צבע לחיים: כך תכניסו את רוח הגאווה הביתה

חודש הגאווה הוא לא רק תזכורת לחשיבות השוויון, הקבלה והחופש להיות מי שאנחנו, אלא גם חגיגה של שמחה, פתיחות וצבעוניות • זו הזדמנות מושלמת להכניס את רוח הקשת גם אל תוך הבית שלנו לא כקרנבל ססגוני, אלא כנגיעות מדויקות של אופטימיות, שמפיחות חיים בחללים המוכרים

שטיח צמר צבעוני, של המעצבת DONNA WILSON בשיתוף פעולה עם המותג LORENA CANALS, באדיבות טולמנס דוט. צילום: טולמנס דוט

בשנים האחרונות גוברת ההבנה שעיצוב אינו רק פונקציונלי – הוא גם רגשי. צבעים מעוררים בנו תחושות, מזכירים לנו רגעים, מייצרים חום, שמחה ואפילו תחושת שחרור. ואם בעבר צבע נחשב ל"סיכון עיצובי", היום הוא נתפס ככלי לעיצוב חיים שלמים, לא רק קירות.

צבעים הם שפה רגשית שמדברת ישירות אל הנפש, ובחירת הגוונים בבית שלנו יכולה להשפיע באופן מהותי על תחושת הרווחה והמצב הרוח היומיומי. כחול יכול להוריד לחץ דם ולעורר תחושת שלווה בחדר השינה, בעוד ירוק טבעי מזמין תחושת התחדשות ויכול להפוך את סלון הבית למקום מרגיע יותר.

אדום של תשוקה. יחידת ספה תלת מושבית, איקאה,

נגיעות של צבע בחלל נקי. להשיג ב-OKNIN / יח"צ

צהוב עליז מעורר אופטימיות ויכול להאיר את המטבח בבוקר, ואדום חם מוסיף אינטימיות ותשוקה לחלל הסלון בערב. מחקרים מראים שסביבה צבעונית מגוונת תורמת לשחרור הורמוני האושר ויכולה אפילו לשפר את איכות השינה והריכוז.

כאשר אנחנו מקיפים עצמנו בצבעים שמדברים אלינו ומעוררים בנו רגשות חיוביים, הבית הופך להיות לא רק מקום מגורים אלא מקלט רגשי אמיתי שתומך ברווחתנו הנפשית.

שטיח כניסה לבית, איקאה / באדיבות איקאה

מנורות קיר, HAY. להשיג בטולמנס דוט / באדיבות המותג

מהמטבח אל הסלון

המטבח הישראלי עבר מהפך בשנים האחרונות, ממרחב טכני למרכז החיים. לכן, זה רק טבעי שגם כאן נכנסת יותר ויותר צבעוניות, אם כי בצורה מדויקת ומעודנת. לדברי גיא נתן, משנה למנכ"ל מטבחי סמל "אנשים היום מבקשים להכניס צבע למטבח כדרך לשדר רוך, אופטימיות ורעננות. הקריצה הצבעונית יכולה לבוא בטונים עדינים או לצד מטבח צבעוני עוצמתי.

"המשמעות של מטבח צבעוני אינה שוות ערך למטבח טרנדי, אלא  דרך של המשפחה להכניס אופטימיות לחלל. לצאת מהנייטראליות של הלבן, שמנת והאפורים למיניהם, ועדין לשמור על מראה אלגנטי".

אלגנטי וצבעוני. עיצוב: סיגל ונדב לוין, צילום: מושי גיטליס באדיבות מטבחי סמל

יעל מוסקוביץ', סמנכ"לית השיווק של ניגא שף FOR HOME, מצידה נותנת כדוגמא את DEMAINCOR האיטלקי, כמותג מסורתי, מהווה דוגמא למטבחים צבעוניים יוקרתיים, מאוד פופולריים באירופה, שהצרכן הישראלי לומד לקבל ולהיפתח, בין אם זה על ידי תנור, אי או המטבח בכללותו.

מטבח שמרים את מצב הרוח. ניגא שף FOR HOME המותג DEMANINCOR, צילום: יחצ

"חדר הרחצה, שבעבר היה כמעט נטול אופי עיצובי, הופך לאחד החללים הכי נועזים, שמחים ומעוצבים בבית וככזה, הוא מקבל באהבה גם צבעים שהם לא לבן או אפור, עם קולקציות יפהפיות, מלאות חיות, שמגיעות אלינו ממותגי על בעולם והקהל הישראלי מחבק אותן באהבה", כך לדברי ליאת אלקבץ, מנהלת השיווק של קבוצת נגב. "מסיבת הצבעים הנועזת בדרך כלל באה לידי ביטוי בשירותי אורחים ובחדרי הרחצה של הילדים, שם אפשר להשתולל יותר".

לא חייבים ללכת על צבעי הלבן והשמנת. המותג BEFAME, קרים ראשיד להשיג ב OKNIN, צילום: יחצ
נגיעה של צבע בחדר הרחצה. המותג villeroy boch בלעדית בנגב,

משחק של צורות וצבעים בחלל הרחצה. 41ZERO42 מותג בלעדי בויה ארקדיה / יח"צ

הצבע יכול ללבוש צורה בשלל אלמנטים. פוקס הום / יח"צ

הילה הראלי, מעצבת הבית של אוקנין, מוסיפה כי "בסלון, המרכז החברתי של הבית, יש מקום לביטוי חופשי, אבל גם כאן, לא צריך להגזים. לעיתים, דווקא הבחירה בנגיעות צבעוניות מדודות היא זו שעושה את האפקט החזק ביותר, כמו כריות נוי, כורסא, ספרייה, אמנות, מדף וכו'. אנשים מבינים היום שעיצוב צבעוני לא אומר 'מוגזם'. המטרה היא לא לבלבל את העין – אלא לשדר שהבית הזה מלא בחיים, בחיוך, ובאנרגיה טובה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר