מלחמת הדוגמניות: בר רפאלי לא שותקת לג'יג'י חדיד - ותוקפת

דוגמנית העל הפרו-פלשתינית ממשיכה להפיץ שקרים ברשת • לכוכבת הישראלית שלנו זה נמאס והיא בחרה להגיב לה בחזרה

בר רפאלי. צילום: Getty Images

בסוף השבוע האחרון דוגמנית העל ג'יג'י חדיד שיתפה עם 79 מיליון עוקביה באינסטגרם סטורי שבו טענה כי ישראל היא המדינה היחידה בעולם ששומרת ילדים כשבויי מלחמה וכי מתעללים, אונסים, משפילים ורוצחים פלשתינים הרבה לפני 7 באוקטובר.

את הכיתוב המתסיס כתבה על גבי צילום מסך של ידיעה חדשותית על אחמד מנאסרה, שיחד עם בן דודו לקח חלק בניסיון רצח של יהודים בגבעת זאב בשנת 2015 כשהיה בן 13.

ג'יג'י חדיד, צילום: רויטרס

שעות לאחר פרסום הפוסט, ששותף גם בחשבון האינסטגרם של אחותה בלה חדיד, ובעקבות הסערה שחולל ברשת, חדיד הסירה את הפוסט - שהיה עתיד לייצר כותרות באתרי הבידור מעבר לים גם שעות אחרי שהוסר.

מי שלא יכלה לשתוק לנוכח הפצת הפייק ניוז המתסיס מצד חדיד הייתה בר רפאלי. בסטורי שהופנה כלפי הקולגה שלה כתבה: "ג'יג'י חדיד, לתשומת לבך", על גבי תמונה הממחישה את הפער של "חילופי שבויים", עם כיתוב מתחת לתמונתה של אביב אשר בת השנתיים שאומר "הפשע: להיות יהודיה", לצד תמונתה של המחבלת המשוחררת אסראא ג'עאבס בת ה-38, שב-2015 פוצצה בלון גז בסמוך למעלה אדומים ופצעה שוטר, עם ציון מעשיה בכיתוב התמונה.

צילום מסך אינסטגרם

בר שיתפה גם את הסטורי שהעלה סקוטר בראון, המפיק המוזיקלי היהודי המפורסם, שיצא נגד חדיד וכתב: "אני יודע שלאנשים יש כוונות טובות, אבל כשאתם אומרים שילד נחטף ומתגלה שזה בעצם היה נער שהלך ודקר לעיני המצלמות שני אזרחים תמימים אקראיים, ביניהם ילד בן 12, ואז הצהיר שהוא רוצה לרצוח יהודים - בואו נוודא שהעובדות שלנו מדויקות לפני שאנחנו מפרסמים את זה לעיני 78 מיליון אנשים". העקיצה של בראון בפוסט כוונה כמובן לחדיד, שבכתבה באתר הדיילי מייל דווח כי הסירה את הפוסט האנטישמי לאחר המתקפה עליה.

"בר רפאלי ממשיכה לצאת נגד ג'יג'י חדיד בשל עמדותיה על הסכסוך הישראלי פלשתיני", הכריז אתר הרכילות Just Jared שמיהר לייצר כותרת העוסקת בשתי הדוגמניות.

צילום מסך אינסטגרם

"זה החל בסטורי של בראון ששיתפה רפאלי", הסבירו באתר לקוראים, "אך רפאלי לא עצרה כאן", כתבו ופירטו כיצד שעות לאחר מכן שיתפה רפאלי את עוקביה בסרטון הסברה שבו כוכב "יומני הערפד" הפרו-ישראלי נייט בוזוליק משוחח עם חיילת על "כיפת ברזל", כשהיא מדגישה בפניו את העובדה שהאויבים שעמם מתמודדת ישראל הם כאלה שאין להם כל דאגה לחיי אדם, וכי הכעס הרב שיש בעולם צריך להיות מופנה לחמאס - שכן ישראל היא לא זו שהחלה בלחימה. 

צילום מסך אינסטגרם

"אני חושבת שהיא מדברת אלייך", כתבה רפאלי על גבי הסרטון שבו תייגה את חדיד. 

בתגובה, חדיד הודתה שלא בדקה את העובדות ואף התנצלה, וכתבה: "שיתפתי משהו שלא חשבתי עליו ולא בדקתי לעומק, ואני מצטערת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר