איך מותג של אימהות הפך לדבר החם ביותר באינסטגרם?

מרקס אנד ספנסר עושים קאמבק רציני עם פריטים חדשים וטרנדיים שפונים לקהל לקוחות צעיר יותר, והמכירות עולות בהתאם • מה עומד מאחורי השינוי, וגם 6 המלצות לפריטים שהם חובה העונה

המותג שחוזר להיות מגניב. צילום: מרקס אנד ספנסר, מתוך האתר

לפני כמה שנים בודדות, אפילו המנכ"ל של המותג הבריטי הוותיק "מרקס אנד ספנסר" (M&S) הודה שהבגדים של המותג נתפסים כ"מיושנים", אבל אם לא ביקרתם בחנות בלונדון לאחרונה, או לא שוטטתם באתר - תופתעו לגלות שענקית הקמעונאות הוכרזה רשמית כ"מגניבה" על ידי לקוחות צעירים שמשבחים את "האוצרות" שלה ברשתות החברתיות, בעוד אחרים הולכים לארון של סבתא כדי לחפש לחפש פריטי וינטג' שהפכו לטרנדיים. 

זו תפנית משמעותית עבור המותג הוותיק שפעם משך קונים מסורתיים יותר שהעדיפו פרקטיות ופריטים בסיסיים על פני אופנה עדכנית. הישראלים זוכרים אותו בעיקר כיעד לרכישת נעלי בית או הלבשה תחתונה.

מרקס אנד ספסנר, צילום: AP

כיום, המותג לא נטש את בסיס הלקוחות המסורתי שלו, אבל הוא הוסיף פריטים טרנדיים שמפתים גם קונים צעירים שמשקיעים במראה שלהם.

אז איך M&S הפכו למגניבים?

התשובה טמונה במידה רבה אצל מאדי אוונס, מנהלת האופנה לשעבר של טופשופ, שגויסה ב-2019 כקניינית וקודמה למנהלת מחלקת הנשים ב-2022. נוכחותה עזרה ל-M&S למלא את החלל הקריטי שהותיר טופשופ, אחד המותגים הפופולריים ברחוב הלונדוני, על ידי הצעת פריטי חובה כמו מעיל טרנץ' מדמוי עור קרוקו שנמכר במהירות ומתחדש שוב ושוב במלאי.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎M&S‎‏ (@‏‎marksandspencer‎‏)‎‏

המותג גם אימץ גישת אופנה מהירה יותר, כלומר פריטים חדשים יכולים לעבור מלוח השרטוט למדף תוך חודש בלבד - מה שמאפשר לרשת להגיב לביקוש ולטרנדים החדשים ביותר.

ב-2023, M&S הפכו לזוכים המפתיעים של קמעונאי הנשים הטוב ביותר בבריטניה באותה שנה עם נתוני מכירה שעלו במיוחד בפריטי ערב (עלייה של 49%) וסריגים (עלייה של 23%), בהשוואה לשנה הקודמת. 

השילוב של איכות, מחיר נגיש, סטייל עדכני ונגישות דיגיטלית הפך את M&S למותג הכי מבוקש של השנה - ולא רק בבריטניה, בעיקר בזכות הרשתות החברתיות. 

החדשות הטובות הן שיש גם משלוח לישראל חינם בהזמנות מעל 250 שקלים, וזמן אספקה של 8-10 ימי עבודה. רק אל תשכחו להוסיף מע"מ ברכישה מעל 75 דולרים.

אז מה כדאי לקנות?

מעיל טרנץ' דמוי עור קרוקו - 545 שקלים

מעיל הטרנץ' הקלאסי חיוני לעונת החורף' אבל העדכונים מגיעים בצורה של גימורים מבריקים וצבע שוקולדי עשיר. 

מעיל טרנץ'. 545 שקלים / מתוך אתר מרקס אנד ספנסר

ז'קט ארוך עם משבצות - 455 שקלים

המשבצות מיקרו הקטנות נותנות לז'קט הזה את הסטייל, סיומת הצווארון דמוי עור מוסיפה אדג'יות והכפתורים הזהובים משלבים את הקלאסי. 

ז'קט משבצות. 455 שקלים / מתוך אתר מרקס אנד ספנסר

סניקרס צבעוניות - 305 שקלים

הסניקרס בעלות מראה מעודכן ובשילוב צבעים הכי משמש של סגול וכתום. 

סניקרס. 305 שקלים / מתוך אתר מרקס אנד ספנסר

ג'ינס רחב - 280 שקלים

הג'ינס בעל הגזרה המתרחבת עם מותגן גבוהה מקבל טוויסט בדמות שני צבעים. 

ג'ינס רחב. 280 שקלים / מתוך אתר מרקס אנד ספנסר

מכנסי ברמודה דמוי עור - 180 שקלים

אחד הפרטים הטרנדיים ביותר לחורף הקרוב הוא מכנסי ברמודה דמויות עור. שימו לב שהגזרה הרחבה מזכירה מעט חצאית, מה שהופך את המכנסיים לנוחים במיוחד. 

מכנסי ברמודה. 180 שקלים / מתוך אתר מרקס אנד ספנסר

חולצה שקופה מנקודת - 160 שקלים

חולצה בעלת צווארון גולף עם נקודות על גבי בד שקוף, גם קלאסי וגם טרנדי. 

חולצה מנוקדת, 160 שקלים / מתוך אתר מרקס אנד ספנסר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר