האביב הוא המועד המועדף על החברות ומעצבי המוצר להשקת קולקציות כלים חדשות לבית. בין אם אתם חובבי עיצוב מושבעים ובין אם קצת פחות, כלים נאים תמיד עושים רושם טוב ומפיחים בנו תחושות התחדשות ולבלוב.
אלמנטים בוטניים
צמחים וחיות יוצרים בנו אופטימיות ומחברים אותנו אל הצד הרגוע שלנו. זאת אולי הסיבה לכך ששני המוטיבים הללו ממשיכים גם השנה להיראות על גבי כלי האוכל - מהדפסים בצבעוניות משמחת ועד כלי זכוכית וקרמיקה שמעוצבים בצורניות של פרחים. כשעורכים שולחן אפשר להשתמש, בנוסף לכלי האוכל, גם במפיות המדגישות את העיסוק בצמחים.
הקשרים לעולמות האופנה
הקשר בין בית לאופנה הוא קשר אמיץ שמלווה אותנו לאורך השנים. מה שאנחנו רואים על מסלולי התצוגה, זולג אל חלונות הראווה של חברות עיצוב הבית. את האלמנטים הבוטניים רואים גם כהדפסים על פריטי לבוש וגם על כלי אוכל. הדיאלוג הזה מקבל תפניות שונות ומעמיק בכל פעם עוד. אחת הדוגמאות היא הפרשנות שהעניקו ב-FoodAppeal לעור כחומר. המותג שבחר ליצור שילוב אופנתי במיוחד, בחר בעור כאלמנט לשאוב ממנו השראה. התוצאה היא כלי בית עם ידיות במראה ובתחושה של עור.
טרנד הראשוניות
העיסוק בראשוניות, בעבודה עם חומרי גלם לא מעובדים, קרובים למצב הראשוני, הוא חלק ממגמה משמעותית בתחום עיצוב הבית. אחד החומרים הדומיננטיים, המהווה חלק מהמאפיינים המרכזיים המזוהים עם המגמה, הוא הטרה קוטה - אדמה אפויה, בצבעוניות של חמרה. חברות כלי הבית מייצרות כבר כמה שנים, בהתאם להתפתחות המגמה, סדרות בגווני טרה קוטה שמדגישות את החיבור לטרנד.
מוטיבים יווניים
מוטיבים יווניים נראים בקולקציות שהושקו האביב הזה - שימוש בכחולים וצהובים לימוניים, שמזכירים חופשה ביוון או בטוסקנה, ויכולים לקשט את השולחן הפרטי. העובדה שהרשתות הגדולות מאמצות את הטרנדים לחיקם, מבטיחה שהרבה מכלי האוכל יוצעו במחירים נגישים, כך ששולחן בניחוח יווני או טוסקני לא אמור להיות יקר במיוחד.
צבעי פסטל
צבעי הפסטל מלווים אותנו כבר כמה שנים טובות. נדמה שהטון הפסטלי מכניס נימה מרגיעה, מהסוג שאנחנו צריכים בשגרה, ועל אחת כמה וכמה בימים אלו. הגוון הפסטלי משלב נימה קטיפתית ואכן כשמדובר בכלי אוכל, ובמיוחד באלו שעשויים ממתכת, הגוון גם נעים למגע, מה שמעצים את חוויית המשתמש.