לקנות בארץ או לחכות למבצעים בחו"ל? עושים לכם סדר לקראת השופינג IL

מחגיגת הקניות הישראלית ועד הסיום החגיגי בסייבר מאנדי, חודש עמוס לפנינו • סקרנו עבורכם את שלל ימי המבצעים, ההנחות שמציעות החברות, ולקינוח עסקים מסקרנים ששווה להכיר • מדריך

האם זה "חייבים" או "רוצים". שופינג באינטרנט, צילום: GettyImages

לחובבי הקניות מצפה החודש עבודה מרובה, הכוללת הכנה למספר חגי קניות, ביניהם: שופינג IL ב-9-10.11, יום הרווקים הסיני ב-11.11, הבלאק פריידי ב-25.11 והסייבר מאנדיי ב-28.11.

חובבי האופנה והביוטי יגלו בימים אלה מבחר של הצעות אטרקטיביות, אך לא תמיד כל הנוצץ זהב, ולא תמיד כל מבצע הוא בהכרח אטרקטיבי, ואנחנו ממליצים להכין שיעורי בית כמו שצריך. הכנו בשבילכם מדריך מסודר, הכולל הסברים על הימים השונים, ההנחות המשתלמות ביותר, ועסקים מעניינים שמומלץ לרכוש מהם.

מתחילים בשופינג כחול-לבן

בחג הקניות הישראלי שמפעילה גוגל, ישתתפו השנה יותר מ-3,000 בעלי עסק, וזאת שנת הפעילות התשיעית של המיזם. המטרה היא עידוד רכישת מוצרים תוצרת כחול לבן, לפני ימי הקניות העולמיים.  

כדי לעמוד מול ההנחות שיציעו הרשתות העולמיות בבלאק פריידי ובסייבר מנדי, 43% מבעלי העסקים המשתתפים מתכננים לתת הנחות גבוהות יותר בחג השופינג הישראלי, ו-47% מתכננים לתת הנחות דומות, כך עולה מסקר של Google ו-Ipsos.

עוד עולה מהסקר, כי כ-80% מצרכני האונליין צפויים לרכוש בימי הקניות של נובמבר, אבל על פי התכנון הקודם שלהם מדובר בפחות מוצרים – ארבעה בממוצע לעומת חמישה בשנה שעברה.

 

ברק רגב, מנכ״ל Google ישראל, התייחס לחגיגות שופינג IL: "יש מספר שיא של עסקים, שטיפס ל-3,000. כשהתחלנו ב-2014, היו לנו 150 עסקים שנענו לפנייה. אנחנו גאים בכך ש-51% מהעסקים המשתתפים הם בבעלות נשים. כמו כן, 14% מהעסקים הם בני שלוש שנים ומטה, וזה מזרים דם חדש לכלכלה.

"יש קפיצה של 225% במספר העסקים מהחברה הערבית, ומהמגזר החרדי נרשמו 135 עסקים בבעלות חרדית.

קניות בבלאק פריידי, צילום: Getty Images

מאיפה משתלם להזמין מוצרי טיפוח ובגדים?

 פנינו לבלוגרית שמזדהה תחת השם "Beauty In Between", ומוכרת בתור מנהלת קבוצת הפייסבוק "האתר הפולני וכל מה שחם ברשת". בתור התחלה, היא ממליצה לגבש רשימה מסודרת של מה אנחנו רוצים, ומה שאנחנו צריכים. "הרבה פעמים אנחנו ניגשים לחגיגות בצורה מבולבלת, ללא מטרה ממוקדת. ברגע שמגבשים סל מראש, ניתן להבחין בקלות אם ההנחה משמעותית או לא, ולא רק למראית עין. כמו כן, מוצרים פופולריים אוזלים במהירות, ואם נערכים עם סל מוכן מראש, נותר לנו רק לשלם ברגע שהמבצע מתפרסם".

 
 

מומלץ להזמין מוצרי ביוטי מהאתרים בארץ או בחו"ל?

"יש תחרות גדולה בתחום הביוטי, וזה תלוי מאוד במותג. יש מותגים ישראליים באיכות מצוינת, ויש אתרים שיציעו את אותן הטבות בשופינג IL ובחגי הקניות העולמיים. דווקא באתרים הישראליים מומלץ לא לחכות יותר מדי, כי המלאי מוגבל ועשוי לאזול. אני ממליצה לרכז את המאמצים באתרים הישראליים בשופינג IL, ולחפש קודי קופון בגוגל, שבדרך כלל ניתן לממש במקביל להטבות. בהרבה אתרים הרשמה לניוזלטר מזכה בקוד הנחה לרכישה הראשונה. לאתרים יש אינטרס שיקנו אצלם, ולכן הם מחלקים קודי קופון", היא אומרת.

טיפים נוספים?

"אתרי האיפור הפולניים מציעים מחירים זולים מאוד במהלך כל השנה, ולכן לא הייתי מחפשת שם מבצעים שווים. ההנחות המרכזיות בתחום הביוטי מבצעי הבלאק פריידי מתמקדים בעיקר באתרים האמריקניים וקצת בבריטיים, ויש מי שיציע הנחות של 50 אחוז. חשוב מאוד שלא לעבור את הסכום של 75 דולר, שמוסיף תשלום מע"מ בישראל".

על תחום האופנה היא ממליצה: "כדאי לבדוק את האופציה של הזמנת פריטים דרך אתרים טורקיים, שנחשבים לזולים לעומת ישראל. אפשר לראות את ההבדל במיוחד באתרים המקומיים של זארה".

עסקים ישראליים מסקרנים

חג הקניות הישראלי הוא הזדמנות מצוינת להכיר עסקים חדשים כחול-לבן, ולתמוך בהם.

המותג "סבונא" של מיכל מהסרי מציע עוגות סבון ריחניות, שנראות כמו עוגות וקינוחים צרפתיים.

המבצע: "עוגת" סבון בריח אשכוליות, עם "מקרון" סגול בריח אוכמניות וניל, ב-25% הנחה - 45 שקלים.

"עוגת" סבון של סבונא, צילום: יח"צ

מותג הכובעים TIKI הוקם לפני חמש שנים על ידי סהר כהן, שתורם עשר אחוזים מההכנסות לחולי ומחלימים בסרטן, לזכר אימו שנפטרה מהמחלה. הכובעים עוברים תהליך מורכב שכולל רקמה, שטיפה, גזירה ותפירה.

המבצע: 20% הנחה על הכובעים - 72 שקלים במקום 90 שקלים.

כובע של TIKI, צילום: יח"צ

טבאה אופליגר ובעלה מתי עלו לארץ משוויץ, והקימו עסק חברתי לתיקים שמעסיק שורדות ושורדים ממעגל הזנות, בשם Kite Pride.

המבצע: תיק שרוך שעשוי ממצנח רחיפה ממוחזר ב-30% הנחה – 122 שקלים במקום 175.

תיק שרוך של Kite Pride, צילום: יח"צ

מותג הטיפוח פרומיס מייצר בישראל מוצרים ממרכיבים טבעיים במרקמים קלילים. אסף דקל, מייסד החברה, עובד עם נוער בסיכון, ושואף להקים מרכז לנוער בסיכון מרווחי החברה.

המבצע: ערכת טיפוח הכוללת סרום מנגו, קצף ניקוי וקדם פרש ב-40% הנחה – 298 שקלים במקום 497 שקלים.  

מארז טיפוח של פרומיס, צילום: יח"צ

Candle Club הוקם על ידי גיל גרינברג, כשהייתה רק בת 21. גיל מוכרת נרות שונים ומפיצי ריח של מיטב המותגים מהארץ והעולם.

המבצע: חלק מהנרות יימכרו ב-30% הנחה – 140 שקלים במקום 199.

נר של Candle Club, צילום: יח"צ

 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר