רגע לפני שבועות: כך תייצרו עניין באמצעות הצבע הלבן

שילובי מרקמים, משחקי טונים וגימורים - אם לוקחים את הלבן כנושא המרכזי ניתן ליצור באמצעותו משחקים שונים ועניין עיצובי רב • ככה תעשו את זה

מערכת ישיבה לבנה, רשת קוקה KUKA. צילום: יחצ

אם תפתחו את מניפת הגוונים של אחת מחברות הצבע תשימו לב כמה טונים יש לגוון הלבן. הטונים משתנים בהתאם לגוון הנוסף שמוסיפים לצבע. למשל – אם יוסיפו ללבן נגיעה של אדום, הגוון עדיין יראה לבן, אך אם תציבו אותו בסמוך ללבן צחור, תוכלו לשים לב להבדל.

יש לבן שמוסיפים לו נגיעה של צבעי זית, ויש לבן שמוספים לו נגיעה כחולה או אפורה. את ההבדלים בין לבן ללבן אפשר לראות רק כשמניחים את כל הקשת ביחד, אלא אם אתם חדי הבחנה באופן מיוחד.

כורסת באבל, רוש בובואה לפיטרו הכט, צילום: יחצ

אם לוקחים את הלבן כנושא המרכזי ניתן ליצור באמצעותו משחקים שונים ועניין עיצובי רב. הלבן יכול להגדיר שולחן אוכל מעוצב, חלל מגורים או חדרי שינה פרטיים. 

מרקמים

כשבוחרים בלבן כגוון המוחלט, מומלץ לשלב בין מרקמים - כורסה מבד מחוספס למגע לצד שולחן קפה בגימור חלק, קערת הגשה לבנה עם דוגמת חירוצים לצד קערת הגשה חלקה בגימור מבריק או צלחות אוכל בגימור מט לצד כוסות לבנות בגימור מבריק ועוד. אפשר ליצור עושר גדול של מרקמים.

מראה עגולה עם מסגרת דקורטיבית, הסטוק

שולחן קפה ממתכת, זגה מיקס

נעמן, צלחות הגשה בצורת טיפה סדרת סימפלי וייט 

גדלים וגבהים משתנים

מידות שונות מכניסות עניין. נסו לייצר הבדלי גובה, למשל, בין קנקן המים לאגרטל, או אם בחרתם להגיש שני קנקני מים לבנים אחד יכול להיות גבוה יותר מהשני, כך גם לגבי האגרטלים. קערות ההגשה יכולות לשלב מידות שונות – קערה עצומה לצד קערה גדולה וקערה בינונית. זה נשמע כאילו זה במילא מה שקורה, אבל כשתתכוונו לזה, ותקפידו על שמירה על הגוון הלבן תשימו לב כמה כל זה הופך משמעותי.

כורסת יחיד, KARE / יח"צ

סדרת כלי בישול לבנים TWIST מבית סולתם, צילום: אסף אמברם

משחקי טונים  

שילוב בין טונים שונים של לבן יצור חגיגה מרהיבה של צבע, באופן יוצא דופן. לבן צחור לצד לבן בנימת מוקה, לצד לבן עם שאריות ירקרות ולבן ששורבב עליו גרגר צבע אדום. כשכל הלבנים יחדיו חולקים את אותו החלל, שמים לב להבדל בין הטונים השונים וזה הופך לסיפור מעוצב ומלא עניין.

לוכד חלומות, עצמל'ה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר