לולולמון. צילום: באדיבות המותג

קרב ענקיות: לולולמון תובעת על חיקוי

מותג הספורט המוביל טוען שקמעונאית הענק האמריקנית קוסטקו מוכרת בגדים המחקים את עיצוביה • "גורם לבלבול בקרב הלקוחות"

[object Object]

מותג הלייפסטייל המוביל "לולולמון" פתח בהליכים משפטיים נגד קוסטקו הולסייל, בטענה שענקית הקמעונאות האמריקנית מוכרת מוצרים המחקים את עיצובי בגדי הספורט שלה.

בתביעה שהוגשה בבית המשפט המחוזי של ארצות הברית במחוז המרכזי של קליפורניה, לולולמון טענה כי מוצרים מסוימים של קוסטקו מחקים את העיצובים שלה באופן כה קרוב שהדבר מהווה הפרה של סימן מסחרי, על פי CBS News.

לולולמון טוענת שפריטי החיקוי של קוסטקו - כולל קפוצ'ונים, ז'קטים ומכנסיים,  מעוצבים כך שיחקו את קווי הביגוד הפופולריים שלה. חיקוי זה, טוענת לולולמון, הוביל חלק מהלקוחות לחשוב בטעות שמוצרים אלה הם בגדי לולולמון אותנטיים.

חנות המותג בישראל, צילום: מושי גיטליס

התביעה מדגישה שקוסטקו מציעה בגדים דומים במחירים נמוכים בהרבה, למשל 8 דולר לקפוצ'וני הסקובה של לולולמון שעולים 128 דולר, ובכך פוגעת במוניטין וברצון הטוב של המותג.

בלולולמון מצביעים על מוצרים ספציפיים במלאי של קוסטקו שלטענתה מפרים את זכויות הקניין הרוחני שלה. החברה מדגישה פריטים הדומים מאוד לקפוצ'וני הסקובה, ז'קטי Define ומכנסי ABC המתיחים לגברים. לפי לולולמון, קוסטקו העתיקה פרטים מיוחדים כמו קווים דקורטיביים בחזית ז'קט ה-Define  והמבנה של התפר האחורי במכנסי ABC. מאפיינים אלה נחשבים חיוניים לזהות המותג של לולולמון ומוגנים תחת חוקי סימן מסחרי.

התביעה מתייחסת גם להשפעת הרשתות החברתיות על התפשטות תופעה זו. לולולמון מתייחסת למגמה ברשתות החברתיות המכונה Lululemon Dupes, שבה משתמשים מפרסמים תמונות וסרטונים של מוצרי הספורט של קוסטקו תוך שימוש בהאשטגים כמו #luludupe או #lululemondupes. תופעה מקוונת זו, לטענת החברה, החריפה את בלבול הצרכנים ופגעה בייחודיות של מותג לולולמון.

טוענת לפגיעה במונינטין. לולולמון / יח"צ

"כחברה מובלת חדשנות המשקיעה משמעותית במחקר, פיתוח ועיצוב של מוצרינו, אנו מתייחסים ברצינות רבה לאחריות להגן ולאכוף את זכויות הקניין הרוחני שלנו ונוקטים בפעולות משפטיות מתאימות כשנדרש", אמר דובר לולולמון.

בנוסף לדרישה לפיצויים כספיים על מה שהיא מתארת כהפסדים כספיים, לולולמון מבקשת שבית המשפט יורה לקוסטקו להפסיק את הייצור והמכירה של המוצרים המפרים לכאורה הן בחנויות הפיזיות והן בפלטפורמות המקוונות. התביעה טוענת שפעולות קוסטקו נועדו ליצור בלבול בקרב צרכנים לגבי הקשר בין המוצרים המחוקים למקוריים כדי להשיג רווחים באופן בלתי חוקי.

קוסטקו הולסייל טרם הגישה תגובה לתביעת לולולמון. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו