המיליארדר שמאחורי יוניקלו לא עוצר: היעד - לעקוף את זארה

הרשת שאין לה סניפים בישראל, אבל מככבת בכל מזוודה של ישראלים בחו״ל, מציבה לעצמה מטרה שאפתנית במיוחד • האם בקרוב נראה אותה גם אצלנו?

יוניקלו. צילום: GettyImages

בארבעת העשורים האחרונים שיכללה יוניקלו את האמנות של לגרום לאנשים לקנות בגדים. כניסה לכל אחד מסניפי הרשת חושפת מיד סדר מופתי, בגדים מקופלים בקפידה, פלטות צבעים שמתקדמות מגוונים בהירים לכהים ומובילות את הלקוח עמוק יותר אל תוך החנות, וסידור מידות אנכי - פריטים קטנים בגובה העיניים וגדולים יותר על מדפים גבוהים.

האסתטיקה הקמעונאית המדויקת הזו, יחד עם שרשרת אספקה עמוקה ויעילה שמספקת חולצות, מכנסיים ובגדי חוץ איכותיים במחירים נגישים, אפשרו לטאדאשי יאנאי, מנכ"ל ומייסד חברת האם Fast Retailing , לבנות אימפריית אופנה גלובלית.

כיום עומדות הכנסות הקבוצה על כ-22.9 מיליארד דולר בשנה, בפריסה של 26 שווקים ברחבי העולם.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎UNIQLO Global‎‏ (@‏‎uniqlo‎‏)‎‏

החברה היחידה שמכניסה יותר כיום היא אינדיטקס הספרדית, בעלת המותג זארה. אלא שיאנאי לא מתכוון להישאר במקום השני, היעד שהציב לעצמו שאפתני במיוחד, לשלש את היקף המכירות בשנים הקרובות ולעקוף את המתחרה הספרדית, כך סיפר הבוקר (שלישי) בראיון לבלומברג. 

יעד קניות ישראלי

לצד ההצלחה הבינלאומית, יוניקלו נהנית גם מפופולריות יוצאת דופן בקרב הקהל הישראלי. למרות שלרשת אין כיום סניפים רשמיים בישראל, היא נחשבת לאחד מיעדי הקניות הראשונים של ישראלים בנסיעות לחו"ל, במיוחד באירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק.

חנות יוניקלו ביפן, צילום: AFP

השילוב בין עיצוב מינימליסטי, פריטי בייסיק חכמים, איכות גבוהה ומחירים נגישים הפך את יוניקלו למותג קאלט מקומי כמעט, כזה שמוגדר כ"חובה במזוודה" וחוזר שוב ושוב לשופינג ליסט של נוסעים ישראלים, דווקא בגלל היעדר נוכחות מקומית.

האם בעקבות הרצון של הבעלים להגדיל את ההכנסות ולעקוף את הקמעונאית מספר 1 בעולם נראה אותה בקרוב בישראל? ימים יגידו. נכון לעכשיו, מעת לעת מתפרסמות שמועות על הגעתה של הרשת לישראל, נכון לעכשיו, יאנאי לא רואה כאן שוק מספיק חזק עבורו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר