פרויקט הדגל של מפעל הפיס לקידום מעצבי אופנה צעירים בישראל מגיע לשיאו עם פתיחת חנות פופ-אפ מיוחדת ברשת STORY, שתציג את יצירותיהם של שבעת המעצבים הנבחרים לשנת 2024.
פרויקט "חממת הפיס לאופנה", שמתקיים זו השנה השמינית, נועד לתמוך במעצבים ישראלים צעירים ומבטיחים. השנה, שבעת המעצבים הנבחרים זכו למענק של עד 60 אלף שקלים כל אחד לעיצוב קולקציה חדשה, בליווי צמוד של מנטורים מובילים בתעשייה.

mishi mono לפרויקט החממה / צילום: רותם לבל
למשך חודשיים תפעל חנות פופ-אפ ייחודית בחנות הדגל של רשת STORY בכיכר דיזנגוף בתל אביב, שבה יוצגו למכירה הקולקציות החדשות. הפריטים יהיו זמינים גם באתר האינטרנט של הרשת.
פרויקט T
לצד הקולקציות, מוביל מפעל הפיס יוזמה חברתית חשובה - "פרויקט T". במסגרת היוזמה, עיצבו שבעת המעצבים קפסולת חולצות טי במהדורה מוגבלת, כשכל ההכנסות ממכירתן יועברו כתרומה למטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים.
חולצות הטי ימכרו במחיר אחיד של 129 שקלים, וייצורן נעשה תוך הקפדה על עקרונות קיימות, באמצעות שימוש בדד סטוק בלבד (מלאי שלא נעשה בו שימוש).
"זו השנה השלישית שבה מפעל הפיס ממשיך את המסורת של הענקת הטוב הלאה, ומאפשר למעצבים ליצור למען מטרה חברתית חשובה," מסבירה דולין מלניק, ראש אגף התרבות של מפעל הפיס.
הכירו את המעצבים המבטיחים
לילך אליהו - TABU: מותג המתמחה בבגדי נשים וגברים, עם דגש על קיימות ושימוש חוזר בטקסטיל ופריטי וינטג'. TABU שואף לטשטש את הגבולות בין המינים והמידות.

TABU פרויקט חממת מפעל הפיס / צילום: שחר אשד
רותם אסיאס - NOON: מותג לנשים המשלב נעלי עור בעבודת יד ובגדים, עם חיבור בין רוך ורומנטיות לבין אופנת רחוב אדג'ית. הבגדים מאופיינים ברקמות והדפסים מקוריים ברוח רומנטית.

noon לחממת מפעל הפיס / צילום: שלו אריאל
שמרית בן יעקב - MISHIMONO: מותג שנולד מתוך חזון להעצים נשים באמצעות אופנה, משלב נוחות עם סקסיות ורומנטיות עם קלילות. "כל בגד הוא יותר מפריט אופנה - הוא הצהרה של ביטחון ונשיות," מסבירה בן יעקב.

mishi mono לפרויקט החממה / צילום: רותם לבל
דוד וקסלר - DAVID WEKSLER: מותג אופנת רחוב הפועל מסטודיו בנמל יפו, עם דגש על קיימות ופיתוח מלאכות יד מקיימות. "אני שם דגש על עיצוב המחצין את העובדה שמדובר בבגד ממוחזר מתוך אמונה שיש לעורר שיח ומודעות", אומר וקסלר.

דוד וקסלר לפרויקט החממה / צילום: רום ניסן
ירדן חנוכה - JOR-D: מותג אופנת רחוב גבוהה בגזרות רחבות המותאם לשני המינים, הבנוי מקולקציות קונספטואליות המשלבות אלמנטים מעולם המוזיקה, הטכנולוגיה והאמנות.
טל מסלבי - TM: מותג המתמקד באביזרי אופנה כגון נעליים, תיקי עור ותכשיטים, המטשטשים את הקו בין אופנה לאמנות. המותג מייצר גם פריטי לבוש ייחודים על הקו שבין אופנה מוכנה ללבישה לאמנות לבישה.

טל מסלבי לחממת מפעל הפיס / צילום: אסף עיני
אלכסנדרה פינטו - ALEX ANDRA PINTO: מותג שהוקם מתוך צורך ליצור בגדים "אמיתיים" - קלים ללבישה, על-זמניים ואיכותיים. ההשראה נובעת מהמתח בין "נשיות לא מתאמצת ורוח נעורים חצופה" המתבטא בהדפסים גרפיים, פרימות ורקמה ידנית.

ALEXANDRA PINTO חממת מפעל הפיס / צילום: גיא רושקבן
חממת הפיס לאופנה הצמיחה כבר כמה מהשמות הבולטים בתעשיית האופנה הישראלית, ביניהם שחר אבנט, הד מיינר, טלי קושניר, קים דרור, ענת משולם ודור חן עם המותג Holyland Civilians, שחלקם אף הוזמנו להציג בתערוכות מובילות בחו"ל.
אורי רייז, בעלים ומנכ"ל 911 אופנה בעלת רשת STORY, מסכם: "כחלק מתפיסתנו מהיום הראשון להקמת רשת סטורי, חשוב לנו לקדם אופנה בת קיימא ולספר את סיפורם של מותגים המקיימים בעלי ערך מוסף ומובילים באג'נדות חברתיות וסביבתיות. אנו שמחים לתת למעצבים הצעירים הזדמנות אמיתית לייצר ולמכור את הקולקציות עליהן חלמו".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו