שבוע האופנה לגברים בפריז שהסתיים אמש (ראשון), הביא עימו לא מעט קולקציות מעניינות ומדוברות, לצד רגעי אופנה בלתי שגרתיים על המסלולים השונים של בתי האופנה.
מתצוגת הבכורה של ג'ונתן אנדרסון בדיור, שטרפה את הקלפים, דרך תצוגת האופנה של המעצב הישראלי הד מיינר שכבש את המסלול ועד התצוגה הרותחת שנתנה במה לדוגמניות טרנסג'נדריות - אלו הרגעים המעניינים של שבוע האופנה הפריזאי.
הד מיינר
מעצב האופנה הישראלי הד מיינר הוא שם מוכר עבור תעשיית האופנה הישראלית והבינלאומית כאחת, ובשנים האחרונות הוא מציג באופן קבוע במהלך שבועות האופנה לגברים בפריז. המעצב, שבדרך כלל מתמקד במשחקי פרופורציות, צבעים מונוכרומטיים וחליפות מחויטות - יצא מהפעם מגדרו בקולקציה מיוחדת ומרהיבה, שכבשה את הרשתות החברתיות.
בקולקציה הנוכחית לעונת אביב-קיץ 2026, שילב מיינר בדים משוחררים יותר ויצר מהם פריטים קיציים, מרעננים וקלילים, כמו למשל מכנסיים קצרים בצבע ירוק עז, המזכירים מטפחת או בנדנה. "אנחנו ברגע מאוד רגשי", סיפר מיינר לאתר WWD. "אז יש סוג כזה של ניגוד, שבו אתה נמצא במצב כזה של חוסר ודאות, אבל באותו הזמן, אתה הולך נגד זה בכך שאתה פגיע יותר ופחות מגונן".

תצוגת האופנה של המעצב הישראלי הד מיינר // GettyImages
המהפך של דיור
ייתכן שהקולקציה המדוברת ביותר של השבוע היא קולקציית הבכורה של ג'ונתן אנדרסון, מנהל הקריאייטיב החדש של דיור. אנדרסון, שנחשב אחד המעצבים המעניינים ביותר של התקופה, מונה להיות מנהל הקריאייטיב הראשי של בית האופנה והשבוע הציג את קולקציית הגברים לעונת אביב-קיץ 2026.

בהשראת בית האופנה. הלוק של סברינה קרפנטר בדיור // GettyImages
מעבר לסלבריטאיות שחרכו את הכיסאות בשורה הראשונה של התצוגה, כמו ריהאנה וסברינה קרפנטר, התצוגה עצמה הצליחה לעורר הרבה רעש. מצד אחד, היא שילבה את המלתחה הגברית המדויקת עם טוויסטים ייחודיים כמו גזרות רחבות ורפרנסים לשנותיו הראשונות של כריסטיאן דיור, אך מצד שני היא שיעממה רבים שציפו ל"אפקט וואו" משמעותי יותר.
מבחינת הסטיילינג המינימליסטי מדי וההנעלה, אכן הייתה אכזבה - אך לא ניתן להגיד שזו הייתה קולקציה רעה מהיסוד. על המסלול נראו מעילים ארוכים, ג'ינסים (ולא מעט מהם) והרבה פפיונים ועניבות שהיו מאוד מיוחדים ונתנו אלמנט אלגנטי אך מחוספס ואדג'י מעט. לא רע עבור קולקציה ראשונה.
ז'אן פריו
מעצבת האופנה הצרפתייה ז'אן פריו בחרה לרענן במסר לא שגרתי - אך חשוב ומשמעותי מאוד עבור החברה. למרות שהציגה במהלך שבוע האופנה לגברים, כל הקולקציה שהיא יצרה היא ללא מגדר ונועדה לתת במה לקהילת הלהט"ב.
כדי להציג את הקולקציה הא-מגדרית שלה, בחרה פריו בצוות שלם של דוגמנים ודוגמניות טרנסג'נדרים וא-בינאריים - קאסטינג לא שגרתי בכלל, גם בתעשיית האופנה הבינלאומית שנחשבת פתוחה ומקבלת. חלק מהדוגמניות לבשו חולצות טי המעוטרות במילים "חיי טרנסג'נדרים חשובים" - מעין מחאה שבחרה המעצבת להציג על המסלול.

מתוך תצוגת האופנה של ז'אן פריו // GettyImages
סאן לורן
בית האופנה הצרפתי סאן לורן הציג את קולקציית אביב-קיץ 2026 לגברים במוזיאון הצרפתי היפהפה והנחשק "בורס דה קומרס". באמצע חלל המוזיאון, שבנוי כמו כיפה גדולה ומרהיבה, הייתה מעין מזרקת מים גדולה - כחלק מתערוכה שמתקיימת בו בימים אלו.
הדוגמנים של סאן לורן, שלבשו פריטים מחויטים וקלאסיים - אך גם צבעוניים, כיפיים ומיוחדים, צעדו מסביב למזרקה ולמעשה הקיפו אותה במעגלים. למרות שהמעצב אנתוני וקרלו אכן עושה עבודה טובה בבית האופנה, זו הייתה אחת התצוגות המיוחדות שלו בשנים האחרונות.
ז'קמוס
לבסוף, מותג האופנה שסגר את שבוע האופנה לגברים בפריז הוא ז'קמוס. בתצוגה שבה נכחו השחקנים מת'יו מקונוהי ואמה רוברטס, נדמה היה כי ז'קמוס מנסה להמציא את עצמו מחדש. אמנם זו לא הייתה התצוגה הטובה ביותר שלו מכל הזמנים, אך הוא בחר לעצב קו הרבה יותר בוגר ומאופק, שמתאים לקהלים רחבים יותר.
הקולקציה החדשה מהווה מעין מחווה למשפחה ולכפר הצרפתי בו גדל המעצב סימון פורט ז'קמוס. הקולקציה כללה בגדי נשים וגברים, המשלבים אלגנטיות כפרית ובדים נשפכים עם מלאכת יד מדויקת ומעט שובבות צבעונית. מלאכת היד בקולקציה התבטאה, בין היתר, משמלת טול נדירה, המורכבת מ-700 מטרים של חוט. בגזרת בגדי הגברים נראו ז'קטים קצרים ומכנסיים רחבים, המעוצבים מבד פשתן קליל ועור עדין.

מתוך תצוגת האופנה של ז'קמוס // AFP
מעבר לסיפור החזותי, הקולקציה מייצגת חזרה אישית הביתה עבור ז'קמוס. על ידי בחינה מחודשת של צלליות ונושאים מקולקציות קודמות שלו עם מלאכת יד מחודשת, המעצב חוזר לשורשים שעיצבו אותו, ומציע קולקציה עשירה רגשית כמו שהיא מעודנת טכנית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו