גיא ריצ'י חוזר בסרט חדש ויהודה פוליקר במופע מפתיע: כל המלצות התרבות לשבוע הבא

"ג'יני וג'ורג'יה" שבות בעונה שנייה, במאי "האופה מברלין" משחרר סרט חדש, איגי פופ מוציא את אלבום הסולו ה-20 שלו, רוני דלומי ולי בירן משתפים פעולה בהצגה חדשה ומופע מסקרן עם מיטב שירי דיסני • אלה הדברים הכי מעניינים שמחכים לכם

מתוך הסרט "מבצע פורצ'ן: תרגיל מלחמה", צילום: באדיבות פורום פילם

שנת 2023 כבר החלה, וסוף השבוע הראשון שלו הגיע גם כן - אז למה שלא נתחיל כבר לתכנן את הבילויים שנרצה לעשות בשבוע הקרוב? קבלו המלצות לכל מה שמעניין בעולם התרבות בשבוע של 12/1-6/1.

סרטים

מבצע פורצ'ן: תרגיל מלחמה

הבמאי-תסריטאי הבריטי גאי ריצ'י מוציא את סרטו החדש כשהוא ברצף של הצלחות (הודות ל"אלאדין" המחודש ו"הג'נטלמנים").

הפעם מדובר בקומדיית אקשן שעוקבת אחר מרגל (ג'ייסון סטיית'ם), שמתבקש לעצור מכירת כלי נשק מסוכנים של סוחר מיליארדר (יו גרנט). הוא נאלץ לחבור לסוכנים מפוקפקים (אחת מהם מגולמת בידי אוברי פלאזה), שמגייסים כוכב הוליוודי (בגילום ג'וש הארטנט) על מנת להצליח במשימה.

בבתי הקולנוע

מבט מבפנים

כריסטיאן מונג'יו הרומני הפך בן בית בפסטיבל קאן (הוא זכה בעבר בפרס דקל הזהב על "4 חודשים, 3 שבועות ויומיים"), אך כשסרטו החדש הוקרן במהדורה האחרונה שלו - הוא יצא ממנו בידיים ריקות, למרות השבחים.

הסרט עוקב אחר מתיאס, שחוזר לכפר מולדתו כדי להשתלב יותר בגידול בנו, לטפל באביו ולחדש את קשריו עם מאהבתו לשעבר. שלוות הכפר מתערערת כשמפעל מקומי מחליט לגייס לשורותיו כמה עובדים זרים.

בבתי הקולנוע

אמריקה

הסרט החדש של הבמאי-תסריטאי אופיר ראול גרייצר (זוכה 3 פרסי אופיר על סרטו הקודם, "האופה מברלין") מגולל את סיפורו של אלי, ששב ארצה בעקבות מות אביו, לאחר שהתגורר בארה"ב במשך כעשור. מפגש עם חבר ילדותו וארוסתו משאיר אותו בארץ לזמן ארוך מהמתוכנן ומוביל לסדרת אירועים שתשנה את חייהם.

העלילה מתקדמת די לאט, אך מיכאל מושונוב, אושרת אינגדשט (שזכתה בפרס השחקנית המצטיינת בפסטיבל ירושלים האחרון) ועופרי ביטרמן המשובחים, וגם התסריט המעולה של גרייצר, משאירים את הצופים פשוט מרותקים למסך.

בבתי הקולנוע

עיניה התכולות

לאחר ששיתפו פעולה בשני סרטים ("אחים בדם" ו"אויבים"), הבמאי-תסריטאי סקוט קופר והשחקן זוכה האוסקר כריסטיאן בייל מתאחדים במותחן בלשי גותי, המבוסס על ספר בעל אותו שם של לואיס באיארד.

בייל מגלם בלש משטרה בדימוס, שנקרא לפענח סדרת מעשי רצח שהתרחשה בשנת 1830 באקדמיה צבאית של ארה"ב. הוא מוצא את עצמו נעזר בלא אחר מאשר בסופר הצעיר אדגר אלן פו. עם הארי מלינג, ג'יליאן אנדרסון, שרלוט גינזבורג ורוברט דובאל הוותיק.

זמין בנטפליקס

סדרות

ג'יני וג'ורג'יה

בואו נודה באמת: העונה הראשונה של הדרמה הקומית הזו אמנם היתה להיט מפתיע שבא די משום מקום, אבל זה לא אומר שהיא היתה טובה מדי.

כשנתיים לאחר אותה הצלחה, העונה החדשה של הסדרה מוצאת את ג'יני כשהיא נאלצת להתמודד עם הידיעה המרעישה שאמה ג'ורג'יה היא רוצחת, שאולי אף גרמה למות אביה החורג. העבר האפל של האם מאתגר את רצונה של הבת בחיי שגרה, והתסבוכת הזו צפויה להיות ממכרת בדיוק כמו בעונה הקודמת.

זמין בנטפליקס

שונאים את סוזי

לאחר שהקומדיה הנועזת בכיכוב בילי פייפר ("דוקטור הו") זכתה לשבחים רבים, היא חוזרת בעונה חדשה, שבה הקריירה של סוזי, סלבריטאית לשעבר, נמצאת בדעיכה.

לאחר שתמונות נועזות שלה נגנבו ממנה והועלו לרשת ללא אישורה, היא משתתפת בריאליטי, שדרכו תנסה להחזיר לעצמה את אהדת הציבור, וגם לארגן חיים יציבים עבור הבן שלה, פרנק.

זמין ב-yes

ברוכים הבאים לצ'יפנדיילס

סומן "סטיב" באנרג'י היה מהגר הודי שעלה לתודעה כאשר בשנת 1979 הקים את הצ'יפנדיילס, הרכב של גברים חשפנים שהתפשטו במופעים שבוצעו בעיקר בפני נשים. ההרכב הפך לתופעה, והפך את באנרג'י לבעל אימפריית חשפנות. הוא לא נתן לדבר לעמוד בדרכו, אך לחיים היו תוכניות משלהן, והן לא היו קלות עבורו.

את באנרג'י מגלם קומייל ננג'יאני, הידוע בעיקר מתפקידיו הקומיים ("סיליקון ואלי"), שלראשונה משחק בתפקיד דרמטי.

רביעי, דיסני+

מוזיקה

איגי פופ - Every Loser

הסנדק של הפאנק אמנם יחגוג השנה את יום הולדתו ה-76, אך האנרגיות המתפרצות שלו נותנות הרגשה שהוא צעיר בהרבה מסך שנותיו. באלבום הסולו ה-20 שלו פופ משתף פעולה עם סולן גאנז נ' רוזס דאף מק'אגן והמתופף של הרד הוט צ'ילי פפרז, צ'אד סמית, וגם עם אנדרו וואט, אחד המפיקים הכי ורסטיליים בשטח, שהספיק לעבוד עם אדי ויידר, מיילי סיירוס, אוזי אוסבורן, ג'סטין ביבר ואלטון ג'ון.

אם טועמים את שני הסינגלים הראשונים מהאלבום, אין ספק שהאייקון הזה לא מתכוון להוריד את הרגל מהגז.

זמין בכל הפלטפורמות

יהודה פוליקר - סלוניקי-חיפה-תל אביב

38 שנים לאחר צאת "עיניים שלי", הזמר-יוצר האגדי יקיים לראשונה הופעה של מוזיקה יוונית, שהוא היה ממפיציה בארץ. המופע יכלול קטעי רמבטיקו וביצועים ביוונית לקלאסיקות יווניות, ולהיטים של מיטב אמני יוון ומשורריה שהשפיעו על פוליקר.

חיים רומנו, שניגן עימו לפני כ-20 שנה, יתארח במופע, שבו תופיע גם להקה של 16 נגנים-מוזיקאים.

חמישי, היכל התרבות תל אביב

ירדנה ארזי והתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד - דמיון צועני

שיתוף הפעולה הראשון בין שני הצדדים מביא לבמה קונצרט שישלב רפרטואר צועני, בלקני וערבי בדמות שירים מ"נשמה צוענית" ו"דמיון מזרחי", שניים מאלבומיה האהובים ביותר של ארזי.

כיאה לעובדה שהאלבומים הושפעו באופן מובהק ממוזיקה צוענית, בלקנית, ערבית ורוסית, יזכו השירים לעיבודים אנדלוסיים מקוריים, שיגרמו לקהל להרגיש בבית.

החל מיום ראשון ברחבי הארץ

חזקה מהרוח: מופע מחווה לאסתר שמיר

הזמרת-יוצרת האהובה, שתחגוג החודש את יום הולדתה ה-68, ידועה כמי שכתבה שירים בולטים רבים מהדנ"א המוזיקלי הישראלי, ובהם "עברתי רק כדי לראות", "ילדה יחפה", "חזקה מהרוח" ו"במקום הכי נמוך בתל אביב".

בין המשתתפים במחווה ניתן למצוא את גלי עטרי, דפנה דקל, דני רובס, סי היימן ודוד ד'אור, ואפילו בעלה ושותפה המוזיקלי לשעבר, אפרים שמיר.

שישי, צוותא, תל אביב

במה

השנה היפה בחיי

כמי שיצר בעבר לתיאטרון ("בילי שוורץ"), המוזיקאי אוהד חיטמן כבר יודע את העבודה - והתוצאה ניכרת במחזמר הקומי החדש שלו, הפקה משותפת לתיאטרון חיפה ולתיאטרון הבימה, שביים משה קפטן.

ההצגה עוסקת בבני זוג (רוני דלומי ולי בירן), שחייהם משתבשים כשהם הופכים להורים, והאימהות הדעתניות שלהם (אורנה דץ ומיקי קם, שכישרונה הגדול בלט מעל שאר השחקנים המוצלחים), המייצגות רבדים שונים בחברה הישראלית, בטח שלא עוזרות. בעזרת שנינות והומור משובחים המחזמר שובה את לב הצופים ומציב מראה לחיי היומיום ולאתגרים של כולנו. נהנינו מכל רגע.

שלישי-חמישי, תיאטרון חיפה

אנגינה פקטוריס

הסאטירה המצליחה הזו, שהועלתה על הבמות יותר מ-300 פעמים, עוקבת אחר שר הביטחון (הפיקטיבי, כמובן) הזקוק להשתלת לב, שנתקל בבעיה לא פשוטה: רק כמה חודשים קודם לכם עבר חוק בישראל שהוא בעצמו תמך בו, שלפיו יהודים אינם יכולים לקבל תרומת איברים מלא-יהודים. מובן שהלב היחיד בנמצא הוא של צעיר פלשתיני, וכעת יצטרך השר להחליט אם לקחת את הלב ולעבור על החוק – או למות (ואז הלכה ההתמודדות לראשות הממשלה). בכיכוב דב גליקמן וזהר שטראוס/ציון אשכנזי (שגם ביים).

שלישי, צוותא, תל אביב

מתוך ההצגה "אנגינה פקטוריס", צילום: יוסי צבקר

משפחה

Winter Lights

אם התקופה האחרונה לא היתה חורפית מספיק מבחינתכם, הגן הבוטני בירושלים הולבש בתאורה חדשה, שמעניקה לו מראה של שוק אירופי מלא אורות. בכל ערב שבו תתקיים הפעילות בגן (עד סוף ינואר 2023), אורות העצים, שמוצגים בסגנונות ובגוונים שונים ושנוצרו מכ-2.5 מיליון נוריות קטנות, יידלקו בזה אחר זה בשלל צבעים.

בגן יוצע גם מסלול מיוחד באורך כקילומטר, שהמבקרים בו יוכלו ליהנות מחוויה מוארת ממש כמו בחו"ל. ואם זה לא מספיק לכם, במקום יופיעו גם שחקנים לבושים בתלבושות מוארות - ומובן שגם יוצבו דוכני אוכל ברוח התקופה.

ימים ראשון-חמישי ושבת, הגן הבוטני האוניברסיטאי, ירושלים

אירועי Winter Lights בירושלים // צילום: תום עמית

אגדה של פסנתר

איך אפשר שלא לאהוב את השירים מסרטי האנימציה הרבים של אולפני דיסני? כל כך הרבה אנשים ברחבי העולם גדלו עליהם, ואחד מהם הוא אוהד חיטמן.

במופע הזה הוא יוצא למסע מוזיקלי בין השירים שכולנו התמכרנו אליהם, ושרבים מאיתנו מזמזמים אותם עד היום (לבדנו או עם הילדים). חיטמן יבצע עיבודים לפסנתר ולשלל כלים של השירים הגדולים מסרטים כמו "מלך האריות", "אלאדין", "לשבור את הקרח", "בת הים הקטנה", "מואנה" ועוד רבים, טובים ואהובים.

שבת, מרכז ענב לתרבות, תל אביב

פודקאסט

באות בזמן

נורית גפן ודליה גוטמן חברות כבר לא פחות מ-50 שנה, וככאלה שמכירות זו את זו כל כך טוב הן מדברות על הכל - אז למה שלא יעשו מזה פודקאסט?

השתיים מפרסמות בכל שבוע פרק חדש מהפודקאסט שלהן (מבית All•In), שבו הן צוחקות ובוכות, משוחחות על תרבות, פוליטיקה, יחסים - ומובן שגם על הנכדים. הכימיה המצחיקה שקיימת ביניהן ניכרת בכל רגע ורגע, וכך הן גם מצליחות להציג צד מפתיע של הגיל השלישי.

זמין בכל הפלטפורמות

תערוכה

הזיכרונות של יוסי

כשהצייר יוסף יוסי מירום מוסרי ז"ל, שהיה מוותיקי חולון, עלה ארצה בשנת 1953, הוא עסק בעבודות מוזאיקה וגרנוליט, ובזמנו החופשי נהג לצייר, אף שלא למד באופן פורמלי. הרטרוספקטיבה החדשה מציגה כמה מיצירותיו, שמשקפות גם את הזיכרונות מהחוויות הרבות שחווה לאורך שנות חייו.

גלריה 58, חולון

מתוך התערוכה "הזיכרונות של יוסי", צילום: רות מוסרי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר