בדרך להתנתקות סופית: הנסיך הארי בהצהרת כוונות דרמטית

מי שחשב שהנסיך הבריטי עוד ישוב לחיק משפחתו, כעת מסתמן כי הסיכוי לכך אפסי • "הארי נפגע עמוקות מהדרישה של אביו"

הנסיך הארי. צילום: רויטרס

ארבע שנים עברו מאז שהנסיך הבריטי הארי ואשתו מייגן מרקל טרקו את דלת הארמון בבריטניה והעתיקו את מקום מגוריהם לארצות הברית.

בעוד רבים קיוו כי מדובר באקט מחאתי שנבע בעיקר מהרצון של השניים להתרחק ממשפחת המלוכה שלטענת השניים לא בדיוק קיבלה את מרקל בזרועות פתוחות וכי בסופו של דבר הנסיך ישוב למולדתו, כעת מסתמן כי הסיכוי לכך אפסי.

ממסמכים מטעם רשם החברות הבריטי שנחשפו באתר הדיילי מייל הבריטי תחת שמו המלא של הנסיך; הנרי צ'ארלס אלברט דיוויד (שמו של הארי בתעודת הלידה הוא הנרי. ע"ח) עלה כי הנסיך בן ה-39 הצהיר על ארצות הברית כמקום המגורים העיקרי שלו. 

עברו באופן סופי לארה"ב. הנסיך הארי ומייגן מרקל, צילום: AP

התאריך אותו בחר לציין כנקודת הזמן בה השתנה מקום המגורים שלו היה ה-29 ביוני 2023, שלפי הדיווחים היה היום בו הוא ומרקל פינו באופן סופי את מה שנשאר מהרכוש שלהם בפרוגמור קוטג', האחוזה שניתנה להם כמתנה על ידי המלכה המנוחה אליזבת' ואותה התבקשו לפנות לצמיתות בשנה שעברה.

"הארי נפגע עמוקות מהדרישה של אביו לפנות אותו ואת מייגן מהאחוזה בפרוגמור שהייתה מתנת חתונה מהמלכה אליזבת'", סיפרו מומחים לבית המלוכה בראיון לאתר הדיילי מייל. "התאריך שבחר לציין במסמכים אינו מקרי והוא נועד להעביר מסר".

"צ'ארלס ווויליאם ידעו שזה מהלך שהיה חייב להיעשות כדי להבהיר שהארי ומייגן מחוץ לבית המלוכה", הוסיף העיתונאי והכתב לענייני בית המלוכה פיל דמפייר על ההחלטה של צ'ארלס ווויליאם לפנות את הארי ומייגן מהאחוזה. "הארי חשב כנראה שהוא יוכל לשמור עדיין על בסיס פה, אבל עכשיו הוא מראה כי הוא מבין כי מרכז חייו כיום הוא בארצות הברית".

מוקדם יותר השנה הארי התייחס לשיח המתמשך סביב השמועות על כך שיגיש בקשה להפוך לאזרח ארצות הברית, מהלך שיאלץ אותו לוותר כנראה באופן סופי על הטייטלים והזכויות שלו כבן מלוכה. "שקלתי את זה אבל זה לא בעדיפות גבוהה", שיתף בראיון לתוכנית הבוקר "גוד מורנינג אמריקה" בפברואר האחרון כשברקע מתגברת כל העת הדרישה לחשוף את מסמכי בקשת ויזת ההגירה שלו לארצות הברית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר