2024 אנחנו כבר מוכנים: הטרנדים שיכבשו את עולם האופנה – ואת המלתחה שלך

בעוד רגע נקפל את 2023 וזה הזמן להעלות לבוידם את כל מה שלא אופנתי • אלו פריטים יככבו על מסלולי האופנה ומה כדאי לנו לאמץ? בדקנו

קולקציית סתיו חורף NINE WEST . צילום: עד שנפיק

בעוד כמה ימים תסתיים שנת 2023 ותתחיל שנה אזרחית חדשה. כולנו תקווה ששנת 2024 תהיה הרבה יותר רגועה, שקטה ובטוחה. ומה לגבי האופנה? אספנו עבורכן את הטרנדים הכי חזקים לשנה האזרחית החדשה, אולי הם יעודדו אתכן מעט.

"בשנים האחרונות, אנשים רבים מרגישים שהם כל הזמן נאבקים: וירוסים, משברים כלכליים, ירידה באמון בממשל ובפוליטיקה, זיהום, טכנולוגיות חדשות ופחד אמיתי מהעתיד", אומרת נתלי יצחקוב, טרנדולוגית ובעלת הסוכנות לחיזוי ומחקר מגמות The Visionary. 

"אנחנו יכולים לומר בוודאות מלאה שבשלוש השנים האחרונות - אנחנו בעיצומו של דפוס 'policrisis' שמלווה אותנו מאז הקורונה, לאורך תנודות פוליטיות וגיאופוליטיות, משברים כלכליים וחברתיים, מלחמות, אסונות טבע מתמשכים, ושוב טבח ומלחמה".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Urban Outfitters (@urbanoutfitters)

לדבריה, השנתיים הקרובות יעסקו בהתמודדות עם טראומה ועמידה במשברים. "בני האדם מונעים על ידי הצורך האנושי בתקווה, ריפוי והקלה נפשית, נשתמש בארבעה מנגנוני התמודדות התנהגותיים: להילחם, לברוח, לקפוא או להתחבב. ארבעת אלה ישפיעו על מגזרים ותעשיות שונות ברחבי העולם".

קלווין קליין לפקטורי 54 / יח"צ

"להילחם" יתבטא כרצון לשינוי ויצירת כללים חדשים, עם אסתטיקה הנטועה בצבעי הדם והבוץ. "לברוח" ירתום את כוחה של בינה מלאכותית לפתרונות יצירתיים כמו ביגוד שמגן עלינו במצבי חירום. "לקפוא" פירושו רצון לתכשיטים עדינים העשויים מכסף ומתכות אחרות. "להתחבב" יעסוק בביחד השבטי וטיפול קולקטיבי.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Christian Louboutin (@louboutinworld)

"בשנת 2024, נשפר ביחד את ההבנה שלנו כיצד טכנולוגיה יכולה להעצים עידן חדש של יצירתיות אנושית, כיצד היא יכולה ליצור קודים עיצוביים אופטימיים, משמחים, לא דיסטופיים, וכיצד היא יכולה להקל על בדידות ולהוסיף משמעות לבני אדם". היא מסכמת.

אחרי שהבנו את המגמה הכללית, בואו נהנה יחד מהטרנדים של השנה האזרחית החדשה.

רכות ועדינות

טרנד זה מביא איתו לקדמת הבמה את כל האלמנטים הרכים של עולם האופנה. הוא בא לידי ביטוי על ידי פפיונים, מלמלות, תחרות ומראה כללי רומנטי. אנחנו נראה פריטים עם שפע של בד, קפלים וכיווצים, מראה רך ועדין מבלי להתנצל.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by H&M (@hm)

שקיפויות

טרנד נועז ומתוחכם שמשלב בדים שקופים כחלק מהטוטאל לוק, ובו אנחנו נראה פריטים מבדי רשת, טול וכדומה, שמלות, חצאיות, חולצות, עליוניות, כל אחת ומה שמתאים לה. מעבר לפריטים שלמים שקופים, נהנה מפריטים שמשלבים שקיפויות כחלק מהבגד - בשרוולים לדוגמה.

שקוף שזה שקוף. רנואר / צילום: עדי שנפיק

סקול גירל

טרנד שמשלב בין אלגנטיות לשובבות. מצד אחד הוא כולל חולצות מכופתרות, וסטים, ג'קטים, מכנסיים מחויטים ועוד פריטים קלאסיים אלגנטיים, אך הטוויסט מגיע בגזרות מיוחדות, כמו חולצה מכופתרת חושפת בטן או דפוסים אורבניים על פריטים קלאסיים.

השראה מתלבושת בית ספר. זארה / יח"צ

תיקי אוברסייז

תשכחו מהתיקים הקטנטנים, ביי ביי לקלאץ', זה הזמן לתיקי ענק שיכולים לאכלס את כל מה שבא לכן. התיקים מקבלים מקום של כבוד באאוטפיט והופכים להיות מרכיב דומיננטי בטוטאל לוק. במקרה של הטרנד הזה - כמה שיותר גדול, יותר טוב.

כמה שיותר גדול. פורלה / יח"צ

מתחת למים

אחד הטרנדים החזקים של 2024 כולל את כל המוטיבים שקשורים למעמקים: דגים, אלמוגים, סרטנים ועוד חיות ימיות יככבו כהדפסים ורקמות על הבגדים שלנו בשנה הקרובה. הטרנד הזה מביא איתו וייב מרענן, ובנוסף הוא גם מאוד קסום.

עקבים קטנטנים

בניגוד לתיקים הענקיים, דווקא בתחום ההנעלה אנחנו נראה עקבים כמה שיותר קטנים. אנחנו בכללי בעד נעליים שטוחות, כי למה לסבול? אבל לפחות הטרנד הזה מתקרב לשם ולא מסכן אתכן עם עקבים שעולים מעלה מעלה.

גוונים של ירוק

אחד הצבעים שהולך להשתלט לנו על הארון הוא הצבע הירוק על כל גווניו. מצד אחד הוא מביא רעננות בגוון של ירוק לימון ומצד שני הוא מביא עומק ויציבות בגוון ירוק זית.

כמה שיותר ירוק. גולברי / צילום: ליאור קסון

ירוק עמוק. איזבלה / יח"צ

לגווני הירוק יש וייב של התחדשות והם יכולים להשתלב עם הרבה צבעים אחרים ולכן לייצר לוקים מגוונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר