו. רס"ב סבסטיאן איון נהרג בלחימה בעזה. בן 51 בנופלו. צה"ל איבד היום לוחם נדיר. ומהמעט שהכרתי, עם ישראל איבד איש נדיר אפילו יותר. יהי זכרו ברוך". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר