צנזורה בפרסום? נגנז קמפיין עם טליה עובדיה, מארינה מקסימיליאן ואנה ארונוב

אחרי שהודבקו על גבי אוטובוסים, הוסרו שלטי חוצות עם שלוש הכוכבות בקמפיין לאתר אופנה • אגד: "פרסום של אנשים חשופים ומעורטלים למחצה אינו מקובל" • אתר וואן פרוג'קט: "גאים ועומדים מאחורי הקמפיין"

טליה עובדיה ל"שישבת", צילום: ערן לוי

אתר האופנה "וואן פרוג'קט" היה אמור לצאת בקמפיין אוטובוסים נרחב של אגד בכיכובם של טליה עובדיה, מארינה מקסימיליאן, אנה ארונוב ויובל שמלא.

המודעות היו מוכנות, ואף הודבקו כבר על גבי האוטובוסים, אבל ברגע האחרון הוחלט לגנוז את הקמפיין. הסיבה: החשש שהפרסומות, שמציגות נשים חשופות, יוביל להשחתת השלטים ולתלונות.

כידוע, בשנים האחרונות הושחתו הרבה מאוד שלטים עם צילומי נשים, שבהם גם שלטי אופנה וקידום לתוכניות ריאליטי כמו "הישרדות". השלטים הושחתו בעיקר באזורים שבהם מתגוררים דתיים. כעת, כדי להקדים תרופה למכה - הקמפיין נגנז עוד לפני שבכלל יצא.

מודעה של "וואן פרוג'קט" לפני שהוסרה,


מאגד נמסר בתגובה: "הזיכיון לפרסום על האוטובוסים העירוניים של חברת אגד מצוי בידי חברת פרסום חוצות מסחרית, שמצווה לפרסם על האוטובוסים פרסומות שאינן מפלגות, מוקיעות, פוגעות או גורמות חוסר נוחות ומטרד לחלקים כאלה ואחרים בחברה הישראלית.

"פרסום של גברים או נשים כשהם חשופים ומעורטלים למחצה אינו מקובל, ואינו מצוי בסמכות הזכיין המסחרי, ולאגד - כמו גם למשרד התחבורה - שמורה זכות וטו על פרסומות שפוגעות, כאמור, בחלקים כאלה ואחרים בחברה הישראלית.

"האוטובוסים של אגד בקווי השירות - להבדיל משלטי החוצות בדרכים ובמרכזי הערים - הם בבחינת משאב תחבורתי ציבורי, ואינם יכולים להוות גורם אשר מסב חוסר נוחות ומורת רוח לחלקים בציבור הישראלי שיש להתחשב בהם, בהיותנו נותני שירות מקצועיים ושירותיים לכלל החברה בישראל".

מאתר וואן פרוג'קט מסרו בתגובה: "הצטערנו לשמוע על ההחלטה של אגד להוריד את הקמפיין החדש שלנו, כאשר הסיבה היחידה להורדתו היא נוכחות נשית.

"אנו גאים, ועומדים מאחורי הקמפיין החדש שיצרנו עם נשים חזקות שמובילות אותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר