תאגיד קונדה נאסט, המחזיק במגזינים מובילים כמו ווג, ואניטי פייר, גלאמור ו-GQ, הכריז בפומבי על איסור שימוש בפרוות בעלי חיים בצילומים של המגזין ובפרסומות בכל המגזינים שבבעלותו.
המהלך מגיע לאחר חודשים של קמפיין אגרסיבי של ארגון האקטיביסטים הציבורי CAFT ("הקואליציה לביטול סחר הפרוות" או באנגלית "The Coalition to Abolish the Fur Trade"), שלקח את המאבק שלו ישירות לבתיהם של מנהלי תאגיד קונדה נאסט ושותפיהם העסקיים - שם אורגנו יותר מ-100 הפגנות כאלה.
דובר קונדה נאסט אמר לאתר The Business of Fashion כי הערכים והנחיות החברה הגבילו את השימוש בפרוות בעלי חיים במשך שנים - אך לא אסרו אותו לחלוטין.
"בעוד שהמנהלים אמרו שיהיה נדיר לראות פרוות בעמודי המגזינים שלהם, הם לא רצו להוציא הצהרה פומבית ולהתחייב לזה", אמר פי.ג'יי סמית, מנהל בארגון Humane World for Animals ל-BoF.
השינוי המשמעותי והדרמטי הגיע לאחר גל ההפגנות האחרון של האקטיביסטים, כאשר הצהרה על איסור הפרוות מופיעה באתר הקיימות של החברה לאחר עדכון אחרון. מוצרי פרווה חדשים לא יופיעו במגזינים, למעט חריגים כמו תוצרים של שיטות מקיימות.

כבר לא יופיע בווג. מעיל פרווה של לואי ויטון // יחצ
מעצב העל מארק ג'ייקובס עשה מהלך דומה בשנה שעברה, כשפרסם בפומבי את איסור הפרוות שלו - לאחר שהיה על המוקד מצד אקטיביסטים של CAFT בקמפיין שהמעצב תיאר כ"בריונות".
במובנים רבים, החברות מאחרות. חברות יוקרה רבות הטילו איסורי פרוות פומביים כבר לפני שנים, כאשר ההכרזה המפורסמת של גוצ'י איחרה כמעט בעשור. עם זאת, הצהרות פומביות של שחקנים גדולים בתעשייה הן עדיין חשובות ומעלות את הנושא למודעות.
הצעד של ווג הוא אחד הצעדים הראשונים מאז פרישתה של אנה וינטור מתפקיד העורכת הראשית של מגזין ווג האמריקני וכניסתה של העורכת החדשה קלואי מאל. במשך שנים, וינטור פעלה לצד ארגון זכויות בעלי החיים PETA ונדמה כי כעת, כשהיא מתמקדת בתמונה הגדולה כמנהלת התוכן העולמית של קבוצת קונדה נאסט ולא בווג האמריקני באופן ספציפי, היא בוחרת לבצע מהלכים מהסוג הזה.
זהו אינו המהלך המשמעותי הראשון של ווג מאז השינוי החדש, שכן קלואי מאל הכריזה על התמקדות בפלטפורמות הדיגיטליות של ווג האמריקני והפסקת הגיליונות המודפסים החודשיים. בקרוב, לפי מאל, ייצא מגזין מודפס של ווג פעם בכמה חודשים - במקום בכל חודש.
כאשר מגזין ענק ומשמעותי שמכתיב טרנדים בתעשיית האופנה, כמו מגזין ווג וכל קבוצת קונדה נאסט בכלל, מכריז על שינוי דרמטי שכזה, זהו סימן לשינוי ממשי בתעשייה. כעת, גם אם פרווה תחזור לאופנה, המגזין ייאלץ להתמודד ולמצוא חלופות מקיימות או להשתמש בפרווה סינתטית למשל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו