משפחתו החרדית של רב"ט דוד מילטמן ז"ל לא קיימה לו טקס קבורה צבאי, בצה"ל פועלים שהמקרה לא יישנה

דוד, שנפל בשבת השחורה רצה להיקבר בחלקה צבאית ובטקס צבאי אך משפחתו לא קיימה את בקשתו • בצה"ל החליטו לחדד נהלים והוסבר לחיילים הבודדים כי מי שיופיע בכתובת למקרה אסון הוא שיקבע את אופי הלוויה • עמותת יוצאים לשינוי: "צעד ראשון לתיקון"

רב"ט דוד מיטלמן. צילום: ללא

רב"ט דוד מיטלמן, לוחם בחטיבת גולני, נפל בקרבות מול מחבלי חמאס בשבת השחורה. מיטלמן גדל כחרדי בעיר מודיעין עילית ובהמשך יצא בשאלה והתגייס לצה"ל.

מיטלמן יצא מהחברה החרדית ולא זכה לקבורה צבאית. זאת בעקבות דרישת משפחתו החרדית, למרות שלפי דברי משפחתו המאמצת וחבריו הקרובים רצונו היה להיקבר בטקס ובחלקה צבאית.

תיעוד הפעילות הקרקעית ברצועת עזה // דובר צה"ל

בארגון יוצאים לשינוי פנו במכתב בהול לראש אכ"א, שבו דרשו כי הצבא יפעל כדי למנוע הישנות של מקרים בהם חללים שנפלו על הגנת המולדת, ייקברו בניגוד לרצונם ואמונתם.

מלשכת ראש אכ"א נמסר כי בעת הזו יחודדו הנהלים בפני כלל החיילים הבודדים וחסרי עורף משפחתי, ויוסבר להם כי מי שיופיע בכתובת למקרה אסון יוכל לקבוע את אופי הלווייתם במידה וחלילה יפלו בקרב וכי הם יכולים לשנות את פרטי איש הקשר למקרה אסון.

צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס // דובר צה"ל

לאחר פרסום המקרה של מיטלמן, התקבלו ביוצאים לשינוי פניות מלוחמים רבים החוששים כי במידה וחלילה יפלו בקרב, מנת חלקם יהיה זהה למיטלמן.

"הצעד של הצבא, הוא צעד ראשון לתיקון המצב אך איננו מספק ואנו מצפים להמשיך ולעבוד מול הצבא ולוודא כי מקרים שכאלה לא יישנו". אמרו בארגון.

מדובר צה"ל נמסר: "פניית העמותה התקבלה, הנושא נמצא בבחינה. צה"ל לא יכול למסור פרטים על המקרה הפרטני בשל צנעת הפרט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר