האקרים גנבו נתונים פרטיים של לקוחות גוצ'י, בלנסיאגה ואלכסנדר מקווין

על פי ה-BBC, בין הפרטים הרגישים שהגיעו לידי ההאקרים גם נתונים על "סך המכירות" שחושף כמה כסף הוציא כל לקוח בחנויות היוקרה, שחלקם עמדו על עשרות אלפי דולרים

גוצ'י. צילום: AFP

שמות לקוחות, כתובות אימייל, מספרי טלפון וכתובות מגורים. מידע הכולל נתונים פרטיים של מיליוני לקוחות ממותגי האופנה היוקרתיים גוצ'י, בלנסיאגה ואלכסנדר מקווין נגנבו בהתקפת סייבר שכוונה נגד "קרינג" - חברת האם הצרפתית של המותגים.

על פי ה-BBC, בין הפרטים הרגישים שהגיעו לידי ההאקרים גם נתונים על "סך המכירות" שחושף כמה כסף הוציא כל לקוח בחנויות היוקרה, שחלקם עמדו על עשרות אלפי דולרים.

האקר, הפועל תחת השם "Shiny Hunters", טוען שגנב נתונים הקשורים ל-7.4 מיליון כתובות אימייל ייחודיות. דגימה קטנה מהנתונים שהוצגה ל-BBC נראתה אמיתית והראתה שחלק מהלקוחות בעלי ההוצאה הגבוהה הוציאו יותר מ-10,000 דולר, כאשר חלק הוציאו עד 86,000 דולר.

קרינג אישרה את הפריצה בהצהרה ביום שני: "ביוני 2025, זיהינו שגורם שלישי לא מורשה השיג גישה זמנית למערכות שלנו וניגש לנתוני לקוחות מוגבלים מחלק מבתי האופנה שלנו. בתי האופנה שלנו חשפו מיד את הפריצה לרשויות הרלוונטיות והודיעו ללקוחות בהתאם לרגולציות המקומיות". 

החברה הדגישה שלא נלקח מידע פיננסי - כמו מספרי חשבונות בנק, פרטי כרטיסי אשראי או מספרי זיהוי ממשלתיים. המשא ומתן בין ההאקרים לחברה על כופר כנראה קרס, מה שהוביל את ההאקר ShinyHunters לדליפת דגימות מהנתונים ברשת. המשא ומתן עם חברת בלנסיאגה נמשך חודשיים, החל מיוני 2025, אך בחברה סירבו לשלם את הכופר שנדרש.

תקיפת הסייבר היא חלק מגל רחב יותר של תקיפות רשת בידי האקרים כנגד מותגי יוקרה גלובליים השנה. פריצות מסוג זה התרחשו גם ב"קרטייה" ובכמה מותגים בבעלות קבוצת היוקרה LVMH. כך לדוגמה ביולי השנה, הונג קונג הודיעה על חקירה של דליפת נתונים הכוללת כ-419,000 לקוחות בלואי ויטון של LVMH.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר