כרזות להעלאת המורל. צילום: כנרת צח

כמו בקום המדינה: כרזות מעוצבות להרמת המורל

כנרת צח יצרה למעלה מ-100 כרזות המייצגות את כל גווני הקשת של החברה הישראלית • לא תאמינו עד כמה עיצוב יכול לרגש

כנרת צח רצתה לעודד את האזרחים והחליטה שעיצוב כרזות יעשה את העבודה. צח עוסקת בכלל בתכנון ערים, קיימות ואסטרטגיה, אבל מיד אחרי פרוץ המלחמה היא לא הצליחה לעמוד בפני תגובות רבות של אנשים שהרגישו בדידות וחוסר אונים. צח היא גם חובבת צילום ועיצוב והיא בחרה להרים את המורל האזרחי בדרך מקורית.

אז איך בחרת להרים את המורל?

"נזכרתי שבקום המדינה השתמשו בכרזות תעמולה כדי לקרוא לאנשים להתגייס לצה״ל או לעבודה ואחרי תחקיר קצר, אך מעמיק התחלתי לעצב כרזות מצוירות באמצעות שימוש בתוכנות בינה מלאכותית ותוכנות עיצוב".

מה הנחה אותך בבחירת הדימויים?

"כדי ליצור חיבור מקומי שילבתי מסרים מהישוב היהודי הישן, תפילות להגנה ושמירה שמקורן בתנ״ך, לצד משפטי העצמה".

ספרי על התהליך- איפה הפצת את הכרזות? מי ממן פרויקט כזה?

"הכרזות הופצו ברשתות החברתיות וקיבלו חשיפה ושיתופים רבים. הצלחתי לגייס מימון שאפשר לי להרחיב את הפרויקט. יצרתי קשר עם בית דפוס מקומי באשקלון כדי לתמוך ביישובי הדרום והתחלנו להדפיס עוד כרזות וגלוית לחלוקה".

עד כמה השמועה עשתה לה כנפיים?

"השמועה החלה להתפשט ואנשים ובעלי עסקים מכל הארץ יצרו איתי קשר כדי לתלות כרזות לעידוד המורל ומנהלות בתי ספר ומורים ביקשו גלויות לילדים שיכתבו לחיילים ובמקביל חברו אליי מתנדבים מאזורים שונים ויחד הפצנו מאות כרזות ואלפי גלויות. מתחילת המלחמה ועד עכשיו ניתן לראות את הכרזות תלויות על החלונות בחזית מוזיאון רמת גן ועל אוטובוסים בחיפה בירושלים ועל חזיתות של בתי עסק בערים שונות בארץ".

כמה כרזות כבר הספקת לעצב עד כה?

"היום, הפרויקט מונה כ- 100 כרזות מורל שונות המייצגות את כל גווני הקשת של החברה הישראלית, וכמובן שהשאיפה היא להגיע ולעודד כמה שיותר אזרחים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו