"שם את טובת האחר מעל טובתו האישית": הובא למנוחות רס"ר מתן דמארי ז"ל

מאות בני אדם ליוו בדרכו האחרונה את חייל המילואים, שנהרג בקרב בצפון רצועת עזה • בין הסופדים היו אלמנתו, אביו, אחותו ואחיו, וגם ראש עיריית אילת אלי לנקרי, שאמר: "בחייו ובמותו - הוא ייצג את הטוב והיפה שבאדם ובעם שלנו"

הלווייתו של רס"ר מתן דמארי ז"ל. צילום: דוברות עיריית אילת

רס"ר (מיל') מתן דמארי, מפקד כיתה בפלוגת הסיור של חטיבת האש (215) שנפל אתמול (שלישי) בקרב בצפון רצועת עזה, הובא היום למנוחות בבית העלמין בדימונה. הוא היה בן 31 במותו.

מאות מתושבי אילת הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה, יחד עם מאות אנשים מחוץ לעיר. דמארי גדל והתחנך באילת, ולאחר נישואיו עבר לעיר דימונה, שם הקים משפחה יחד עם רעייתו עדן. שניהם אנשי חינוך ולשניהם שני ילדים.

רס"ר (מיל') מתן דמארי ז"ל, צילום: ללא קרדיט
מאות הגיעו. הלווייתו של רס"ר מתן דמארי ז"ל, צילום: רונית זילברשטיין
הלווייתו של רס"ר מתן דמארי ז"ל, צילום: רונית זילברשטיין

ספדו לו אלמנתו עדן, אביו משה, אחותו עמית, אחיו רועי, ראש עיריית דימונה בני ביטון, ראש עיריית אילת אלי לנקרי, מפקדים, רבנים וחברים, שציינו את מעלותיו הרבות, מידותיו הטובות ואישיותו הנעלה.

בדברי ההספד שלו, אמר לנקרי: "באנו היום ברוב עם לחלוק כבוד אחרון ולהצדיע לגיבור ישראל, רס"ל מתן דמארי, שלחם בחירוף נפש ונפל בקרב על הגנת המולדת, למען קיומנו בארץ שלנו. מתן, מטובי בנינו, עניו וטהור, מלח הארץ, איש מסור, אוהב אדם ואהוב על הבריות. כמו חבריו גיבורי התהילה, מתן התייצב למילואים כבר ביום הראשון למלחמה, ללא שאלות וללא תהיות. הוא שם את טובת האחר מעל טובתו האישית, ויצא להילחם בגבורה אדירה על הזכות שלנו לחיות בביטחון במדינה היהודית היחידה שלנו. מתן היה ונשאר סמל ומופת לגבורה ומסירות נפש, שבחייו ובמותו ייצג את הטוב והיפה שבאדם ובעם שלנו. יהי זכרו של מתן חרוט ונצור לעד בלב האומה. יהי זכרו ברוך".

המשפחה יושבת שבעה ברחוב הרב מרדכי אליהו 28 בדימונה.

הלווייתו של רס"ר מתן דמארי ז"ל, צילום: רונית זילברשטיין
הלווייתו של רס"ר מתן דמארי ז"ל, צילום: רונית זילברשטיין
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר