הרמס, The Row ומיו מיו נמצאים בראש טבלת המכירות החוזרות של מוצרי יוקרה ב-2025, על פי דוח Clair 2025 שפורסם לאחרונה על ידי Rebag, פלטפורמה העוקבת אחר שמירת ערך וביצועי מותגים בשוק היוקרה העולמי.
המחקר מבוסס הנתונים, המופעל על ידי מדד הערכת היוקרה המקיף למכירה חוזרת של Rebag, מנתח מיליוני עסקאות על פני מותגים, קטגוריות ואזורים כדי לעקוב אחר האופן שבו ערך עולה, או נשחק, לאורך זמן. על פי הדוח, 2025 סומנה כאחת השנים הפעילות ביותר למכירה חוזרת של מוצרי יוקרה, במיוחד בקרב תיקים, שעונים ותכשיטים יוקרתיים.
הרמס כבשה מחדש את המקום הראשון עם עליית ערך ממוצעת של 138 אחוזים, עלייה של 38 אחוזים מ-2024. על פני תקופה של 10 שנים, תיקי בירקין עלו ב-92 אחוזים בשוק המכירות החוזרות. למרות שהבירקין הוא התיק הנחשק ביותר של המותג, דווקא תיקי הקלי מיני (Kelly Mini II) נמכרו ב-282 אחוזים יותר ממחירם המקורי והוצגו כהשקעה הכלכלית הטובה ביותר. דגם ה-Sellier Birkin של הרמס נמכר ב-183 אחוזים יותר ממחירו המקורי, ואילו דגם ה-Constance של הרמס ב-137 אחוזים.
בפעם הראשונה, מותג האופנה האיטי The Row, בבעלות האחיות מרי קייט ואשלי אולסן, נכנס לקטגוריית ה"חד קרן", לפי Rebag, כאשר תיקי היד שלו נמכרים במכירה חוזרת ב-97 אחוזים מערכם הקמעונאי. עליית המותג המינימליסטי מקבילה לשינויים רחבים יותר בהתנהגות הצרכנים, ביניהם העובדה שעיצוב עדין ומוצרים איכותיים זוכים לכבוד שווה ללוגואים מבוססים.
"בעוד ששאנל ולואי ויטון הגיעו לשיאים דומים בשנים האחרונות - בשיא של 92 אחוזים ו-88 אחוזים בהתאמה - הצמיחה המתמשכת של The Row מדגישה שאיכות וסטייל מינימליסטיים יכולים לעמוד בפני עצמם לצד אייקונים מבוססים", אמרה סמנכ"לית השיווק של Rebag אליזבת' ליין לאתר WWD.
מיו מיו גם רשמה את הביצועים הטובים ביותר שלה עד כה, והשיגה עלייה ממוצעת של 104 אחוזים במכירות החוזרות. "הזינוק של מיו מיו משקף את ההכוונה הקריאייטיבית החזקה של המותג וההתמקדות המחודשת באקססוריז שמאזנים אופי שובב עם איכות", אמרה ליין.

מיו מיו רשמה את הביצועים הטובים ביותר שלה / Mytheresa
הדוח גם מדגיש את התפקיד החזק של נוסטלגיה בהנעת מכירות חוזרות (Resale). שיתוף הפעולה המחודש של לואי ויטון עם האמן טאקאשי מורקאמי, שהושק לראשונה לפני שני עשורים, יצר עלייה של פי שישה בחיפושים ובמכירות עבור דגמים מסוימים.
הנוסטלגיה הזו לא מוגבלת ללואי ויטון. התיק הסיטי באג (Le City Bag) של בלנסיאגה זכה לעלייה של 986 אחוזים יותר בחיפושים, כמו גם תיקי הפנטום (Phantom) של סלין, והפדינגטון (Paddington) של קלואה שנהנו גם הם מהתלהבות מחודשת.

תיק הסיטי באג של בלנסיאגה / Mytheresa
בקטגוריית תכשיטי היוקרה, Van Cleef & Arpels הובילה עם עלייה של 112 אחוזים, המונעת על ידי ביקוש מתמשך לפריטי Sweet Alhambra שלה. קרטייה גם הציגה ביצועים חזקים, כאשר קולקציות Love ו-Trinity שלה שמרו על עניין יציב, ותרמו לשיעור עלייה כולל של 87 אחוזים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו