לאחר ירידה נוספת במספר המנויים בתשלום, חברת האם של טינדר (Match) החליטה לנסות להילחם ב"עייפות הסווייפים" באמצעות פיצ'רים חדשים. בדוח הרבעוני שפורסם השבוע עם תוצאות חלשות מהצפוי, הדגישה החברה את הצורך בהאצת החדשנות כדי לעודד צמיחה מחודשת באפליקציה.
זהו הרבעון התשיעי ברציפות שבו נרשמת ירידה במספר המשתמשים המשלמים. הנתונים מצביעים על ירידה של 7% במספר המנויים בתשלום ברבעון השלישי לעומת השנה שעברה.
טרנד חדש בניו יורק מחליף את טינדר: טיולי היכרויות בטבע | עדן חן
אחת הדרכים שבהן מקווה Match להשיב את המשתמשים היא באמצעות פיצ’ר חדש בשם "Chemistry", מערכת מבוססת בינה מלאכותית שתלמד את אישיות המשתמשים דרך סדרת שאלות, ובאישורם תוכל גם לעבור על גלריית התמונות שבמכשיר כדי לזהות תחומי עניין, תחביבים והעדפות.
מנכ"ל החברה, ספנסר ראסקוף, הסביר כי מדובר ב"מאפיין אינטראקטיבי חדש" שצפוי להפוך לנדבך מרכזי בחוויית המשתמש של טינדר בשנת 2026. לפי התחזית הרבעונית של Match, תהליך הפיתוח והבדיקות של הפיצ'ר צפוי להביא לירידה זמנית של כ-14 מיליון דולר בהכנסות הישירות של האפליקציה.
טינדר אינה היחידה שמיישמת את הגישה הזו. גם מטא השיקה לאחרונה כלי עריכה מבוסס בינה מלאכותית שמנתח תמונות משתמשים, לצד אפליקציות נוספות שמבקשות גישה לגלריות האישיות כדי לחדד את ההתאמות.
זו אינה הפעם הראשונה שטינדר מנסה צעדים לא שגרתיים להשבת הצמיחה, אך הפעם מדובר במהלך מכריע. בעוד האפליקציה Hinge של Match מצליחה לשמור על יציבות יחסית, המתחרה באמבל דיווחה השבוע על ירידה של 18% במספר המשתמשים המשלמים.
ייתכן שמשתמשים רבים כבר עייפו מהפורמט השחוק של אפליקציות ההיכרויות, או שפשוט אינם מוכנים עוד לשלם עבורן. במקביל, דווח כי שירות ההיכרויות החינמי של פייסבוק, Facebook Dating, צבר כבר 21.5 מיליון משתמשים פעילים מדי יום, מתוכם כמעט שני מיליון צעירים בגילי 18 עד 29 - נתון שמאותת על שינוי מגמה בשוק הדייטינג המקוון.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו