"ישראליות יותר מתמיד": האם ובתה שהדהימו את שבוע האופנה

טובה ונעמה חסין מפעילות ביחד כבר עשרות שנים את המותג "טובהל'ה" • אתמול הן הציגו מחאה שקטה על המסלול, ולנו הם מספרות על ההשראה הגדולה • ואיך הן מתמודדות עם ריבים? • צפו

שבוע האופנה - טובה'לה חסין, צילום: משה בן שמחון

מעצבת האופנה טובהל'ה חסין פועלת כבר עשרות שנים בישראל, ביחד עם בתה נעמה חסין. את העיצובים לשבוע האופנה בתל אביב הן מכינות ברגע האחרון, ונהנות מכל רגע של יצירה.

השתיים הרעידו אתמול (שני) את האנגר 11. הרבה שמחה הייתה בקרב הקהל וגם מאחורי הקלעים, לאחת ממעצבות האופנה הכי ישראליות שיש, שבמשך עשורים מייצרת תחת ידיה קולקציות עשירות בבד, בצבע וברקמה.

הן קיימו תצוגה בסימן "עוד לא אבדה תקוותינו", והציגו על המסלול דגמים שהדהדו את המחאה הפוליטית בישראל. על הבגדים נרקמו והודפסו סמלים של שלושת הדתות, והן מספרות על ההחלטה: "המדינה שלנו במצבי קיצון היא תמיד ההשראה הכי גדולה. התצוגות שלנו ישראליות, אנחנו אוהבות את המדינה, מתגאות בזה, בשפה שלנו, במוזיקה, השנה יותר מתמיד. אנחנו כואבות את מה שקורה, וזה יוצא החוצה ביצירות", סיפרו.

תצוגת האופנה של טובה'לה, צילום: היידן פריור

 

רגע לפני שכבו האורות, עלתה נעמה חסין והקדישה את התצוגה לסבא וסבתא שלה, ממקימי הארץ והקיבוצים. מיד לאחר החל להתנגן השיר "הרבה אמר צריך להתחתן" כשזוג דוגמנים, גבר בשמלה ואישה במכנסיים, צעדו על המסלול. על הבגדים ניתן היה לראות את סמלי הדתות, שזורים באבנים נוצצות בצבעים בוהקים.

החלק הראשון של הקולקציה הוקדש לצבעי שחור-לבן, תוך בחירה בבדים עשירים, בעלי תיפורים איכותיים וגזרות שמחמיאות לכל גוף ולכל צורה, כאשר ההשראה של ימי הקיבוץ ושנות ה-50 ניתן היה לראות החל מהשמלות, ועד למכנסיים קצרים, חצאיות מתנפנפות באורך ברך וחולצות מכופתרות.

החלק השני לקח אותנו אל הצבעוניות העליזה שהיא אחד מסממני המותג הבולטים. צבעים של ירוק בוהק, סגול, ורוד וצהוב, שמלות קיציות ומאווררות בהדפסים משובצים וקלילים, וכמובן תשומת לב רבה לרקמה שעשויה ומשתלבת בבגדים. תשומת לב נוספת ניתנה גם לתיקים, אותם אחזו הדוגמניות על המסלול, כאשר עליהם מתנוסס בגאווה דגל ישראל.

בניגוד לתצוגות אופנה אחרות בשבוע האופנה הנוכחי, הפעם בהחלט אפשר היה לצפות בבגדים שהם לבישים, מותאמים למזג האוויר הישראלי והחם, אליהם מצורפות עליוניות ארוכות ומתנפנפות שזורקות אותנו אל לילות קיץ בשפת הים.

אז איך הן מתפעלות את העסק ביחד, ומה הן עושות כשהן רבות? צפו בווידאו בראש הכתבה.

תצוגת האופנה של טובה'לה, צילום: היידן פריור

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר