תכינו את הפיהוקים: עוד 15 דקות של תהילה

התמונה הרשמית של שישיית הגמר של "האח הגדול" 2022 | צילום: מיכה לובטון

"האח הגדול" ו"הכוכב הבא" יצמיחו השבוע עוד שני זוכים בסטטוס המוזר מכולם

כבר 20 שנה משדרים כאן ריאליטי. הז'אנר כבר צרוב כה חזק בפנתיאון התרבות הישראלי, עד שהמוסכמה החברתית הרווחת היא שלזכות בתוכנית ריאליטי זהו הישג כביר, ניצחון המסמל הצלחה ושגשוג. הורים מייחלים שילדיהם יזכו בריאליטי ויקבלו תמונה בעיתון, הנחות סלב, עוקבים לאינסטגרם ואישור רשמי להיותם אהובים, מוכשרים. ווינרים.

השבוע ישודרו הגמרים של "האח הגדול" ו"הכוכב הבא", והם יצמיחו שני זוכי ריאליטי חדשים שיצטרפו לרשימה אינסופית של מנצחים. אחרי שישטפו את שאריות הקונפטי, יתחילו לתזז בין השקות, יסגרו קמפיין, יצטלמו לשערים ולסרטוני ברכות ואיחולים, יאמרו "היי, גיא" בקול מתחנפן, ופוף - 15 דקות התהילה יסתיימו, והצרות יתחילו.

במבט חטוף אפשר לחשוב שאלופי הריאליטי מסתדרים בחיים. טילטיל מגיש תוכניות, יובל שמלא קיבל ג'וב של פרשן בעונה הבאה של הנינג'ה, אלירז שדה מצלם ריאליטי משפחתי. נינט טייב, נטע ברזילי ואנה ארונוב הפכו ממנצחות מוערכות לשופטות שקובעות גורלות. נשמע טוב, לא?

אבל לנצח ריאליטי זה סטייל אחר. זהו תואר שנסחב איתם לטוב ולרע - בהצלחות, בשערוריות ובמשברים. תמיד נזכור שטום אביב לקח את "מאסטר שף". אבל גם ח"כ דודי אמסלם ניצח עונת "מאסטר שף VIP", ואורן חזן זכה ב"האח הגדול" ואפילו טל גלבוע. וקובי מרימי ב"הכוכב הבא". ואירית רחמים ב"הישרדות". זאת אומרת, זה סמל סטטוס. אבל מה בדיוק הסטטוס? זה לא ברור.

וגם הכסף לא תמיד מנצנץ. הפסיקו לחלק דירות למנצחים, כי יש משבר דיור והכל יקר? אז מסנוורים את משתתפי "האח" ו"הכוכב" בפרס של מיליון שקלים, אבל כידוע - 35% מהסכום יופרשו כמסים למדינה השואבת, והצ'ק יקוזז ל־650 אלף.

לנצח בריאליטי זה שקר. מנצחי "זוג מנצח VIP", ישראל וג'קי אזולאי או דנית ואליאב, נפרדו והתגרשו לאחר הזכייה. כי המקום הראשון מחייב, וכל העיניים על זוכי הריאליטי. כתוצאה מכך חלקם חווים התקפי חרדה, נאבקים בהשפעות הפרסום ונשאבים למערבולת נפשית.

זוכי הריאליטי מתגעגעים לתהילה, וקשה להם לסרב לסיבוב נוסף. אבל כשהם חוזרים, זה לא עובד כמו בפעם הראשונה. ישראל אוגלבו הרס את הזכייה ב"האח" בהופעת אימה ב"הישרדות". אורן אסידו ("משחקי השף") ניסה לעשות מכה ב"האח הגדול" וכשל. נעמה קסרי לא שחזרה ניצחון ב"הישרדות" גם בפעם השנייה, ממש כמו שי ושני ב"המירוץ למיליון", ג'קי מנחם ב"האח" או ספיר סבן, שאחרי ניצחון ב"דה וויס" הפסידה ב"אקס פקטור לאירוויזיון".

אז לא צריך לכוון תמיד רק למקום הראשון. מארינה מקסימיליאן, לי בירן, עידן עמדי, נופר סלמאן, מרגי ואלה לי - זכו במקום השני. וליהיא גרינר ב"האח הגדול"? מקום שני. הראל סקעת הפסיד למויאל בגמר "כוכב נולד", ועובדת זרה מהפיליפינים, רוז פוסטאנס, עקפה את עדן בן־זקן בגמר של "אקס פקטור". יכול להיות שלפעמים המקום השני עדיף?

nirw@israelhayom.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר