ארונות חבויים ויחידות מוסתרות: כך תהפכו את הבית לגדול

בזמן שיפוץ אפשר לתכנן מראש את כל המקומות בהם תרצו לאחסן חפצים או חללים שמאפשרים שני שימושים שונים • קבלו הצצה לכמה דירות עם רעיונות שאפשר לשאוב מהם השראה

יחידת אחסון מודולרית, XS Studio מתוך הפרויקט ניגוד מושלם. צילום: עמית גושר

כולנו מכירים את פריטי הריהוט שהם גם פתרונות אחסון פרקטים כמו שולחן סלון שאפשר לאחסן בתוכו את השלט ופריטים קטנים אחרים או הדום שנפתח ומאפשר לשמור בו את שמיכת הטלויזיה ועוד. האמת שהפריטים האלו עושים המון סדר בחלל, ואם טרם הספקתם, זה הזמן להתאבזר בכמה כאלו - פתרון מושלם להסתרת הבלגן ברגע. אבל באייטם הזה אנחנו מכוונים את הספוט לפתרונות אחסון תכנוניים, אלו שנלקחו בחשבון בשלב התכנון המוקדם כשבונים בית חדש או כשמשפצים אחד קיים.

יחידת אי על גלגלים

בתכנון המטבח תוכננה יחידת אי על גלגלים. מדובר ביחידת מגירות ניידת שבהזזה שלה מתפנים עוד שני מקומות ישיבה. היחידה אינה נראית כטלאי, אלא תוכננה מראש עם המטבח, מאותם חומרים ובאותה ניראות.

כל קיר יכול להפוך לארון אחסון

כל קיר יכול להפוך לארון אחסון. יש לקחת בחשבון את השטח, משום שלארון קיים עומק, אך מה שחשוב לשים לב שכל קיר שקיים אצלכם בבית הוא שטח פוטנציאלי לשלב בו ארון.

הקיר שמלווה את המטבח ופינת האוכל הוא בעצם מערך ארונות, עיצוב: מארי ביילין, צילום: שירן כרמל

המראה הרציף של שטח קיר חלק, שומר על מראה מאוורר, כי הרי אף אחד לא מעוניין בקירות שנראים כמו שדרת ארונות אין סופית. התכנון החכם משאיר את הקיר חלק עם ידיות נסתרות שנפתחות בלחיצה או במשיכה קלה, וכשהארון לא בשימוש הקיר נראה חלק ורגיל לחלוטין.

אי אפשר לחשוב שהקיר הדקורטיבי הוא בעצם מערך ארונות אחסון, עיצוב פנים: אלה מורגן, נגרות: חיים שטרית, צילום: שירן כרמל

אחסון משני כיוונים

כשמתכננים ארון או פריט גדול אחר כדאי תמיד להרחיב את החשיבה ולשאול את עצמנו האם נוכל לנצל גם הדופן הצידית. לפעמים ניתן לפתוח דלת בדופן הצידית ולאחסן בה דברים. אם למשל החזית היא נישה להנחת פריטים דקורטיבים, יכול להיות שהדופן שלה תתאים להיות מקום האחסון של המגב והמטאטא, למשל.

ארון כניסה עם אחסון נסתר לחומרי ניקוי, מתוך פרויקט כאן גר נגר, XS Studio, מעצבת אחראית: רינת כהן / צילום: אריאל מדינה

יחידות נסתרות

יש פונקציות שלא נדרשות כל הזמן, למשל עמדת עבודה ביתית. אם מדובר במשרד ביתי, יש להתייחס אחרת לדרישה. אך כשמדובר בעמדה ביתית לתיוקים, חשבונות וענייני בית נוספים, אפשר לייצר עמדה קטנה, שאינה תופסת מקום, ובשעה שלא משתמשים בה ניתן לארוז אותה אל תוך הארון ולשמור בכך על מראה נקי ומאורגן.

ארון נגרות עם פתיחה למרחב עבודה מינימלי, מתוך פרויקט ויהי סדר, XS Studio, מעצבת: נועה נדן-קליין / צילום: אריאל מדינה

גם משחקי קופסה - בא לנו לשחק חצי שעה ולהתקדם, אז או שמשחקים סביב שולחן האוכל או על הרצפה, אבל בתכנון מקדים אפשר לתכנן שולחן נשלף שבסיום המשחק יוחזר לתוך יחידת הקיר. באופן הזה תרוויחו גם מקום נוסף לאירוח בשעה שמגיעים אליכם מספר רב של אורחים.

קיר טלוויזיה עם פתיחת שולחן לאירוח או עבודה, מתוך הפרויקט משחק קופסא, XS Studio / צילום: עמית גושר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר