הישג היסטורי: המותג הבינלאומי היוקרתי העניק פרס ראשון לבוגרת בצלאל

פרלה סיבאני, בוגרת המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל זכתה בפרס פייר קארדן לשנת 2024 • פרלה גברה על למעלה מ-90 מעצבים ותתמחה בבית האופנה במשך שלושה חודשים

פרלה סיבאני זוכת התחרות. צילום: ללא

פרלה סיבאני בוגרת האקדמיה לעיצוב בצלאל זכתה בפרס פייר קארדן ליוצרים צעירים לשנת 2024. מדובר בתחרות בינלאומית מן החשובות בעולם המתקיימת מזה מספר שנים בהשתתפות מעצבים ומעצבות ממוסדות אקדמיים המובילים ללימודי אופנה.

השנה בחרו במותג לקיים את התחרות בין סטודנטים לאופנה מישראל ממוסדות הלימוד, בצלאל, ויצו ושנקר. לאור המלחמה, התחרות הועברה לפריז והתקיימה בסוף השבוע האחרון בהשתתפות למעלה מ-90 מעצבות ומעצבים, בסמוך לשבוע האופנה ולתצוגת האופנה של המותג.

בשלב הראשון נתבקשו המועמדים להציע מערכות לבוש הקשורות באופן ישיר למאפיינים הספציפיים של בית האופנה. ההצעות שהוגשו נבחנו על ידי צוותי העיצוב של מותג האופנה.

העיצוב הזוכה של פרלה סיבאני

בשלב השני הוזמנו המועמדים הסופיים להשתתף בסדרת אירועי אופנה כולל סדנת יצירה קולקטיבית משותפת והזמנה לתצוגת האופנה של פייר קארדן. במהלך הסדנא הסטודנטים נתבקשו להציע הצעות שישקפו את רוח המותג ובה בעת יהדהדו את המציאות של ימינו. צוותי האופנה לבית המותג קארדן עברו בין הפיינליסטים, התרשמו מתהליכי היצירה, בחנו את כישוריהם וערכו עמם היכרות אישית ומעמיקה. בתום הסדנה, הוכרזה הזוכה בפרס הראשון.

העיצוב הזוכה של פרלה סיבאני

פרלה, בת 24 מנצרת, סיימה את לימודיה במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל במהלך חודש אוגוסט האחרון. עבודת הגמר שלה עסקה בדימויי גוף בעולם הווירטואלי ובגבול העדין שבין האמתי למזויף. בעבודתה התמקדה בחיבור שבין עולם האדריכלות, בהשראת הוריה האדריכלים, וגוף האישה. 

פרלה בעת קבלת הפרס

את ההשראה לעיצוביה לתחרות פרס המעצב פייר קארדן קיבלה מהתבוננות על אורך חייו וכפי שהם משתקפים מביתו ומכוניתו, תוך מתן דגש על אלמנטים מקיימים.  במסגרת זכייתה במקום הראשון, תזכה פרלה להתמחות בבית המותג הצרפתי למשך שלושה חודשים.

"מגיל צעיר מאוד אהבתי לצייר והתעניינתי בבגדים, הייתי עושה סטיילינג לאמי ולאחותי. שבגרתי היה לי ברור שאני מתעניינת בלימודי אופנה. רגע ההכרזה היה אחד הרגעים המשמעותיים והמרגשים עבורי", אומרת פרלה. "לשמוע את שמי מוכרז במקום הראשון על הבמה העולמית הסב לי גאווה רבה. אני שמחה לייצג את המוסד האקדמי בו למדתי שיטות עבודה מתקדמות שהובילו אותי לזכייה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר