קמעונאית האופנה היוקרתית תחת מתקפה: "המנכ"ל מעסיק רק גברים אירופאים או הומוסקסואלים"

ניימן מרקוס הידועה בזכות פרטי היוקרה של מותגי העל הסתבכה עם סבב האשמות מצד העובדים בחברה הטוענים לאפליה • "אין שום דפוס שכזה", נמסר בהצהרה לתקשורת

ניימן מרקוס. צילום: GettyImages

קמעונאית האופנה האמריקנית ניימן מרקוס, הידועה במכירה של מותגי מעצבים יוקרתיים, שכרה משרד עורכי דין חיצוני כדי לחקור את ההאשמות לפיהן המנכ"ל שלה מפלה בגיוס וקידום לתפקידי מפתח ומשרות בכירות בעיקר "גברים הומוסקסואלים או אירופאים" ו"נשים אסיאתיות", כך פורסם בניו יורק פוסט.

ההאשמות הועלו לראשונה בפוסט נפיץ בקבוצה סגורה של עובדי החברה בו נטען כי ז׳ופרו ואן רמדונק, המנכ"ל יליד בלגיה של רשת היוקרה, שכר או קידם כמעט 30 עובדים מאז 2018 כאשר רובם המכריע משקף "קבוצה" מאוד ספציפית של אנשים.

"ז׳ופרו מעדיף גברים הומוסקסואלים או אירופאים, בדיוק כמוהו", נכתב בפוסט. "מה המשמעות של גיוון, שוויון והכלה אצל ניימן מרקוס, האם זה עבור כולם או רק לקבוצות חשובות לז׳ופרו?".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by DeSean McClinton-Holland (@dsmch)

זו אינה ההאשמה האחרונה שהוטחה בז׳ופרו, שכבר ספג ביקורת בעבר על קבלת בונוסים שמנים במהלך מגפת הקורונה בשעה שהחברה פיטרה אלפי עובדים, או הטבות ביטוח בריאות פרטי הנשמרות רק עבורו ועבור צוות עובדים הקרוב לליבו. 

בהצהרה לניו יורק פוסט נמסר מהחברה כי "13 גברים סטרייטים מייצגים כמעט יותר מ-30% מהגיוס והקידום של בכירים בחברה. 16 עובדים קודמו מתוך החברה, ביניהם ארבעה גברים לבנים סטרייטים, גבר אסייתי ואישה שחורה. בחברה טוענים כי "בניגוד להאשמות, אין שום דפוס שכזה". גם ממשרד עורכי הדין החיצוני של החברה נמסר כי "לא נמצאו כל ראיות לכך שהמנכ"ל הפלה עובדים".

דוח האחריות התאגידית האחרון של החברה מראה שנשים מהוות 67% מכוח העבודה הכולל בניימן ו-61% מתפקידי סגן נשיא ומעלה. עוד עולה מהדוח כי 79% מהמנהלים בסגן הנשיא ומעלה הם לבנים; 3% הם שחורים; 2% הם היספנים ו-15% הם אסייתים.

העובדים בניימן מרקוס טוענים כי החברה סיפקה מספרים "לא שקופים" ו"מבלבלים" מאחר והם אינם מציינים את שמות העובדים. בחברה לעומת זאת טוענים כי הם עשו זאת על מנת "לשמור על סודיות וביטחון העובדים".

בתוך כך, העובדים טוענים כי גם מעטים בתפקידים בכירים בחברה הם בעלי ידע מקצועי מועט בתחום, בניגוד לצוות ההנהלה לשעבר, שרבים מהם היו בתחום הקמעונאי עשרות שנים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Neiman Marcus Group (@neimanmarcusgroup)

"במצבים כאלה זה לא נדיר שחברה שוכרת עורך דין חיצוני לחקור", אמרה קרולין ריצ'מונד, עורכת דין לדיני עבודה בפוקס רוטשילד, לניו יורק פוסט. "העובדים יכולים להגיש תלונות לסוכנויות בארה"ב, כולל המועצה הלאומית ליחסי עבודה ונציבות שוויון הזדמנויות בתעסוקה. לאלו יש יכולת לגבות קנסות כבדים אם, בתגובה לתלונות עובדים, הם מגיעים למסקנה ששיטות העבודה והקידום מוטים".

העובדים הטוענים לאפליה לא פנו למחלקת משאבי אנוש כדי לקבל נתונים מדויקים מחשש שינקמו בהם, כך לפי הניו יורק פוסט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר