הטרנדים שחובה להכיר: משקפי שמש לחורף כבר בחרתם?

GettyImages

טשטוש בין מציאות לדמיון, וירטואליה שולטת ודגמים ספורטיביים שאינם מיועדים לספורטאים • לקראת סתיו־חורף 2023 בדקנו אילו משקפיים ישאירו אתכם באופנה, והאם כדאי להשקיע אלפי שקלים בדגמים המובילים?

משקפי השמש כבר מזמן אינם אקססורי שמשתמשים בו רק בקיץ, כשהשמש מכה בעוז. מלבד העובדה שבישראל תמיד קיימת קרינה שחייבת סינון, יש גם סצנת משקפי שמש לעונת הסתיו־חורף, והיא גדולה במיוחד. חלקה מתאפיין במשקפיים בעלי עדשות בהירות (בכל זאת, מדובר בימים מעוננים), וחלקה פשוט בטרנדים שנונים שמשלימים למראה מיוחד.

"בסתיו הקרוב הולכים להשתלט על השוק כמה וכמה טרנדים עיקריים", מפרטת אלינור בור בן־צבי, סמנכ"לית שיווק לוקסאוטיקה ישראל, "יש לנו קרוב ל־30 מותגים שאפשר לראות אצלם את הביטוי לטרנדים שונים". אז באילו טרנדים מדובר? לדברי בור בן־צבי, ישנם שישה עיקריים.

פראדה, חיבור בין עולמות, צילום: יח"צ חו"ל

שילוב עולמות

זהו טרנד שמטשטש בין מציאות לדמיון. בין החיים הדיגיטליים והווירטואליים ניצבים אלה הפיזיים, אלמנטים שבאים לידי ביטוי בצורות מסגרות לא שגרתיות, כמו במקרה של "מיו מיו", שלהם יש מודל אובלי, עם צורות עגולות ומעוקלות, שכביכול מהוות גשר בין הווירטואלי לאמיתי, עם מעברים רכים בין זוויות המשקפיים.

טרנד האשליות אמנם דומה, אבל לוקח את זה צעד אחד קדימה: חיבור לעולם הדיגיטל - אבל עם יציאה ממנו לחיים האמיתיים, דרך דגמים עם צורות בולטות ונועזות, כמו המציאות שמכה בפנים. ברברי גדולים בצבע ורוד, ורסאצ'ה עם עיגולים סגולים גדולים על המוט בלוגו, פראדה כחולים, ועוד.

דמיון או מציאות? ורסאצ'ה, צילום: יח"צ חו"ל

לשדרג את הקלאסי

טרנד נוסף שבא לידי ביטוי כשמעניקים שדרוג מודרני לדגם קלאסי ויוצרים מודל על־זמני, למשל במשקפי רייבן, אוליבר פיפל או ווג. כך, משנים מעט את הצורה המוכרת והוותיקה ומעניקים למשקפיים מראה מודרני יותר. זה נעשה בדרכים מגוונות, למשל בעזרת שילוב מתכות, יצירת דגם במראה מינימלי יותר או כל דבר שנותן טוויסט מודרני.

פראדה, מיינדפול אימפקט, צילום: יח"צ חו"ל

מיינדפול אימפקט

זהו טרנד שקשור לכל מה שמשויך לעולם הספורט ולאורח חיים פעיל ומלא תכונה. אמנם מייד יקפצו לנו לראש דגמים של אוקלי, אבל כאן לא מדובר רק בהשראה שנלקחת מאימון אינטנסיבי אלא גם מהטבע - הצבעים ירוקים יותר, גוני מט נוכחים יותר וקולור בלוק. נוכל למצוא הרבה דגמים ספורטיביים שאינם מיועדים בהכרח לפעילויות ספורט או לריצה בלבד. היום אתם ממש לא חייבים להיות ספורטאים כדי להתהדר במשקפיים במראה ספורטיבי.

עתידנות של ברברי, צילום: יח"צ חו"ל

עתידנות

אפשר לראות חידושים בהתאמת האקססורי לטכנולוגיה: בקולקציה של דולצ'ה התהדרו במסגרת שאליה מצורפת שרשרת קפיץ (כמו בטלפונים ניידים), ואליה ניתן לחבר אוזניות או לחבר למשקפיים עצמם. הכל מתאים ומדבר באותה שפה. דגם של אימפוריו מותאם בדיוק להנחה מעל האוזניות. גם כאן ניתן לראות הרבה מתכות והרבה וייב של מסיכות, מה שמשדר לנו עתידנות.

דגם ממוחזר של פרסול, צילום: יח"צ חו"ל

קיימות

כל מה שקשור לעולמות המיחזור מתעצם. יותר ויותר מותגים מייצרים משקפיים מחומרים ממוחזרים - החל מהעדשה דרך המסגרת ועד לקייס ואפילו לנרתיק. סגנון הרטרו, לצד צבעים טבעיים של חום ואפור, הופכים בולטים יותר ויותר, וככלל - המיקוד הוא בחזרה לטבע ובחיבור למקורות האדמה.

רטרו עם מודרני - דולצ'ה וגבאנה, צילום: יח"צ חו"ל

הומאז' עם טאץ'

הטרנד האחרון מעניק מחווה לעבר: הוא לוקח דגם רטרו ומעניק לו טאץ' מודרני. זה אמנם מזכיר את טרנד השדרוג, שבו לוקחים דגם מוכר ומעניקים לו טוויסט מודרני, אבל כאן משלבים את עיצוב הרטרו בדגם החדש. בפראדה יש עיצובים שזכו לתהודה בשנות ה־50 וה־60, צורות חתוליות, אולם על העדשה שילבו משולשים בצורה שנראית עדכנית. בשאנל, למשל, הצמידו פנינים על הלוגו ויצרו מראה חדשני ומעודכן.

טרנד וירטואלי, ברברי, צילום: יח"צ חו"ל

"אי אפשר להכתיב מחירים"

אחת השאלות שנשאלות לא מעט, כשמשווים בין משקפיים "רגילים" למשקפי שמש של מותגים למיניהם, עוסקת במחיר. ההפרשים יכולים להיות של מאות ואפילו אלפי שקלים - אולם האם זה באמת מוצדק, או שמא נקבע רק בעקבות שם המותג הנחשק?

"בהרבה מקרים המחיר היקר הוא אכן מוצדק", עונה בור. "אפשר לראות סרטונים שבהם מראים איך מכינים משקפי שמש של שאנל. מדובר בעבודת יד, מישהו יושב שם ומשבץ אבן אחרי אבן ופנינה אחרי פנינה.

"גם המותג אוליבר פיפל נעשה בעבודת יד, אולם ווג, למשל, יכול לשדר את אותו סטייל של מותג יוקרה ואפילו במחיר יותר נגיש. אז כן, יש הבדל בפרטים, בחומרים. יש כאלה שמיוצרים במזרח וכאלה שנעשים באיטליה או בלוס אנג'לס, וכמובן - סוגי העדשות, שחלקן איכותיות יותר וחלקן פחות".

כמעט בכל תחום היו עליות מחירים מתקופת מגיפת הקורונה. האם כך גם קרה בתחום המשקפיים?

"אני לא חושבת שזה השפיע על התחום יותר מדי. אנחנו לא יכולים להכתיב מחיר לאף חנות, כי אנחנו המשווקים, אבל אנחנו כן נותנים מחיר מומלץ לצרכן. אבל היצרנות בעולם המשקפיים לא פסקה בגלל הקורונה".

מחירי המשקפיים בארץ לא גבוהים יותר ביחס לחו"ל?

"יכול להיות שלפעמים דווקא התחרות פה יותר גדולה, וישראלים אוהבים הנחות, אז מתחילים עם הנחות כלוחמה פסיכולוגית עבור הצרכן הישראלי, במקום עם המחיר המלא כמו בחו"ל. לא תמיד יקר כאן יותר".

הדגמים הנבחרים: תעוזה, חוצפה וביטחון

אחרי שעניין המחירים מאחורינו, בדקנו עם מגוון חנויות מה לדעתן הולכים להיות הדגמים הכי נכונים ושולטים בסתיו־חורף 2023. קיבלנו מגוון צבעים וצורות, שמצד אחד מכווני טרנד, אבל מצד שני מבהירים לנו שבסופו של דבר הכללים הם שאין כללים. נראה שכל משקפי שמש שתלכו איתם בעונה הקרובה יענו על משהו מהאופנות החדשות הצפויות. ובכל זאת, למי שכן רוצה להישאר מעודכן - קבלו את נבחרת הדגמים שצפויה להיות הכי לוהטת בעונה הקרובה.

מיו מיו. עיצוב חדש מציג מסגרת אצטט ומתכת, הכוללת ציר לוגו אנכי שיצוק בתבנית נפרדת. טרנד הלוגו המובלט תפס מאוד, ובשבוע האופנה בניו יורק נראה את המוטיב חוזר על עצמו בשמונה מודלים במגוון צבעים לכל מודל, מה שהולך להיות חזק במיוחד בסתיו הקרוב. הצבעים החזקים הם פודרה וקרם, צבעים מאוד שקטים ומתמזגים, המתאימים לצבעי השלכת. גם דגמי ירוק אמרלד מתאימים במיוחד לצבעי שלכת, וזה עתיד להיות הצבע של הסתיו.

מיו מיו, להשיג ברשת אופטיקנה, 2,499 שקלים, צילום: באדיבות אופטיקנה

קאטליה. דגם White lemone, העדשות הבהירות וגימור מט מתאימים לאור השמש ולמזג האוויר בחודשי הסתיו. בניגוד לקיץ, שבו הצבעים החזקים דווקא מבריקים וזוהרים, צבעי הסתיו רגועים יותר ומותאמים לאור היום המשתנה. דגמי קאטליה משדרים אווירה חגיגית עם הצבעים הייחודיים על עדשות המשקפיים, ומתאימים במיוחד לתקופת החגים הקרבה.

קאטליה, להשיג ברשת אופטיקנה, 299 שקלים, צילום: איתי סינדל

גוסיפ. בהשראת סגנון ג'ון לנון והארי פוטר, עם טוויסט מעניין ואופנתי - הטרנד שהולך להתפשט בעונה הקרובה כולל עדשות שמש צבעוניות עם גוון בהיר. פרט לסטייל הצעיר והמרענן, הגוון הבהיר מעולה לעונת הסתיו. המשקפיים קלילים ונוחים על הפנים, גם כאשר השמש אינה חזקה.

משקפי גוסיפ דגם GO0228, להשיג באופטיקה הלפרין, 149 שקלים, צילום: יח"צ

סנטה ברברה. הקיץ האחרון היה מאוד מודגש במסגרות פלסטיק, אולם לקראת הסתיו יש שינוי מגמה למסגרות מתכת קטנות יחסית, עם עדשות בהירות וצבעוניות. סגנון זה נחשב כיום למוביל בשוק האופנה וידוע בכינוי "חתולי". עדשות המשקפיים משלבות צבע חום מדורג, וישנם מותגים יוקרתיים בינלאומיים שמעצבים משקפי שמש בסגנון זה.

משקפי סנטה ברברה דגם SB1032, להשיג באופטיקה הלפרין, 249 שקלים, צילום: יח"צ

דיוויד בקהאם. משקפי שמש עם מסגרת גיאומטרית בצבע זהב ועדשות כחולות, חצי מסגרת מתכת קלה וגשר כפול, עם עדשות פוטוכרומטיות מחליפות גוון, המתכהות בשמש ישירה ומתבהרות בצל ובמקומות סגורים. משקפי השמש עוצבו לכל אירוע בשילוב כל לוק, בשילוב המונוגרמה האייקונית של דיוויד בקהאם. אלה משקפיים בלוק יוניסקס - אחד הטרנדים שהולכים להשתלט בגדול בסתיו הקרוב.

דיוויד בקהאם, להשיג באירוקה, 1,299 שקלים, צילום: יח"צ

טום פורד. המשקפיים בסגנון מרובע רך עם עיטור לוגו T במתכת על הרקה, עם עדשות בגוון אפור מדורג. צורת המשקפיים, הנקראת גם TOP FLAT, אהובה מאוד על הקהל הישראלי - גברים ונשים - בעיצובי יוניסקס, שכאמור ישתלטו על הסתיו הקרוב. העיצוב המתוחכם והחלק משדר ביטחון עצמי, נוכחות וסטייל. משקפיים אלו נועדו לשדר תעוזה, חוצפה, ביטחון וחוסר פחד, והם דומיננטיים מאוד בנראות הכללית.

משקפי טום פורד, להשיג באירוקה, 1,699 שקלים, צילום: יח"צ

רייבן. רייבן מציגים דגם חדש שנקרא "מגה ווייפרר" - טוויסט של הדגם האייקוני של רייבן, "הווייפרר" - רק הפעם עם מוטות רחבים בצדדים למראה בולט. מגיע בשחור אך גם במגוון אצטט בגוונים שקופים, ועונה על טרנד האובר־סייז, שכבר התחיל לתפוס תאוצה בקיץ ומתחזק מאוד בעונת הסתיו הקרובה.

רייבן "מגה ווייפרר", להשיג אצל המשווקים המורשים, 649 שקלים, צילום: יח"צ חו"ל

פראדה. מודל שגם מוביל את הקמפיין העולמי של פראדה. מדובר במודל נשי, מתוחכם וקל משקל, שבו הלוגו של פראדה משולב במשולש על גבי מוט המשקפיים. חלק מהעדשות מגיעות עם נגיעות של משחקי צורת המשולש על גבי העדשה. טרנד המתכתיות מככב בקולקציה של בית האופנה ויככב גם בקולקציית הביגוד והתיקים, ונראה כי הוא הולך להיות אחד הטרנדים החמים לעונת הסתיו הקרובה.

פראדה, להשיג אצל המשווקים המורשים, 1,299 שקלים, צילום: יח"צ חו"ל

ווג והיילי ביבר. קולקציית הקפסולה של היילי ביבר לווג ממשיכה גם לעונת הסתיו. הדגם החתולי הפופולרי במיוחד הוא חלק מטרנד הסבנטיז שעושה קאמבק מטורף, ונראה שהוא להישאר כאן גם בסתיו הקרוב.

ווג והיילי ביבר, להשיג אצל המשווקים המורשים, החל מ־450 שקלים, צילום: יח"צ חו"ל

בלמיין. דגם FELECH במהדורה מוגבלת של בלמיין לקולקציית סתיו 2023. מסיכות גדולות חזרו לחיינו בשנה האחרונה, ובית האופנה היוקרתי לקח את הנושא לקצה כמו שרק הם יודעים - עם משקפיים בדוגמת מסיכה מרהיבה בדגם אספנים.

בלמיין, 6,500 שקלים, יבואן: לקס לותרס, צילום: יח"צ חו"ל

ולנטינו. דגם  VLS-103A הכי אייקונים של בית האופנה מסמן את לידתו מחדש של המותג בתחום המשקפיים, ומסמל כל מה שיש בוולנטינו, את הקלאס והווי הבולטת על המסגרת. הדגם קיים במגוון צבעים, אבל הירוק הפך להיות פופולארי מאוד בעולם האופנה, וגם בתחום המשקפיים נראה השנה הרבה את הצבע הזה. בנוסף, טרנד העדשות הבהירות גם משחק כאן תפקיד והופך את המשקפיים לדגם לוהט לסתיו הקרוב.

ולנטינו, 3,500 שקלים, יבואן: לקס לותרס, צילום: יח"צ חו"ל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר