"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

הדסה בן ארי: "אני אישה של מילים, אבל כמה אפשר"

אחרי הגירושים המתוקשרים, הדסה בן ארי ממשיכה לשתף את עוקביה במסעות הפנימיים והפיזיים שלה • בטקסט חשוף במיוחד היא רומזת באומץ על הבחירה המטלטלת לפרק את התא המשפחתי: "הדבר היציב ביותר לילד הוא כשההורה מסכים לזוז"

,עודכן
0השמעה
הדסה בן ארי. טקסט מרגש על הורות. צילום: אינסטגרם

בטקסט חדש ונוקב שפרסמה,הדסה בן ארישופכת אור על התקופה המטלטלת בחייה מאז הגירושים, ורומזת על הדינמיקה והתחושות שהובילו לשינוי הדרמטי בתא המשפחתי.

בן ארי, שממעטת להתייחס ישירות לפרידה, מתארת מסע של התפכחות והתרחקות מעולם עמוס במלל אל עבר השקט. בתוך תיאור על בילוי שגרתי עם בנותיה, היא משלבת ציטוטים המרמזים על הקושי לחיות חיים עמוסים בתקשורת בלתי פוסקת: "נכון שאני אישה של מילים, אבל כמה אפשר, כמה דיבורים, כמה מילים".

בן ארי מעניקה הצצה לחיים החדשים שלה, ומשתפת על בילוי משותף בהופעה של מארק אליהו יחד עם בתה שכמעט חוגגת 16, שם הסובבים התקשו להאמין שמדובר באמא ובת.

הדסה בן ארי,צילום: אינסטגרם

הדסה בן ארי: "זאת הבת שלי"

"הבחורה שעמדה לידי... שמטה את הלסת, מטר וחצי שמטה, כשהיא שמעה שהאישה היפה מהצד השני שלי אומרת: אמא, יאללה בואי נלך," מספרת בן ארי, "זאת הבת שלי, אמרתי לה ולא הסתרתי את הגאווה".

במהלך הנסיעה דרומה על כביש 6, ניסתה בן ארי להעביר לבתה מורשת מוזיקלית משנות התשעים עם שירים של "היהודים" ויזהר אשדות. אולם, חילופי הדורות הורגשו מיד כשהבת העדיפה לשמוע אמנים עכשוויים.

המפגש הבין-דורי הציף אצל הדסה תחושות של התבגרות ושינוי: "הזדקנתי. ואני שומעת בעיקר מוזיקה ערבית בלי מילים... והנה ברקע הרוק של שנות התשעים מזכיר לי מי אני".

הדסה בן ארי,צילום: אינסטגרם

הדסה בן ארי: "אף אחד לא רוצה להיתקע כמו מאובן באמצע המדבר"

בהמשך הדברים, בן ארי נוגעת בעקיפין, אך בצורה עוצמתית וברורה, בפירוק התא המשפחתי ובבחירה לסטות מהמסלול המוכר. מתוך ההבנה שהורים כבר לא נתפסים בהכרח כ"מצפן שלא זז ממקומו", היא מציעה זווית אמיצה על הורות בימי משבר ועל הצורך בשינוי אקטיבי מול הילדים.

"פעם חשבתי שהורים הם הדבר היציב והלא משתנה בחיים... לאחרונה יש לי מחשבות חדשות. אני מבינה שהדבר היציב ביותר שיכול להיות לילד הוא כשההורה שלו מסכים לזוז," היא כותבת בגילוי לב נדיר שמתחבר ישירות להחלטה על הגירושים.

"אני לא מדברת על תנועה של הפקרות, כמובן, אלא על מוכנות להתבונן על החיים בעיניים חדשות. לשאול שאלות. להסכים להשתנות. החיים חזקים עלינו, אבל אף אחד לא רוצה להיתקע כמו מאובן באמצע המדבר".

הדסה בן ארי עם הגרוש חנן בן ארי. פירקו את החבילה,צילום: אינסטגרם

המוטיב של הסלעים ש"מוכנים להשתנות" מלווה את בן ארי גם כשהיא מתארת טיול במכתש רמון עם בתה הקטנה, שבו ציירו יחד את הנוף.

"אמרתי לה, תראי איך ההיסטוריה חקוקה בסלע. תראי כמה יופי יש בסלע שמוכן להשתנות," היא משתפת בתובנה פילוסופית שמקבלת משמעות עמוקה בהרבה לאור חייה האישיים והמשפחתיים.

מסע ההתבודדות הקיצוני של הדסה בן ארי: "אי אפשר לחיות אחרת"

החיבור החזק של בן ארי לטבע אינו מסתכם רק בטיולי ציור עם הילדות. הטקסט הנוכחי והרצון לברוח מ"המילים" מתכתב היטב עםהמסע המטלטל אליו יצאה ממש לאחרונה.

כזכור, רק בתחילת החודש נחשף כי בן ארי יצאה לריטריט התבודדות במדבר יהודה. מתוכם, היא העבירה שלושה ימים שלמים כשהיא מבודדת בתוך סלע על קצה צוק מול ים המלח, ללא מזון וללא חיבור לציוויליזציה. את המסע המאתגר הזה היא סיכמה אז בתובנה: "כמה הקיום שלנו פשוט".

המסע של הדסה בן ארי,צילום: אינסטגרם
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר