בלתי נסלח: כרזות מעוצבות מוחות על שתיקת האו"ם

תערוכת כרזות שמופיעה על גדר בית הספר מקס פיין מביעה את המחאה נגד שתיקתו הבוטה של ארגון הנשים של האו"ם

כרזה בעיצוב ליאן, מתוך פרויקט במגמת אופנה, תיכון קמפוס עמל מקס פיין. צילום: ללא

מגמת עיצוב אופנה בבית הספר מקס פיין בתל אביב יצאה בפרויקט מרגש וכואב, ובמסר ברור אל מול השתיקה המביכה של ארגון הנשים של האו"ם על מעשי האונס והזוועות ב-7 באוקטובר - UN WOMEN YOUR SILENCE IS UN FORGIVIBLE. 

מי שעובר על פני הכרזות שעוטפו את בית הספר, לא יכול להישאר אדיש אליהן. הכרזות מדברות בעד עצמן, ונותנות חומר רב למחשבה.

שיר בכר מנהלת מגמת אופנה ומורה לאופנה בבית הספר הובילה עם תלמידי יא' במגמת אופנה פרויקט לקראת בחינת הבגרות  בו הם נדרשו להגדיר קוד חזותי ומה הוא מעביר כחלק ממבחן הבגרות באופנה. את המסרים והקודים החזותיים הם היו צריכים להעביר דרך פריטי לבוש.

כרזה בעיצוב אנאל, מתוך פרויקט במגמת אופנה, תיכון קמפוס עמל מקס פיין

כרזה בעיצוב יסמין, מתוך פרויקט במגמת אופנה, תיכון קמפוס עמל מקס פיין 

אירועי הזוועות של ה-7 באוקטובר התרחשו במהלך העיסוק בהגדרת המסרים החזותיים והתלמידות ביקשו להעביר דרך הבגדים, וכחלק מהכלים שרכשו במהלך הזמן שקדם לאירועים, את הצעקה והמחאה על התופעה המביכה והאירונית, בה ארגון הנשים של האו"ם UN WOMEN בוחר שלא לראות, לא לשמוע ולא להגיב נוכח הזוועות שהתרחשו.

בכר שבחרה ללכת עם הביעבוע הטבעי של התלמידות, קידמה את תערוכת הכרזות בהן הן מביעות את חדלות האישים של ארגון הנשים של האו"ם.  

כרזה בעיצוב סופיה, מתוך פרויקט במגמת אופנה, תיכון קמפוס עמל מקס פיין

הכרזות ממוקמות על גדר בית הספר, והן מוצגות על שמשוניות במידות של 120 על 140 ס"מ. רואים אותן בירידה לאילון, במחלף השלום, ביציאה מעזריאלי לכיוון תחתנת הרכבת ואין ספק שמעבר לכך שהן מעבירות את המסר, התלמידות שביקשו להביע דרכן את המחאה, הדגימו כיצד מסר חזק ונוקב יכול לעבור דרך פריטי לבוש, ואפן לבישתם.

מקס פיין הוא תיכון מקצועי שממוקם מול עזריאלי, בליבת הפעילות של הפגנות קפלן, והתלמידים נושמים באופן טבעי את הרחוב ואת ההתרחשות בו, ומגיבים להם. תערוכת הכרזות מביעה את מחאתם של התלמידים אל נוכח האטימות הבוטה והיא מחדדת את החשיבות של העברת מסרים דרך אופנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר