סביב השולחן: הגדות שהן גם אלמנט דקורטיבי

הגדות למען החטופים, הגדות לילדים והגדות שנוצרו על ידי יוצרים מקומיים • קבצנו לכם הגדות מעוצבות עם סיפור מעניין שמעניק להן ערך מוסף

יש סיכוי שהילדים לא ישתעממו בחג. הגדה משפחתית מותאמת לילדים, שירה הילטש, לירון לביא טורקניץ׳, אביאל בסיל. צילום: ללא

הגדה היא המורשת שלנו, במהלך השנים מעוצבות הגדות פסח שונות ומעניקות לסיפור אינטרפרטציות ויזואליות, שהופכות את ההגדה לפריט עיצובי שנעים לקרוא בו בחג, וגם לשלבו בספריה לאורך השנה כולה.

הגדות למען החטופים, הגדות לילדים, הגדות שנוצרו על ידי יוצרים מקומיים והגדות היסטוריות מתקופות רחוקות. קבצנו לכם הגדות מעוצבות עם סיפור מעניין שמעניק להן ערך מוסף. את רובן ניתן לרכוש, ואחרות ממתינות במוזיאון, שתבואו להתרשם מהן מקרוב.

הגדת תקווה להשבת החטופים

מטה משפחות החטופים בחר ליצור לקראת חג החירות הגדה מיוחדת, הגדת התקווה, איתה יתכנסו כולם ביחד לצד 133 אחינו שעדיין אינם בני חורין.

ההגדה שמודפסת בדפוס בארי, שוזרת תקוות חדשות ומביאה מסרים מעוררי השראה ברוח השעה מאת הרב ישראל לאו, מרים פרץ, הרב שמואל רבינוביץ, חיים ילין וריטה. מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? כמעט הכל. רעיון היציאה מעבדות לחירות מקבל השנה משמעויות חדשות. אבל אנחנו מלאי תקווה שנצא מהמסע ביד חזקה ובזרוע נטויה. 

לתרומה וקבלת ההגדה לחצו כאן

הגדת תקווה לשחרור החטופים

מעוצבת לילדים

ההגדה היא פרי עמלם של שירה הילטש, לירון לביא טורקניץ׳ ואביאל בסיל - שתי אימהות מעצבות ואבא מאייר אחד, שלוו בפסיכולוגית התפתחותית ורב מוסמך. ההגדה המאויירת מאפשרת חוויה משותפת של קריאה עבור הורים וילדים, הנוסח הוא הנוסח המלא, והאיורים מספרים במקביל את הסיפור התרבותי שלנו.

הרעיון שמאחורי ההגדה החדשה-ישנה  נולד מתוך החוויה האישית של היוצרים כהורים לילדים קטנים, שבקשו ליצור הגדה שתאפשר חוויה אינטימית בין הילד להורה בתוך הסדר המסורתי. התוצאה היא הגדה מלאה וחגיגית, המונגשת לילדים כספר מאויר ועשיר, שקל להם להזדהות עם גיבוריו.

סיפור המסגרת הוא של ילדה ואבא שמטיילים וצופים בסיפור יציאת מצרים וכך מעודדים את הילדים להתחבר לסיפור בעצמם. שתי דמויות-משנה שמופיעות כמעט בכל מפתח עמודים - שונרא החתול וחיפושית פרת משה רבנו, יוצרות אתנחתא קומית ומוסיפות  עניין. בנוסף, ההפעלות המשובצות בין הדפים מקרבות את הילדים לסיפור, מזמינות אותם להתעמק בו ומעודדות שיחה. 

עם כל הגדה מגיעה גלוית חג שמח עם מקום לכתוב עליה הקדשה אישית. תוכלו לרכוש כאן

הגדה משפחתית מותאמת לילדים. שירה הילטש, לירון לביא טורקניץ׳ ואביאל בסיל

הגדה של יוצרים מקומיים

הגדה של יוצרים מקומיים, אסופה - חנות ובית לעיצוב ישראלי

מידי שנה, עסוקים ב"אסופה" בליהוק נבחרת בת 44 מאיירים חדשים. כל אחד מקבל עמוד כפול וקטע טקסט מתוך ההגדה ומאייר אותו לפי הפרשנות והסגנון האישי שלו. ההגדה של אסופה כשרה לפסח, משלבת את הטקסט המסורתי ומשמשת כאלטרנטיבה מרעננת ומעוצבת להגדות שעוברות אלינו מדור לדור.  עד כה יצאו 11 מהדורות והתוצאה הסופית מרגשת כל פעם מחדש, ההגדה נהפכה לפריט אספנות, סוג של ספר אמנות שמגיע בכרכים – כל שנה נוסף כרך. השנה ניתן למצוא באסופה, שלוש הגדות מקוריות.

הגדה 2024 - בכריכה של ניב תשבי. מהדורה חדשה עם 44 מאיירים חדשים. ההגדה בעלת כריכה קשה עם השבחת זהב, 96 עמודים.

מהדורת Allstars - מהדורה מיוחדת המורכבת מכפולות נבחרות מכל ההגדות שיצאו עד כה. ההגדה בעלת כריכה רכה עם השבחת זהב, 96 עמודים.

הגדה דו לשונית - מהדורה עברית-אנגלית גדולה משאר המהדורות, מורכבת גם היא מהעמודים הנבחרים מכל ההגדות שיצאו. כד היום. בעלת כריכה קשה והשבחת זהב. 

את ההגדות ניתן להשיג בחנות אסופה או בחנות המקוונת.  

בכל שנה יוצאת מהדורה חדשה, הגדה של יוצרים מקומיים, אסופה - חנות ובית לעיצוב ישראלי

הגדה בעיצוב ילדי המפונים

בסדנאות ציור מיוחדות שיזמו בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט לילדי המפונים במלונות ים המלח וחברי עמותת אלו"ט, ביקשוו מהם לצייר ציורים בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה". הציורים הנבחרים נערכו לתוך הגדת הפסח שהודפסה במהדורה מוגבלת בדפוס בארי באלבום מהודר, לצד מטבע מיוחד שהונפק באופן בלעדי לזכר 7 באוקטובר. ההגדה של פסח תלווה השנה במשמעויות חדשות ועכשוויות.

לצד המסורת ארוכת השנים יוצגו איורים מרגשים שמאחורי כל אחד מהם עומד סיפור מרגש, מטלטל ולעיתים גם עצוב. האיורים המרגשים היוו עיבוד פסיכולוגי לרגשות הילדים כדוגמת הציור הצהוב של ילדה בת עשר מקיבוץ בארי שציירה את רצח סבתה בין שתי החומות של הקיבוץ מירי מחבלים.

אפשר לרכוש את ההגדה אצל הגברת לאה רביבו בטלפון 052-8108203, כל ההכנסות יופנו לאלו"ט.

הגדת פסח מציירים תקווה 2024 – שיתוף פעולה של בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט

הגדה של פסח KaRiniTi

הגדה טיפוגרפית בעיצוב נקי, בצבעים מונוכרומטים ונגיעה של כתום זרחני של הסטודיו לעיצוב מוצרי נייר KaRiniTi - המעצבת הגרפית והאמנית קארין איצ'קוביץ'. בין דפיה משולבים סמלים וסימונים שהם חלק מהשלב הדינמי בתהליך העריכה הגרפית והפקת הדפוס, המעניקים תחושה של קלילות ותנועה לטקסט האסוף והמוחלט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר