הכורסא של איקאה משנות ה-60 הושקה מחדש והפכה לפריט הכי חם

"כורסת הרגיעה" האייקונית שהושקה ב-1967 קיבלה שם חדש ונכנסה העונה לקטלוג ומיד נהייתה ויראלית • הישענו לאחור ותיהנו מהדרך

כורסת DYVLIND עם מושב ריקליינר, IKEA, צילום אתר איקאה. צילום: כורסת DYVLIND עם מושב ריקליינר, IKEA, צילום אתר איקאה

אומרים שההיסטוריה תמיד חוזרת וגם באיקאה חשבו כך שהשיקו לרגל חגיגות ה-80 של המותג שורה של פריטים שקיבלו עיצוב ושם מחודשים.

אחד הפריטים האיקוניים לאורך השנים – כורסת MILA השתתפה גם היא בחגיגות, שינתה את שמה ל- DYVLIND וקיבלה עוד מספר שדרוגים שהפכו אותה לאקטרטיבית אף יותר.

הכורסא, שהושקה בשנת 1967 כ"כורסת רגיעה" מגיעה בשחור ובירוק והפכה להיות סוג של לחמנייה חמה ששטפה את הרשת לאחרונה ואנחנו כאן כדי לספק לכם כמה עובדות שהופכות את הכורסא למעניינת עוד יותר.

מראה אייקוני של הכורסה בעיצובו של גיליס לנדגרן , IKEA / צילום: אתר איקאה

גיליס לנדגרן (1929-2016), מעצב הכורסא, היה העובד הרביעי שהצטרף לאיקאה בשנת 1954 ועבד צמוד עם מי שהקים את ענקית הריהוט אינגבר קמפרד. לנדגרן שאב השראה מעולם הרכב כשעיצב את כורסת MILA.

הכורסא בעלת מושב ריקליינר מתכוונן כך אין צורך להתקדם עד לקצה היכסא כדי לשחק במשחקי ווידאו לדוגמה. אפשר להישען לאחור וליהנות מכורסא שנעה בהתאמה לתנועתיות המשתמש.

בגרסתה המשופרת היא מציעה חמש רגליים, במקום ארבע בגרסת המקור, מה שמוסיף לה עוד יציבות. גם הריפוד החולף לריפוד מבוסס פסולת ממוחזרת. בעיצוב החדש נשמר המראה המקורי של הכורסא.

כורסת DYVLIND שחורה עם תוספת של רגל חמישית, IKEA / צילום: אתר איקאה

כורסת DYVLIND ירוקה עם ריפוד מבוסס פסולת ממוחזרת, IKEA / צילום: אתר איקאה

באופן כללי כיסאות הכורסא הם פריט שכדאי לשלב בחלל הביתי. מדובר בפתרון שהוא בין ספה לכורסא - חוויית הישיבה דומה לישיבה על ספה, וגודל הכורסא קומפקטי באופן יחסי ומאפשר לשלב כמה מהן בחלל. זהו פתרון שיתאים גם לחללי מגורים קטנים, בהם לא תמיד ניתן לשלב מערכת ישיבה רחבה.

אם כן משלבים מערכת ישיבה רחבה, ניתן לשלב מולה שתי כורסאות כיסא, ולהבטיח שגם מי שיושב עליהן יהנה מחוויית משתמש נוחה ונעימה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר