חתונמי: זה מה שמנו וניצן צריכים לעשות כדי לצאת מהפלונטר

ניצן מפחדת להיפתח, וזה עלול לסכן את הקשר שיש לה עם מנו • מה שגם ניצן וגם מנו צריכים להפנים הוא שכדי להתאהב צריך להסתכן

ניצן ומנו, צילום: קשת 12

בפרק של "חתונה ממבט ראשון" ששודר אמש (רביעי) קיבלנו תזכורת לנושא נפיץ בשלבים הראשונים בכל יצירת זוגיות: היכולת שלנו (או אי-היכולת ברוב המקרים) להפנים שהצד השני לא חושב כמונו ולא רואה את הדברים כמונו. אם לא נדבר על זה איתו, ככל הנראה לא נצליח להגיע למקומות חדשים (וטובים).

בתחילת העונה מנו הצטייר כדוש, ואחרי פרק אחד או שניים למדנו שיש בו קסם צרפתי והתחלנו לחבב אותו. יכולת האבחנה שלו, המשולבת באינטליגנציה רגשית גבוהה וחוש הומור משובח, עשו לכולנו את זה. ואז בהמשך, משהו בו הלך לאיבוד. הייתה תחושה שהוא זורם עם המצב ולא לגמרי מעורב. עד אתמול, כשמנו האיכותי שוב חזר למסך במשפט אחד: "אני מרגיש שהיא כן עשתה מאמץ להתקרב אליי, אבל מה שאני תופס בתור קרבה זה לא מה שהיא תופסת בתור קרבה".

וזה בדיוק העניין. לפעמים אנחנו שוכחים שאנחנו אנשים שונים עם מחשבות שונות, דעות שונות וזוויות ראייה שונות. נכון הדבר לגבי כל שני אנשים, ונכון עוד יותר כשמדובר בגבר ואישה.

רק לפני פרק או שניים אבחנה ניצן שהיא מדברת במילים ומנו מדבר במגע, ויעל אמרה לה שאכן מדובר בשתי שפות שונות.

גם כאן ההבנה שכל אחד רואה שונה את הקרבה ביניהם, היא משמעותית. ללא הבנה זו, עשוי להתנהל שיח חירשים. הפתרון לפער הזה הוא אחד: תקשורת. לדבר, לשאול ולנסות לברר עם הצד השני מה זו קרבה. מנו וניצן מנסים לעשות את זה, אבל התקשורת ביניהם, כמו מערכת היחסים ביניהם, תקועה.

לא לפחד להתאהב. ניצן ומנו, צילום: קשת 12

מנו מנסה להסביר לניצן ואומר לה שהוא לא יודע מה היא צריכה, אבל ככל הנראה ניצן מבולבלת בעצמה ולא יודעת לומר לו בעצמה מה היא צריכה כדי להצליח בקשר הזה. מנו קולט את ניצן בצורה מעולה, ומציג לה את המלכוד שבו הם נמצאים. הוא מאבחן שהיא מפחדת להסתכן, ולכן נשארת מאחור מבחינה רגשית. מצד שני, הוא מסביר לה שזו בדיוק הסיבה שבגינה שניהם הגיעו לתוכנית: כדי להתמודד עם הקשיים ולגרום לזה לעבוד.

מנו צודק כשהוא אומר שאין ביניהם מגע. זה אחד הדברים שבלטו מאוד בפרק הקודם, כשבערב הסילבסטר הם התנשקו נשיקה קלילה וקצרה לשנה החדשה.

הוא לא יוזם כי הוא מרגיש שניצן לא נמצאת במקום שבו היא מעוניינת במגע והוא מכבד אותה, וניצן לא יוזמת בעצמה מהפחד להיפגע. הפחד להיפגע קיים אצל כולנו, בוודאי אצל מי שכבר חווה כמה מערכות יחסים שלא צלחו. צריך לעשות קפיצה גדולה ולסכן הרבה כדי להצליח, וקשה לעשות זאת.
קשה לעשות זאת כשאת בחיים האמיתיים, וקשה עוד יותר כשאת מול מצלמות בקשר אינטנסיבי, ונדרשת לעשות קפיצת אמון אחרי שבועיים שאת מכירה את הבחור.

אבל זה הפורמט, וזה הצ'אנס, ואין באמת ברירה. מה האופציה? לשמור על הלב כדי לא להיפגע ועל הדרך לא להרגיש כלום?

יעל אמרה את זה לעינת, לקארין, ועכשיו ניצן צריכה לשמוע את זה. כן, להתאהב זה מפחיד! נורא מפחיד. אבל אם זה מצליח לך - זה שווה הכל.

לפי הפרומו לפרק הבא (שישודר הערב), יעל מעוררת אצלם משהו. אני מקווה שזה משהו טוב, כי הם באמת זוג מקסים ואותנטי ובא לנו שיצליח להם.

הכותבת היא מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות. למעקב לחצו כאן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר