עם מכסים של 20 אחוזים שהוטלו על מדינות האיחוד האירופי על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בעקבות מדיניותו החדשה, מותגים כמו הרמס, פנדי, שאנל, גוצ'י ודיור עשויים להיאלץ להעלות את המחירים של חלק מהמוצרים הנמכרים ביותר שלהם, כולל תיקי יוקרה המיוצרים באיטליה ובצרפת.
חברות יכולות לחלוק מכסים עם קמעונאים בהתאם להיצע והביקוש שלהן. עם זאת, כשמדובר בשוק היוקרה, "סביר להניח שרוב המכס, ואולי כולו, יועבר לצרכנים בצורה של מחיר גבוה יותר", אמר רנדל הולקומב, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת פלורידה סטייט, לאתר האופנה WWD.
"צרכנים של מוצרי יוקרה כנראה אינם רגישים מאוד למחיר, כך שהמוכרים יוכלו להעביר את המכס לקונים בצורה של מחירים גבוהים יותר. זה נכון יותר למוצרי יוקרה מאשר למוצרים שיש להם קונים הרגישים למחיר", הסביר.
אם המותגים יעבירו את כל 20 האחוזים של המכסים לצרכן, כך עשויים להיראות המחירים הקיימים של חלק מתיקי היוקרה:
תיק פלאפ של שאנל, הדגם הנמכר והפופולרי ביותר של החברה (תיק צד קטן, עור עגל מגורען ומתכת בגוון זהב או שחור), שמחירו כיום 10,400 דולרים באתר המותג, עשוי לעלות 12,480 דולרים לאחר המכסים.
תיק בירקין של הרמס, התיק היוקרתי בעולם כיום שלא פשוט להשיג באופן כללי, מתחיל בדרך כלל ב-12 אלף דולרים, לפי פלטפורמת המכירות הפומביות סות'ביס, אך הוא עשוי להתחיל ב-14,400 דולרים לאחר המכסים.
תיק הפנדי באגט האייקוני של בית האופנה האיטלקי פנדי (תיק צד קטן מבד ג'קארד), שמחירו כיום 3,490 דולרים באתר המותג, עשוי לעלות 4,188 דולרים.
תיק ג'קי של גוצ'י (גודל בינוני), שקיבל את שמו בהשראת אייקון האופנה והאישה הראשונה לשעבר של ארה"ב ג'קי קנדי, שמחירו כיום 4,800 דולרים באתר המותג, עשוי לעלות 5,760 דולרים.
תיק סאדל של דיור (גודל בינוני עם רצועה, עשוי מעור עיזים שחור), שמחירו כיום 4,400 דולרים באתר המותג, עשוי לעלות 5,280 דולר. גם תיק הליידי דיור (גודל בינוני, עור כבש שחור), שמחירו כיום 6,500 דולרים באתר המותג, עשוי להתייקר בעקבות המכסים ולעלות 7,800 דולרים.
חברת ההשקעות והשירותים הפיננסיים האמריקנית Citi זיהתה חברות ציבוריות עם החשיפה הגבוהה ביותר בהכנסות לשוק האמריקני, ורשמה את קבוצת LVMH (המחזיקה במותגים כמו לואי ויטון, בולגרי, דיור, פנדי, ז'יבנשי ואחרים) עם 25 אחוזים, וקבוצת קרינג (המחזיקה במותגים כמו איב סאן לורן, גוצ'י, בלנסיאגה, בוטגה ונטה, אלכסנדר מקווין ואחרים) עם 24 אחוזים. בינתיים, חברות היוקרה עם חשיפה נמוכה יותר לארה"ב היו מונקלר (13 אחוזים), קבוצת סווטש (15 אחוזים), קבוצת פראדה (16 אחוזים), הרמס אינטרנשיונל (17 אחוזים) וברברי (19 אחוזים).
הולקומב ציין בשיחה עם WWD כי המכסים צריכים להשפיע השפעה מינימלית על מכירות המותגים. "אם צרכנים של מותגי יוקרה פחות רגישים למחיר, יהיה צורך מועט לשנות את המודל העסקי שלהם בתגובה למכסים", אמר.
"אין הרבה מותגים אמריקניים שמייצרים עבור השווקים האלה. ההשפעה הגדולה יותר צפויה להיות מצד צרכנים במדינות אחרות שמחליטים לא לקנות מוצרים אמריקניים כמחאה נגד מדיניות המכס של ארה"ב. כבר ראינו את זה בקנדה, למשל, שם צרכנים מחרימים מוצרים אמריקניים", סיכם הולקומב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו