טיפים מנצחים: כך תצאו לפיקניק בסטייל

כאשר יוצאים לטבע יש לארוז בכלים נכונים - כאלו שיסייעו לשמור על הקור, יבטיחו שלא תהיה נזילה של מיצים וישמרו על טריותן של המנות • מומלץ שיהיה מעוצב בהתאם ובכלים נאים במיוחד

משפחה בפיקניק. צילום: Getty Images

היציאה למרחב הפתוח בל"ג בעומר היא הזדמנות מצוינת לתת קצת תשומת לב לפיקניק. רובנו מוצאים את עצמנו מתגודדים סביב איזו מדורה, אבל גם כיום שחל איסור להדליק מדורות פרטיות, אנחנו לא מוותרים על
היציאה לחיק הטבע. הפיקניק הוא הרבה יותר מהאוכל עצמו. יש איזו התארגנות סביב הכנתו. בניגוד לברביקו למשל, רעיון הפיקניק הוא הכנת כל האוכל מראש בבית - כריכים וגבינות, סלטים טעימים ומיני מאפים.

הרעיון המרכזי שיעזור לפיקניק להגיע בחתיכה אחת לאירוע, הוא אריזה בכלים נכונים, כאלו שיסייעו לשמור על הקור, יבטיחו שלא תהיה נזילה של מיצים שיתערבבו בין סוגי המנות השונות וישמרו על טריותן. אוכל אוכלים גם עם העיניים ולכן כל נושא האריזה והאבזור הנלווה חשוב לא פחות, מומלץ שיהיה מעוצב בהתאם ובכלים נאים.

פיקניק באחו, עדי ארדון, צילום: מתוך התערוכה אמנות הפיקניק

מחצלות

מחצלת היא אחד האביזרים הנלווים שהם בגדר מצרך חובה. היא גם מכניסה זריקה עיצובית נונשלאנטית (אך חשובה), אבל היא בעיקר מייצרת הפרדה מצוינת מהקרקע. המחצלת קלה לקיפול ולנשיאה כך שניתן לבחור מחצלת רחבת ידיים ועדיין להצליח לקפל אותה לממדים נוחים לנשיאה.

מחצלת, למטייל, צילום: באדיבות המותג

צידניות

קיים מגוון די רחב של צידניות. הצידנית עושה המון סדר - היא מאפשרת לארגן בתוכה את כל הדברים. רוב הצידניות מגיעות עם שלד קשיח מה שמאפשר למקם באופן נוח יותר את הדברים. עם זאת, קיימות גם צידניות רכות שדומות יותר לתיק צד. לפעמים שווה להתאבזר גם בצידנית רכה כתוספת, ולתת לילד או לילדה שלכם לארוז בעצמם כמה מרכיבים. חשוב לשים לב שהצידניות שאתם בוחרים מבודדות ושומרות על קור לאורך זמן. אחרי שבחנתם את איכות המוצר, שווה לא פחות לשים לב לעיצוב - יש צידניות מנוקדות או כאלו בצבעי קיץ בהירים.

צידנית מנוקדת, הסטוק, צילום: סטודיו הסטוק
MAX STOCK, צילום: מקס סטוק
צידנית מבודדת, למטייל, צילום: באדיבות המותג

כלי שטח

בסקירה שכאן בחרנו לזלוג מעט ולשלב גם כלי הכנה שמיועדים לשטח, במקרה שאתם כן יושבים סביב איזו מדורה - כלי הברזל וסירי הפויקה יאפשרו לארגן ארוחה מורכבת יותר, די בקלות, וגם יכניסו עוד מנות חשובות של אווירה.

גם כלי הכנה תואמים יכולים לקבל מקום, כמו למשל קרש חיתוך מתקפל – קרש שקל ופרקטי לארוז אותו וגם לתפעל איתו את ההכנה בשטח.

קערת מדורה, MAX STOCK, צילום: מקס סטוק
כלי פויקה, למטייל, צילום: באדיבות המותג
קרש חיתוך מתקפל קוק אנד בייק טרה בון, צילום: יחצ חול

כלי אוכל ושתיה

הבקבוקים התרמיים וכלי הפלסטיק הם הכוכבים של הפיקניק - הם רב פעמיים, אינם שבירים והבקבוקים יכולים לשמור על מים צוננים למשך זמן ממושך. אל תתפתו לשום דבר אחר. קולקציות הבקבוקים התרמיים וכלי הפלסטיק מציעות בכל עונה כלים בשלל צבעים וצורות שיאפשרו לארוז כמעט כל דבר שתחשבו עליו.

בקבוקים טרמים, קוק אנד בייק, צילום: טל טרי
כלי פלסטיק רב פעמיים, הסטוק, צילום: סטודיו הסטוק

המתקפלים

אחרי שמצאנו מקום לפיקניק לא בא לנו לעזוב כל כך מהר, ההיפך הוא הנכון. מומלץ להתאבזר בשולחן מתקפל, כיסאות וגזיבו או כל סככת צל אחרת. בתחום הכיסאות, לצד הדגמים המסורתיים אפשר למצוא היום כיסאות עגולים במראה ביתי יותר, שמזמנים רביצה כיפית. הגזיבו יהיה פרקטי יותר מרשת הצל, בכל הקשור להקמה שלו.

בתחום השולחנות קיימים שולחנות גדולים וגם קטנים מאוד, כמו שולחנות קפה, כאלו שאפשר לפזר לצד הכיסאות, כך יהיה נוח יותר להניח בקבוק בירה או לאכול את הכריך.

כיסא עגול מתקפל במראה ביתי, הסטוק, צילום: סטודיו הסטוק
גזיבו מתקפל, MAX STOCK, צילום: מקס סטוק
שולחן פיקניק מתקפל, MAX STOCK, צילום: מקס סטוק

על אף שהפיקניק אינו המצאה ישראלית, התרבות שלנו סובבת המון סביב אוכל וסביב ההתכנסויות החברתיות. רובנו אוהבים ומחוברים לתרבות הפיקניק. יש מי שבחר אף, להעלות תערוכה בה הפיקניק הוא הנושא המרכזי.

Capsule of Memory, ילנה בלייב, צילום: מתוך התערוכה אמנות הפיקניק
חותכות סלט, מיוליקה, ציור על אריחים, נעם זונשיין, צילום: מתוך התערוכה אמנות הפיקניק

"אמנות הפיקניק" היא תערוכה שאצרו תמר למדן וכרמית שיין. העבודות בתערוכה חוקרות את הרצון האנושי להיות בחברת אחרים תוך כדי הנאה מהיופי של עולם הטבע, כמו גם התמודדות עם ההיבטים הפחות זוהרים של הפיקניק. בין המשתתפים: עדי ארדון, ילנה בלייב, נעם זונשיין, סטודיו REISH, סטודיו YARNATAK ועוד 12 יוצרים נוספים.

התערוכה תיפתח ב-7 ביוני ותתקיים במרכז "תאו", וינגייט 168, הרצליה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר