"הבן שלכם היה גיבור": ההבטחה שהמג"ד תומר גרינברג ז"ל לא הספיק לקיים

לאחר שסמ"ר ישי פיטוסי ז"ל נפל בקרב הירואי בנחל עוז בשבת השחורה, מפקד הגדוד שלו סא"ל תומר גרינברג ז"ל שוחח עם הוריו - שעות לפני שנכנס לעזה • במהלך השיחה הוא סיפר על גבורת בנם, ש"יכול היה לברוח, אבל בחר שלא" • גרינברג הבטיח לבקר את ההורים - ולא הספיק • האזינו להקלטה הכואבת

האזינו לשיחה

"רמה אחרת של גבורה": סמ"ר ישי פיטוסי ז"ל, לוחם בגדוד 13 שבחטיבת גולני, נפל בגיל 21 אחרי שנלחם עד הכדור האחרון בשבת השחורה בנחל עוז והיה היחיד ששרד. זמן מה לאחר מכן, המג"ד, סא"ל תומר גרינברג ז"ל, התקשר להוריו של פיטוסי על מנת לספר להם על גבורת בנם, בטרם הוא שב ללחימה בעזה. אלא שהוא גם כן נפל במהלך הקרבות הקשים. כעת השיחה המצמררת בינו לבין ההורים איציק וענבל מתפרסמת לראשונה. 

סמ"ר ישי פיטוסי ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

"תודה שאתם מבינים ומכילים, שמג"ד מתקשר אחרי הרבה זמן. עד יום שישי היינו בעזה", אמר להוריו של פיטוסי. "אני רוצה להגיד לכם, כשתסתיים המלחמה, אתם, המשפחות השכולות, תהפכו להיות הדבר הכי חשוב שיש לנו. תהפכו להיות משפחה לכל החיים".

סא"ל תומר גרינברג ז"ל, צילום: אורן כהן

לאחר מכן המשיך וסיפר על ישי ועל האנשים שהיו איתו, "כדי שאדע לפני שאני נכנס לעזה בעוד כמה שעות, שזה יושב לכם בראש", אמר. "לוחמים נהרגים בצבא בכל מיני מקרים. אבל חשוב לי שתדעו שהקרב הזה שהם נלחמו בו בנחל עוז היה רמה אחרת של גבורה. הבן שלכם יכול היה לקחת את הדברים שלו ולברוח לשדה", סיפר להורים.

נחל עוז לאחר טבח שבעה באוקטובר, צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90

עוד המשיך וסיפר באופן מצמרר כי הייתה ללוחמים אפשרות לבחור לא לעשות את מה שהם עשו -  והם בחרו בכל זאת. "סיפור הגבורה של הקרב הזה יסופר ויתועד כשתסתיים המלחמה. זה לא יחזיר את ישי, אבל עוד עשרים שנה ילדים יגדלו על סיפור גבורת הקרב הזה. ואני פונה לאמא: 'תלמדי אמהות אחרות איך מגדלים ילדים כאלה'. היה לי חשוב לדבר איתכם לפני שנכנסים לעזה, ולומר לכם - שאנחנו ננצח. וכשזה יסתיים - תהיו בטוחים שנגיע", ניחם בקול כואב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר