הטוב, הרע והנורא: כך נראה אירוויזיון 2024

מהשמלה האוקראינית שדומה לזו של עדן גולן ועד לנוצות, מתכת וגם עירום • בכל שנה מופע המוזיקה הגדול של אירופה מספק רגעים בלתי נשכחים

נמו, הזוכה לשנת 2024. צילום: AP

האירוויזיון היה מאז ומעולם חגיגה של גיוון, אחדות וכמובן מוזיקה. השנה אולי פחות זכינו לזה בשל ההערות האנטישמיות, ההפגנות מחוץ לארנה הגדולה, האבטחה ובעיקר קריאות הבוז כשעדן גולן עלתה על הבמה.

אבל לא רק השירים והתחרות מביאים את הקהל ברחבי העולם להיצמד אל מסכי הטלוויזיה, אלא בעיקר מופעי הבמה והתלבושות יוצאות הדופן של המתמודדים. באירוויזיון 2024 שנערך במאלמו שבדיה, הבמה הוצתה במגוון מסנוור של פייטים, נוצות ותלבושות חד פעמיות – חלקן טובות יותר, אחרות היה עדיף אילו לא נתפרו מעולם.

המון פייטים. איטליה, צילום: רויטרס
בגדים לבנים וציפורניים בפרינט של כאפייה, פורטוגל אירוויזיון 2024, צילום: GettyImages
עוד בחירה לבנה. צרפת באירוויזיון 2024, צילום: GettyImages

בכל שנה יש באירוויזיון מגמות אופנה מסוימות שבולטות יותר מאחרות. השנה לבוש המונכרום היה אחת הבחירות הפופולאריות, לבן, שחור וקרם. מהצד השני, יש זמרים שמביאים נקודות צבע לבמה ואחרים בוחרים באלמנטים מתכתיים שמשקפים בצורה טובה יותר את ההשפעות של התאורה והפירוטכניקה על הבמה.

שילוב של מסורת אצל קרואטיה,
שילוב של אלמנטים מתכתיים שמתאימים לפירוטכניקה. גיאורגיה, צילום: AFP
מי צריך בגדים כשיש גרביונים. סלובניה,

אבל הדבר שכנראה נזכור הכי הרבה מאירוויזיון 2024 תהייה הזמרים שהחליטו כלל לא להתלבש. רייבן מסלובניה שלובשת סוג של גרביון שחור שקוף ומופיעה עם רקדנים בתלבושות שנועדו לתת אשליה של עירום, Windows95Man מפינלנד שהפך את העירום שלו לבדיחה, נבלוסה מספרד עם חליפת תחרה ורקדנים שחושפים ישבן.

בלי בושה. ספרד,
ואפשר גם לצחוק על הכל,

והיה גם מופע הזוועות של אירלנד, שהביא רמת דיוק יוצאת דופן של אלמנטים קשים לצפייה, בעיקר אם שמים לב לקלוז-אפ של המצלמה על השיניים של הזמרת והמלווה שלה.

בעיקר מפחיד. במבי מאירלנד, צילום: AP

ואי אפשר לשכוח את השמלה של עדן גולן שלנו שדומה באופן מוזר לשמלה של האוקראנית, אבל כמו שאומרים, עדן לבשה את זה טוב יותר.

מי לבשה את זה טוב יותר? אוקראינה,
עדן גולן בגמר האירוויזיון, צילום: אי.פי.איי

נמו משוויץ בהחלט גרף את כל הניצחון בזכות הופעה מרשימה עם שיר שמשלב בין ראפ לאופרה, לפעמים כל מה שצריך על הבמה זה פרפורמר מלא בביטחון, ונמו היה בדיוק זה.

שבר את הקוד. נמו, צילום: AFP

את הלוק הייחודי, חצאית מיני, ז'קט עטור נוצות שנראה כמו פרחים ונעלי ספורט בעלות סוליה רחבה עם אלמנטים הדומים לז'קט. במקור התלבושת של נמו היתה פרווה ארוכה בצבעים של ורוד ולבן, אותה הוא החליט להחליף. 

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Eurovision Song Contest‎‏ (@‏‎eurovision‎‏)‎‏

אגב, לא רק באירוויזיון, אלא גם ביום-יום, לנמו יש סטייל מיוחד ושווה להציץ באינסטגרם שלו. הלילה הוא נתן את ההופעה של חייו והביא את הדוז-פואה לשוויץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר