הטעות המביכה של מייגן מרקל

הדוכסית העלתה סטורי באינסטגרם בו הציגה את העוגיות שלה, אבל אז הגיע אורח לא צפוי • "אם ככה נראה מותג לייף סטייל יוקרתי אני מחוץ למשחק"

מייגן מרקל . צילום: AP

כאשר מייגן מרקל השיקה את מותג הלייף סטייל שלה As Ever (שכזכור בתחילה נקרא  American Riviera Orchard) היה ברור שהדוכסית חובבת הפרסום תנסה לפחות למראית עיין לייצר נוכחות רשת מהוקצעת. אך מה שמייגן כנראה לא חזתה הוא שהתדמית המלוטשת שלה תחטוף לא ממבקר או גולש עם נשמה צינית אלא דווקא מכיוונו של אורח לא קרוא ודוחה מסוג אחר לגמרי - חרק.

בשבוע שעבר פרסמה הדוכסית בת ה-44 סטורי באינסטגרם שנועד לקדם את העונה החדשה של תוכנית הלייף סטייל שלה "באהבה מייגן" שבו הציגה בין היתר עוגיות שורטברד פרחוניות כחלק מהמותג המתפתח שלה - אלא שצופים חדי עין הבחינו במה שנראה די בבירור כחרק שזוחל על המגש שנראה רחוק מלהיות נקי וגם בעוגייה שכבר נטבלה בתה והוחזרה למגש. 

מייגן מרקל, בתוכנית הבישול שלה, "ממייגן באהבה", צילום: Netflix via AP

הסצנה הפכה שלא במפתיע לוויראלית ומלבד מאות תגובות לעגניות וביקורתיות על הדוכסית והמותג שלה, עלו גם תהיות לגבי ההיגיינה מאחורי הנראות המתוקתקת של המותג שמייגן מנסה לשדר בכל כוחה.

"אורגני לא חייב להיות מלוכלך", כתבה גולשת. "זה אורגני אולי אבל בהחלט לא מגרה"' הוסיפה אחרת כשמאות גולשים אחרים חיזקו את דברי הלעג וכתבו: "עכשיו ברור למה אף אחד לא נגע בהן"' "ואם ככה נראה מותג לייף סטייל יוקרתי אני מחוץ למשחק", "איכס. יש שם חרק. הייתם מצפים שהיא תשים לב לדבר כזה", ציוצים שלוו גם בסדרת ממים בהם התבדחו גולשים כי החרק הוא "שגריר המותג הראשון".

לא מרת'ה סטיוארט

מאז פרישתה מהחיים המלכותיים ב-2020, מייגן יחד עם בעלה הנסיך הארי עבדו קשה כדי לעצב מחדש את חייהם סביב עצמאות ושליטה יצירתית. שיתוף הפעולה עם נטפליקס הניב סרטים דוקומנטריים ופרויקטים שכזכור לרוע מזלם רובם התגלו ככישלונות חרוצים למדי (וזאת למרות שלאחרונה דווח כי למרות חוסר שביעות הרצון מהם, החוזה של הדוכסים מול נטפליקס חודש), בעוד שמותג הלייף סטייל של מייגן שנחשף במרץ נועד לספק לה את דלת הכניסה לזירה הנשלטת על ידי שמות כמו מרת'ה סטיוארט וגוונית' פאלטרו. 

המוצרים הראשונים כללו צנצנות ריבה במהדורה מוגבלת שנשלחו לידוענים ומשפיענים. העוגיות אמורות היו לייצג את התחזית הרחבה יותר: ביתי, מסוגנן, שואף מעלה, אלא שמפגש עם חרק קטן המחיש כמה מהר תדמית מחושבת יכולה להתפרק ברגע. 

הייתה צריכה לשים לב. מייגן מרקל, צילום: AP

"זה הסיכון שבמיתוג באינסטגרם", אמרו מומחי שיווק שנדרשו לסערה הוויראלית שנוצרה. "כשכל הסיפור הוא סביב שלמות אנשים כמעט מחכים לרגע שבו יתגלה הסדק, וכשהוא מופיע אפילו אם הוא קטן הוא משפיע על כל השאר". נכון לעכשיו וחרף הסערה שיצר, מייגן בחרה לא להתייחס ישירות לרגע הוויראלי והסרטון אף נשאר בעמוד, כשמומחים למדיה חברתית מסבירים שמדובר דווקא בצעד עסקי מחושב שעיקרו בכך ששתיקה לעיתים מאפשרת לסיפור לדעוך במהירות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר