זאק אפרון מתאבק וג'ודי פוסטר ב"בלש אמיתי": כל המלצות התרבות לשבוע הבא

דוב הצעצוע הפרוע שקם לחיים מגיע לטלוויזיה, הקומדיה הרומנטית שתכבוש אתכם, ההצגה שתיגע לכם בלב, הדוקו-ריאליטי על נסרין קדרין חוזר, דרמה מדוברת זוכת הפרסים, ארקדי דוכין במופע אינטימי, הצגה קומית מפתיעה ותערוכה עם ניחוחות יפניים • אלה הדברים הכי מעניינים שמחכים לכם

מתוך "המתאבקים". צילום: באדיבות בתי קולנוע לב

שבוע נוסף מגיע לסיומו, וכדי שתתחילו לתכנן את התוכניות שלכם להמשך השבוע כבר מעכשיו - הכנו עבורכם כמה המלצות לכל מה שמעניין בעולם התרבות בשבוע של 18/01-12/01.

סרטים

המתאבקים

סיפורם האמיתי והמדהים של האחים ואן אריק, מכוכבי ההיאבקות הגדולים של שנות ה-80, מגיע למסך הגדול.

תחת צילו של אביהם השתלטן, שהוא גם המאמן שלהם, האחים מחפשים תהילה בזירה הגדולה ביותר בעולם הספורט, ובדרך הם עוברים שלל ניצחונות וטרגדיות. בכיכובם של זאק אפרון, זוכה גלובוס הזהב ג'רמי אלן ווייט ("הדוב") והאריס דיקינסון ("משולש העצבות").

בבתי הקולנוע

20 אלף מינים של דבורים

סרטה המרגש של אסטיבליז אורסולה סולגורן עוקב אחר חופשת קיץ של אם ושלושת ילדיה בכפר שמרני. כשבתה לוסיה בת ה-8 נמצאת בחיפוש אחר זהותה, היא יוצאת לחקור את הנשיות שלה לצד נשות משפחתה, שבוחנות במקביל את נשיותן שלהן.

בגיל 9 בלבד, סופיה אוטרו, המגלמת את לוסיה בצורה פנומנלית, זכתה בפסטיבל ברלין האחרון בפרס המשחק הראשי. מאז הקרנתו בפסטיבל היוקרתי זכה הסרט בפרסים רבים, והוא אף מועמד ללא פחות מ-15 פרסי גויה של האקדמיה הספרדית לקולנוע, כולל עבור הסרט הטוב ביותר.

בבתי הקולנוע

רק לא אתה

הכוכבת העולה סידני סוויני (שהיתה מועמדת לאמי על תפקידיה ב"הלוטוס הלבן" וב"אופוריה") וגלן פאוול ("אהבה בשחקים: מאווריק") מככבים בקומדיה הרומנטית הזו (מאת הבמאי של "באה בקלות" ו"ידידים פלוס"), שהפכה ללהיט מפתיע בארה"ב.

השניים מגלמים צעירים שלאחר דייט ראשון מוצלח במיוחד משהו קורה - והמשיכה ביניהם קופאת. הכל משתנה כשהם נתקלים זה בזו בחתונה באוסטרליה, שבה הם מחליטים להעמיד פני זוג.

בבתי הקולנוע

תוכנית א'

סרטם של האחים דורון ויואב פז, המבוסס על סיפור אמיתי, עוקב אחר קבוצה של שורדי שואה שנשבעו לנקום בנאצים.

בראשות מנהיגם הכריזמטי אבא קובנר, ותחת סודיות מוחלטת, חברי הקבוצה מתכננים את מבצע הנקמה היהודית הגדול בהיסטוריה, שבו ירעילו ויהרגו 6 מיליון גרמנים. בכיכובם של אוגוסט דיהל ("ממזרים חסרי כבוד"), עוז זהבי, מיכאל אלוני, ישי גולן וסילביה הוקס ("בלייד ראנר 2049").

בבתי הקולנוע

סדרות

בלש אמיתי: ארץ הלילה

אנתולוגיית המתח עטורת השבחים של HBO חוזרת בעונה רביעית, וגם הפעם מציגה סיפור חדש לגמרי.

בעונה החדשה, הבלשיות ליז דנברס (זוכת האוסקר ג'ודי פוסטר, בתפקידה הטלוויזיוני הגדול הראשון) ואוונג'לין נאברו (המתאגרפת קאלי רייס בתפקיד מפתיע) חוקרות את היעלמותם של שמונה מדענים מתחנת מחקר באלסקה, שש שנים לאחר שעבדו יחד על מקרה רצח קשה. בזמן שהן ינסו לגלות מי עומד מאחורי היעלמות המדענים, הן יחשפו את סודות העיירה שבה הן חיות ואת המתחים הפנימיים בין תושביה, וכמובן - יתמודדו עם השפעת החקירה על חייהן האישיים.

שני, yes ,HOT וסלקום TV

טד

סדרת פריקוול מצופה לשני שוברי הקופות המצליחים בעלי אותו השם. הסדרה נוצרה בידי זוכה האמי סת' מקפרלן, יוצר "איש משפחה" ו"אבא אמריקאי" (שביים את צמד הסרטים), שחוזר לדבב את דמות דוב הצעצוע הפרוע שקם לחיים. היא מתרחשת בשנת 1993, אז מאטי (שגולם במקור בידי מארק וולברג) היה תלמיד תיכון, שכמובן הסתבך לא מעט עם תלמידים אחרים ובשלל צרות.

שבת, yes

דודג'ר

סדרת המשך פרועה העוקבת אחר דמותו של ג'ק דוקינס (בגילומו של המועמד לאמי תומאס סאנגסטר, "גמביט המלכה"), הלוא הוא נסיך הגנבים המכונה "דודג'ר" מהרומן הקלאסי "אוליבר טוויסט" של צ'ארלס דיקנס. עברו של דוקינס שב לרדוף אותו לאחר מפגש עם הפושע פייגין, והוא חוזר לחיי הפשע. ממעשי שוד, דרך ניתוחים הרי-גורל ועד לסיפור אהבה עם בת המושל, זה סיפור שעוסק בהתחדשות, בבגידה, בגאולה ובאהבה - וכל זה עם טוויסט מפתיע במיוחד.

רביעי, דיסני+

נסרין

לצד בעלה רום ובנם ריף, שייחשף לראשונה לקהל בבית, תוכנית הדוקו-ריאליטי המצליחה תמשיך לעקוב אחר חייה הסוערים של הזמרת המצליחה נסרין קדרי.

בימים שאחרי 7 באוקטובר, השלושה מוצאים את עצמם במציאות שבה החיים מתערערים. איך הם יתמודדו עם ביטולי ההופעות שנגרמו בגלל המלחמה, האם הזוגיות של נסרין ורון תשרוד את אתגרי התקופה הסוערת, וכיצד יצליחו לתפקד כהורים תוך כדי מתקפות טילים?

ראשון ושני, HOT

מוזיקה

חוזרים הביתה

האנסמבל הקולי הישראלי חוזר לבמה עם קונצרט פתיחת העונה שלו, לאחר שזה נדחה בגלל המלחמה. חרבות ברזל הביאה לחשיבה מחודשת ביחס להרכב היצירות במופע הא-קפלה הזה, שהביא לשינוי חלק מהרפרטואר כך שיתאים לתקופה הנוכחית. את האנסמבל יוביל המנצח יובל וינברג, המנצח והמנהל המוזיקלי של מקהלת רשות השידור בשטוטגרט ושל מקהלת הנוער האירופית Eurochoir.

החל מחמישי, ברחבי הארץ

המנצח יובל וינברג, צילום: לנה זמלרוגן

מסע לאהבה

במופע אינטימי עם פסנתר, ארקדי דוכין, מהזמרים-יוצרים המרגשים והאהובים ביותר בישראל, ידבר על המצב בשיח פתוח עם הקהל. דוכין ינגן ויבצע את להיטיו הרומנטיים הגדולים מהרפרטואר העשיר שלו, שבהם "היא לא דומה", "עוד נגיעה", "מי אוהב אותך יותר ממני", ועוד רבים וטובים אחרים.

שישי, צוותא תל אביב

מסע חורף

זמר הבריטון האמריקני תומס המפסון, מגדולי הסולנים האופראיים של זמננו, ישתף פעולה בשני קונצרטים עם הפסנתרנית אלנה בשקירובה, המייסדת והמנהלת האמנותית של הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים, במופע שבו יבצעו את מחזור השירים המופתי של פרנץ שוברט. המפסון יגיע ארצה גם כדי לתמוך בעם ישראל, ולהוכיח שהאור והיופי יכולים לנצח.

רביעי, היכל התרבות תל אביב; חמישי, אולם ימק"א ירושלים

זמר האופרה תומס המפסון, צילום: Jiyang Chen

במה

חוות החיות

לרגל יום השנה למותו של הסופר ג'ורג' אורוול, הצגת היחיד בכיכובו של ניר מנקי חוזרת לבמות - ותלווה בדיון סוער עם הקהל לאחריה.

הסאטירה החברתית-פוליטית הזו, המהווה עיבוד מחודש לספר הקלאסי משנת 1945, מגוללת את סיפור המרד, העצמאות וההסתאבות השלטונית בחווה, שבה החיות השתחררו מעולו של החוואי והנהיגו שלטון עצמי. ביצירתו כתב אורוול משל פוליטי שממשיך לבעוט ולהיות רלוונטי גם כיום, על שיכרון הכוח ועל פוטנציאל השחיתות שמביאה איתה השררה, ועל עוצמתה החזקה של התעמולה.

שלישי, קפה תיאטרון הקאמרי, תל אביב

חורש גאם

ההצגה הקומית הזו עוקבת אחר חורש, ילד עם שיתוק מוחין ועקמת בגב שנולד לאם חד-הורית. היא נלחמת כדי לאפשר לו חיים רגילים, ועושה הכל כדי שבנה יצליח להשתלב בחיים.

במהלך המסע שלו הוא פוגש דמויות היסטוריות כמו משה דיין ואסתר שחמורוב, תוך שהוא לוקח חלק בעיצוב ההיסטוריה הישראלית - וכל זאת מנקודת המבט הייחודית שלו. בהשתתפות מעיין בלום, שירי גדני, טליה ברטפלד, אילן קובץ' וירון חנונה.

שלישי, צוותא תל אביב

מתוך ההצגה "חורש גאם",

שחקי שחקי

פסקול מופע המחול של רנה שינפלד מורכב משירים שכתבה, הקריאה והקליטה, ומיצירות של המלחין הישראלי שעובד בניו יורק ארי פרנקל. בריקוד עושה שינפלד שימוש באביזרים כמו עיתונים, שמביאים לבמה את הפוליטיקה, משרוקית, הרומזת לאזעקה או זעקה לעזרה, וחול, שמסמל את הזמן החולף. יצירה נוספת שתוצג במופע היא "היו לילות", לכוריאוגרפיה שהיא יצרה עם הרקדניות היוצרות ג'ואנה עופר, אילה יעקב, לנה ריקנר, דניז קליין ודורית כוכבי.

חמישי, תיאטרון מחול ענבל במרכז סוזן דלל, תל אביב

מתוך המופע "שחקי שחקי" של רנה שינפלד // צילום: הראל קיי

קו ההתחלה

באמצעות קטעי שירה ומשחק ובליווי שירים מקוריים ומוכרים, מה שמתחיל כמפגש בין נשים חרדיות, דתיות וחילוניות הופך לחיבור אמנותי של ממש על הבמה, במופע מרגש, נוגע, אותנטי ומעודד.

במופע הבכורה תשתתף בהופעת אורח מיוחדת השחקנית דקלה הדר ("צומת מילר", "חברות").

שני, תיאטרון הדופנ, פתח תקווה

משתתפות המופע "קו ההתחלה" // צילום: יחסי ציבור

משפחה

חיים וניסים

השחקנים אסף דגני ודדי ויזלברג משתתפים במחזה מקורי חדש מאת חנוך רעים ובבימויו, שבו הוא חושף את הקהל לסיפור מיוחד ונוגע ללב על צמד חברים עם צרכים מיוחדים, שהופיעו בהצגה המצליחה "איפה הים".

כשחיים וניסים, חברים ושותפים לחדר במעון לאנשים עם צרכים מיוחדים, מקבלים הצעה לעבור לגור בנפרד ולהיות עצמאיים - הם יוצאים למסע מלא אופטימיות, תקווה וחלומות. בדרך הם יעברו משבר והתפייסות, תוך שהחלומות הגדולים והמרגשים שלהם יחצו את כל קווי הדמיון.

שבת, תיאטרון המדיטק, חולון

אגדה של תזמורת

בקונצרט לכל המשפחה של התזמורת הפילהרמונית, ובליווי זמרים ושחקנים (יניב סוויסה, הראל ליסמן ואילי עלמני), ינוגנו יצירות מאת מוצארט, חשיבון, רימסקי-קורסקוב ועוד, בשילוב סיפורו של אלאדין.

שלישי, היכל התרבות תל אביב

הפילהרמונית לילדים, צילום: שי סקיף

תערוכות

צמדים

שישה אמנים ישתפו פעולה בשלושה צמדים בתערוכה מסקרנת, שתשלב בין אמני הדפס עץ יפני מסורתי לאמנים עכשוויים מיפן ומישראל.

בתערוכה יוצגו יצירות של אוטאגאווה הירושיגה, שפעל במאה ה-19, שמתארות את יופייה של יפן; של האמן האקסצנטרי אוטאגאווה קוניושי (שפעל גם הוא במאה ה-19), שנודע בתיאורי הלוחמים והקריקטורות שלו; של ראובן קופרמן ויעל בלבן הישראלים, ועוד. התערוכה תכלול גם מרחבי יצירה ופעילות מיוחדים לכל המשפחה - למשל יצירת הדפסי עץ בשיטה יפנית מסורתית.

מוזיאון טיקוטין, חיפה

יצירה של ראובן קופרמן, שתוצג בתערוכה, צילום: ראובן קופרמן

בהמתנה

מחקרים על תפיסות זמן הראו כי אירועים רבים, וכן מצבים של תסכול, שיעמום, סכנה או המתנה, מאריכים את תחושת הזמן, לעיתים באופן קיצוני ממש.

מאז 7 באוקטובר, כשהרצף האינסופי "נקטע" והזמן "נעצר", נדמה שהחיים כפי שהכרנו הושמו בהמתנה. בתערוכה קבוצתית חדשה, האמנים המשתתפים יציגו יצירות שונות שרובן מתייחסות באופן ישיר או עקיף לאותה השבת השחורה. בין האמנים המשתתפים בתערוכה ניתן למצוא את אולגה קונדינה, בעז נוי, טל שוחט, זויה צ'רקסקי, כרם נאטור, רוני לנדה, ועוד רבים אחרים.

גלריה רוזנפלד, תל אביב

יצירה של זויה צ'רקסקי שתוצג בתערוכה

קורוזיה

תערוכת היחיד של האמן פיליפ בולקיה, שפתיחתה נדחתה בעקבות המלחמה, מקבלת משמעות חדשה בתקופה הנוכחית, במובנים של משבר זהות והתפוררות תפיסתית של מה שהיה עד כה מובן ובטוח עבור כולנו.

בתערוכה מוצגות עבודות של בולקיה מהשנים האחרונות, שכוללות ציורים ופסלים. אלה מהדהדות מחשבות על מושגי הזמן והשחיקה, באמצעות שימוש סמלי בחלודה כמוטיב חוזר שמאפיין את גוף העבודות המוצג.

גלריה ורטהיימר, נמל תל אביב

יצירה של האמן פיליפ בולקיה שתוצג בתערוכה,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר