האבא היה "מלך הג'ינס" והאימא מלכת יופי: הסיפור מאחורי המעצבת שמשיקה לראשונה

לא הרבה מכירים את אל ששון, שמעצבת בעיקר ללקוחות בעלות ממון שיכולות להשקיע לא מעט בעבור פריטי לבוש • כעת היא עושה צעד ראשון לקהל הרחב בקולקציית קפסולה עם טרמינל X

אל ששון. צילום: אור רוזנברג

אל ששון, בתם של "מלך הג'ינס" מוריס ששון, שהקים בשנות ה-70 את  Sasson Jeans שכבשה את אמריקה ומלכת היופי של ישראל נילי דרוקר ז"ל, חלמה על עיצוב אופנה מהיום שנולדה בערך.

"תמיד רציתי להיות מעצבת", היא אומרת כמי שנולדה לתוך בית שעסקי האופנה היו חלק אינטגרלי מהיום-יום. "הייתה לי מחשבה לעבוד עם אבא, אבל זה לא יצא. כשהייתי קטנה הוא כבר עבר לייצור עבור מותגים כמו פוקס, קסטרו ולי קופר, ואני החלטתי שתהייה לי חברה משל עצמי".

את תחילת דרכה עשתה ששון בניו יורק עם מותג קטן משלה. "למדתי בשנקר, היה לי חלום להוציא קו משלי ועשיתי המון פריטים כאשר עיקר הדגש היה על הדפסים ורקמות". כעבור שנתיים המותג נסגר וששון התפנתה לגידול ילדיה מבן זוגה דאז ג'ורג'י אקירוב.

אל ששון בהשקת הקולקציה / יח"צ

"בקורונה רציתי לחזור ולעצב. חלמתי על בגדים שקודם כל יתאימו לי ויהיו נוחים מבדים יוקרתיים ומוקפדים. זה התחיל מקימונו עשיר בצבע והמשיך בחליפות".

ששון, שמוכרת אצל לקוחות בעלות ממון שמוכנות לשלם לא מעט עבור פריט אופנתי עשוי ממשי. עד כה היא שמרה על שיטת עבודה שמתאימה לה, כזו שלא דורשת ממנה לייצר שמונה דרופים בשנה או להתעסק במלאים ומכירה דרך חנויות. כעת, היא פונה לראשונה לקהל הרחב ומשיקה קולקציה מסחרית בשיתוף עם טרמינל X.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by TERMINAL X (@terminalx)

מדובר בקולקציית קפסולה בעלת 17 פריטים בלבד, אשר שואבים השראה מהגזרות של מותג הבית שלה. מכנסיים רחבים, חולצות נשפכות שנקשרות בבטן, שמלות ערב עשירות בתחרה וטופים משיפון עם מכנסיים תואמים בגזרת פעמון אוורירית. בעבור פריטי מעצבים מדובר במחירים נוחים, החל מ-199.90 שקלים ועד לפריט היקר ביותר המתומחר ב-399.90 שקלים.

גם ליום ולגם לערב / צילום: דימה טליאנסקי 

"לקחתי מהגזרות שאני משתמשת בהן בעיצובים שלי ועשיתי להן אינטרפרטציה מחודשות. אמנם אין משי בגלל שהיה לנו חשוב לייצר קולקציה נגישה מבחינת המחיר, אבל הבדים מאוד איכותיים ומשדרים מצד אחד יוקרה ומצד שני פשטות. המטרה הייתה לייצר קולקציה שמתאימה גם לבוקר עם כפכפים או לערב עם נעלי עקב. פריטים שאפשר לארוז במזוודה ולצאת איתם לחופשה", מסבירה ששון.

אל ששון בקולקציה לטרמינל X / צילום: דימה טליאנסקי

"הצורך בבגדים שנוח ללבוש מאוד חשוב לי. זו הסיבה שאין כפתורים, אולי מלבד זוג אחד של מכנסיים. לכל הדגמים יש גומי כדי שיהיה נוח ללבוש ולהוריד. הנוחות, הבדים וגם הגימורים הם דברים שמאוד חשובים לי, ואני חושבת שבסופו של דבר גם לכל אישה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר