רוצים לאכול כל יום פיצה וגלידה ולרדת במשקל? - ככה תעשו את זה!

בכל פעם שאנחנו מתחילים דיאטה אנחנו מכניסים סוגים שונים של מאכלים אל קטגוריית ה"אסור לאכילה" • הגיע הזמן לשנות את החשיבה שלנו לגבי מאכלים שפוגעים בירידה במשקל • הנה שלוש אופציות

לאכול פיצה ולרדת במשקל / שירלי קורן, פיטמאמא

בכל פעם שאנחנו מתחילים דיאטה יש המון מאכלים שאנחנו מנסים להימנע מהם, והראשונים ברשימה – פיצה וגלידה.

שמעתם על ניסוי הדוב הלבן של ווגנר? בניסוי הוא הוכיח שכאשר אומרים לנו לא לחשוב על דוב לבן - כל מה שאנחנו יכולים לחשוב עליו זה - דוב לבן. נשמע מוכר? ככה עובד הראש שלנו. כשאומרים לנו לא לאכול פיצה, כל מה שנרצה לאכול זה פיצה.

בכל פעם שאנחנו מתחילים דיאטה אנחנו מכניסים סוגים שונים של מאכלים אל קטגוריית ה"אסור לאכילה" – כך יוצא שכל מה שאנחנו רוצים זה לאכול את המאכלים ה"אסורים".

דווקא אפשר לאכול גלידה וגם להוריד במשקל. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

מה עושים? הופכים את ה"לא" ל"כן" ואת ה"אסור" ל"מותר" כי זה המתכון להצלחה והתמדה. איך אפשר לאכול כל יום פיצה או גלידה ולראות את המשקל יורד? יש לנו שלוש אופציות: הקנויה, הבריאה והביתית. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את האופציה המועדפת עליכם ולאכול.

הגרסה הקנויה

פיצה

משולש פיצה סטנדרטי מפיצרייה יכול להגיע ל-250 קלוריות למשולש. הבעיה היא שבדרך כלל אנחנו לא מסתפקים במשולש אחד ורוצים שניים או שלושה. אבל, אם נשלב את המשולש הזה עם תוספת סלט וחלבון נוכל גם לשמור על יחסים נכונים בין אבות המזון וגם ליהנות מפיצה כחלק מהתפריט לירידה במשקל.

גלידה

כדור גלידת שמנת מגלידריות שוקל בממוצע 100 גרם ומכיל 220 קלוריות. אפשר לאכול חצי כדור כנשנוש יומי בין הארוחות. קחו בחשבון שיש הבדלים באיכות ובערכים בין הגלידריות. גלידת פרוזן יוגורט למשל תכיל יותר חלבון ופחות שומן בהשוואה לגלידת שמנת.

הגרסה הבריאה

פיצה

שמעתן על בסיס כרובית לפיצה של חברת לס אנד מור? משולש אחד יכיל 47 קלוריות בלבד. תוכלו להוסיף גבינת מוצרלה או פטה מלמעלה, כל ירק שבא לכם ולאכול שני משולשים בתוספת סלט ירקות כארוחת בוסט מושלמת.

רוצים יותר חלבון? לחברת איטסיין יש גם תחתיות לפיצה מועשרות בחלבון.  גם פה תוכלו להוסיף רוטב פיצה, גבינת מוצרלה וכל ירק שבא לכם. במשולש אחד תקבלו 3/4 מנת חלבון ומנת שומן.

גלידה

באגף הגלידות והארטיקים יש מבחר עצום של גלידות טעימות, מגניבות וכאלה שאפשר לאכול כל יום גם כשמנסים לרדת במשקל. עדיף לבחור בגלידות באריזות אישיות, כך הרבה יותר קל לנו לעקוב אחר הערך הקלורי.

הגרסה הביתית

אין כמו להכין בבית, זה גם חוסך לנו כסף, גם מקנה לכל המשפחה הרגלי אכילה טובים וזה גם טעים. קבלו שני מתכונים מהספר של פיטמאמא שהם גם טעימים וגם קלים ומהירים להכנה.

זכרו, בסוף אין מאכל שאי אפשר לאכול או שצריך להימנע ממנו, במיוחד כשאנחנו מנסים לרדת במשקל. דווקא כאשר אנחנו משלבים מאכלים אהובים הסיכוי שלנו להתמיד הרבה יותר גבוה והתמדה שווה לתוצאות. בסוף הכל עניין של כמויות.

שירלי קורן, דיאטנית קלינית ומאמנת כושר, מייסדת אפליקציית הכושר FitMama.
להורדת האפליקציה לחצו כאן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר