"הוא הרס לי את החיים": הגינקולוג החשוד בעבירות מין חזר לפעילות

רופא הנשים ד"ר גיא רופא החשוד בעבירות מין הודיע לאחרונה על פתיחת קליניקה חדשה וחזרה לפעילות • המתלוננת נגדו אריאל נעים הביעה זעזוע על כך בחשבונה ברשת החברתית • "זה לא יכול להיות", התקשתה לעכל את הבשורה

ד"ר גיא רופא (ארכיון). צילום: מישל דוט קום

אריאל נעים שיתפה אמש (רביעי) בחשבונה ברשת החברתית "טיקטוק" בזעזוע העמוק שבו נתקפה כשגילתה כי רופא הנשים ד"ר גיא רופא, עליו התלוננה במשטרה כי פגע בה מינית, הכריז לפני שלושה ימים על חזרתו לפעילות ופתיחת קליניקה חדשה, זאת למרות שלפני כחצי שנה החליטה הפרקליטות על הגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע, בגין עבירות מין. רופא הודיע על חזרתו לעבודה לאחר שהמשטרה, שתחילה השעתה את עבודתו, החליטה שלא להאריך את ההשעיה.

על החזרה לפעילות הכריז ד"ר רופא בחשבונו בת'רדס כשכתב השבוע: "התרגשות שיא! ההכנות לקראת המרפאה החדשה".

@ariel_naim

אסור שעוד בנות יפגעו!!!!!

♬ original sound - Ariel naim

יומיים לאחר מכן, הגיבה להכרזתו המתלוננת נגדו, אריאל נעים: "לא לא, זה לא יכול להיות", אמרה בסרטון שהעלתה לטיקטוק. "גיא רופא, הגניקולוג שפגע בי מינית, זה שהגשתי נגדו תלונה במשטרה, זה שהתיק נגדו עדיין פתוח, אותו אחד שהפרקליטות טרם קיבלה החלטתה האם להגיש נגדו כתב אישום או לא, כן, אחרי שנתיים, זה שהרס לי את החיים, החליט, פרסם, שהוא פותח קליניקה חדשה", עדכנה. "הוא הרס לי את החיים והוא פותח קליניקה חדשה. פשוט... אין לי מה להגיד".

ד"ר גיא רופא בדיון על הארכת מעצרו, צילום: מישל דוט קום

בסרטון שהעלתה נעים בנושא בתחילת החודש היא כתבה: "עברו שנתיים וחצי מאז שהגשתי תלונה במשטרה. ונחשוב מה? הכל נשאר אותו דבר". את הדברים כתבה על רקע סרטון ישן יותר, שפרסמה מספר חודשים אחרי הגשת התלונה נגד ד"ר רופא. "חושבים שאתם יכולים לפגוע בי?", שאלה אז. "אזרתי אומץ והגשתי תלונה במשטרה לפני תשעה חודשים. הוא ממשיך בחייו, ואני עדיין מחכה".

צילום מסך אינסטגרם,

אמש, גם מגישת הטלוויזיה בעבר קורין גדעון התייחסה לידיעה על חזרתו לפעילות של ד"ר רופא. "הרופא הזה, שהחליטו להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע בגין עבירות מין במטופלות שלו פותח מרפאה חדשה בימים אלה", הזדעקה גדעון. "זה אמיתי? אני לא מאמינה שזה קורה. המתלוננת נגדו ראתה את זה ברשתות! פחד אלוהים, הוא פצצה מתקתקת. אני מפחדת לחשוב על המטופלות שיגיעו אליו", כתבה.

@ariel_naim
♬ original sound - Ariel naim

אריאל נעים מסרה: "בהמלצת עורכות הדין שמייצגות אותי ולמרות שאני מאוד רוצה לספר את המקרה שלי ולרדת לפרטים ולהתראיין, כרגע ובשלב שהוא רגע לפני קבלת החלטה בפרקליטות, אמנע מתגובה".

משרד הבריאות מסר בתגובה: "משרד הבריאות נמצא בקשר שוטף ותדיר עם הפרקליטות וממתין להחלטתה בנושא. על פי הדין, כל עוד לא התקבלה החלטה בנדון, מנוע משרד הבריאות מלנקוט בהליכים משמעתיים מחשש לשיבוש הליכי חקירה ומשפט.

"משרד הבריאות נוקט במדיניות של אפס סובלנות כלפי פגיעות והטרדות מיניות במערכת הבריאות. על מנת לטפל באופן עמוק ומקיף בתופעה הפסולה, פועל משרד הבריאות במגוון צעדים, ביניהם, החמרה משמעותית בתקופה האחרונה בעונשים המוטלים על הפוגעים".

מפרקליטות מחוז חיפה נמסר: "עדיין לא הוגש כתב אישום נגד החשוד. לא התקבלה החלטה בפרקליטות חיפה. אנו מעריכים שבשבוע הבא תתקבל החלטה לגבי כתב האישום או לא. לפי זה כל הדברים יגיעו לסיומו של הליך.

"לגבי חזרתו לעבודה, ההשהייה שלו הייתה לתקופה מסוימת והמשטרה לא ביקשה להאריך את ההשהייה שלו, לכן הוא חזר לעבוד רגיל. זה מותר לו לפי חוק מכיוון שעוד לא התקבלה החלטה אחרת בתיק".

מד"ר גיא רופא טרם התקבלה תגובה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל ניהלה חקירה מקצועית ויסודית יחד עם הרגישות המתבקשת נוכח מאפייני המקרה, עם סיומה לפני שנה וחצי הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל. נושא העסקתו אינו נמצא בסמכות המשטרה שכאמור סיימה חקירתה ועל כן יש לפנות לגורם המוסמך לכך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר