קמעונאית האופנה המהירה המקוונת שיין קיבלה קנס של לא פחות מ-150 מיליון יורו (588 מיליון שקלים) מרשות הגנת המידע של צרפת על שימוש לא תקין ב-"Cookies", החלטה שהחברה חולקת עליה ואמרה כי תערער עליה.
הוועדה הלאומית למידע וחירויות (CNIL), גוף ממשלתי שאחראי על אכיפת הגנת נתוני הצרכנים, אמרה כי האתר של שיין לא עמד בתקנות איסוף נתוני הצרכנים.
כאשר משתמשים שגלשו באתר הצרפתי של שיין בחרו שלא לאשר את "קבצי העוגיות" - קבצים קטנים המאפשרים לאתרים ולמפרסמים לזהות משתמשים בודדים ולעקוב אחר הרגלי הגלישה שלהם - חלק מהן עדיין נמצאו מותקנים במחשבים של המשתמשים, אמרה הוועדה בהודעה המפרטת בדיקה שביצעה באתר.
תחת התקנה הכללית להגנת נתונים של האיחוד האירופי, אותם קבצי עוגיות נחשבים נתונים אישיים כיוון שהן משמשים לזיהוי קונים ולמיקוד פרסומות, ואתרים חייבים לקבל הסכמה לשימוש בהם.
"גודל הקנס הזה לוקח בחשבון את העובדה שהחברה התעלמה ממספר חובות, על ידי שימוש בקבצי עוגיות ללא הסכמת המשתמשים, אי כיבוד הבחירות שלהם ואי מתן מידע נכון להם", אמרה ה-CNIL בהודעה.
גם ההיקף של שיין השפיע על ההחלטה, הוסיפה הוועדה, ואמרה כי 12 מיליון תושבי צרפת מבקרים באתר מדי חודש. שיין אמרה כי היא "חולקת בתקיפות" על החלטת ה-CNIL ותגיש ערעור.
"הקנס לא פרופורציונלי כלל, בהתחשב בטיבן של הנושאים הנטענים, העמידה המלאה הנוכחית שלנו בדרישות, ופעולות התיקון היזומות שנקטנו", אמרה קמעונאית האופנה המהירה בהודעה.
כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שממשלת צרפת יוצאת נגד אתר שיין. החברה עמדה בפני ביקורת בצרפת, שם מחוקקים תמכו בהצעת חוק המסדירה אופנה מהירה, שאם תיושם, תאסור על שיין לפרסם במדינה.
הקנס של 150 מיליון יורו מייצג כשני אחוז מההכנסות של 7.684 מיליארד יורו שהישות הרשומה באירלנד של שיין דיווחה שהרוויחה באירופה ב-2023, השנה האחרונה שעליה יש נתונים רשמיים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו