אחרי הדרמות וההשפלה: הקאמבק המדהים של הנסיך אנדרו

ימים טובים עוברים על הנסיך שנשלל מכל תאריו לאחר הפרשייה עם ג'פרי אפשטיין • במשך זמן מה, המלך צ'ארלס, הצליח לדחוק את אחיו המושפל לרקע, אבל עכשיו אין מי שיסתיר אותו

הנסיך אנדרו ושרה פרגוסון. צילום: AFP

אי אפשר היה להחמיץ את החיוך של הנסיך אנדרו כשהוא הוביל את חברי משפחת המלוכה הבריטית בשבוע שעבר, ולצדו גרושתו הנאמנה שרה פרגוסון. הדוכס מיורק, בן 64, הלך בראש הקבוצה שכללה את הנסיכה ביאטריס והנסיכה אן, בשעה שהם צועדים לאירוע לזכרו של קונסטנטין מלך יוון.

זהו קאמבק מדהים עבור האיש שאמו שלו, המלכה אליזבת השנייה המנוחה, נאלצה להוקיע אותו מהחיים הציבוריים בגלל קשרים עם הפדופיל ג'פרי אפשטיין.

במשך זמן מה, המלך צ'ארלס, שהבהיר מזמן שהוא רוצה לצמצם את מספר בני המלוכה הפועלים בתשלום, הצליח לדחוק את אחיו המושפל לרקע, אבל עכשיו אין מי שיסתיר אותו, זאת לאור העובדה שגם המלך צ'ארלס בן ה-75 וגם כלתו, הנסיכה קייט מידלטון, מושבתים בשל בעיות בריאות. צ'ארלס עובר טיפולים בסרטן, שסוגו טרם נחשף, בעוד הנסיכה מוויילס, בת ה-42, עדיין מתאוששת מניתוח הבטן ולא צפויה להיראות בציבור עד אחרי חג הפסחא.

עדיין מתאוששת. קייט מידלטון, צילום: רויטרס

בעלה של קייט, הנסיך וויליאם, בן 41, היה אמור לייצג את המשפחה באנדרטה לזכר קונסטנטין, הסנדק האהוב שלו, בקפלת סנט ג'ורג' בטירת וינדזור, אך כ-45 דקות לפני תחילת האירוע הוא הודיע כי לא יגיע בשל "עניין אישי".

למרות שאנדרו, שנותר השמיני בתור לכס המלכות, נראה צועד בשמחה בראש השיירה, בתוך הקפלה הסדר היה ברור: הייתה זו המלכה קמילה בת ה-76, שבהיעדרו של המלך הובילה את האירוע.

אבל כמו תמיד, מה שרואים כלפי חוץ הוא החשוב ביותר. למרות שהם נכנסו באותה דלת, המלכה הועברה ישירות לקפלה, בעוד שאנדרו הוביל את הקבוצה והתצלום שלו נראה בכל העיתונות המקומית.

הנסיך אנדרו שמח מתמיד, צילום: AFP

"אנדרו היה שמח במיוחד", אמר מקור מקורב לפייג' סיקס. "הוא אוהב את כל הפאר הזה. הוא אולי לא בן מלוכה עובד, אבל תמיד האמין שהוא חבר חשוב במשפחת המלוכה ושום דבר לא השתנה".

כפי שדווח בעבר, אנדרו סומך על צ'ארלס שישלם את חשבונות האבטחה שלו ועדיין מסרב לעזוב את ביתו המפואר בן 30 החדרים, רויאל לודג' - למרות שמקורבים אומרים שהם לא מבינים איך הוא יכול להרשות זאת לעצמו.

אנדרו איבד את כל התארים הצבאיים שלו ב-2022 לאחר שנאלץ לשלם מיליונים בהסדר משפטי עם וירג'יניה רוברטס, שטענה כי הנסיך קיים איתה יחסי מין כשהייתה בת 17. אנדרו תמיד הכחיש טענה זו.

הנסיך אנדרו, חיוך שאי אפשר להסתיר / צילום: GettyImages

עזיבתם הפתאומית של הנסיך הארי ומייגן מרקל בשנת 2020 הותירה פחות בני מלוכה להיראות בציבור. הארי בן ה-39 ישמח להצטרף שוב אם אביו יבקש ממנו, אבל עושה רושם שזה לא יקרה.

לעת עתה קמילה, שזכתה לעלייה מדהימה לשלטון לאחר שהייתה המאהבת הוותיקה של צ'ארלס, היא האחראית. "המלכה באמת מחזיקה את כל האירועים הציבוריים לבדה, כדי שהמלך יוכל להתרכז בבריאותו. זה לא מה שהיא ציפתה", אומר מקורב לבית המלוכה. "נותר לראות כמה זמן יעבור עד שקייט תוכל להופיע באופן קבוע לאחר הניתוח שלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר