החורף נכנס הביתה: השטיחים שיחממו לכם את החלל

טבעיים, ארוגים ביד, פסטליים וגאומטריים - כך נראית קולקציית השטיחים לחורף 2024

שטיח מחצלת טבעי, לילוהום. צילום: איתי בנית

כל שנה אנחנו הופכים אקולוגים יותר, הערך הזה הולך והופך חשוב לנו ככל שנוקף הזמן. איכות הסביבה היא מגמת על שרק הולכת ומעמיקה. ההשפעות של המגמה ניכרות הן במובן החומרי והן במובן הוויזואלי. השימוש בחומרים אקולוגים הוא ברור, למי שמעוניין להצמד לטרנד ולקיים את האג'נדה הירוקה.

המחשבה האסוציאטיבית כשמדברים על חומרים אקולוגים מעלה תמונות של טבע בצבעוניות מדברית, אדמתית, לצד גוונים חיים יותר של ירוק וכחול שמאפיינים את המרחב שבחוץ. באופן הזה התפתחה סוג של מגמת משנה צבעונית – שימוש בצבעוניות שמתקשרת לטבע, אך לא בהכרח שהמוצר הוא אקולוגי. כך התפתחה הזיקה לצבעוניות הטבעית וגם מי שבוחר במוצר עם מרכיבים סינטטיים, יכול ליצור מראה טבעי.

שטיח שיוצא מהריבוע, הביטאט / יח"צ 

מדוע לא כולם קונים אקולוגי? כי לעיתים המוצר יהיה יקר יותר ולא תמיד כדאי בחישוב של עלות מול תועלת. כשמדובר בשטיחים אפשר בהחלט לראות את הדבר מתקיים. הרבה מאוד שטיחים במראה טבעי של קליעות או מלאכות יד אחרות, לצד שימוש בצבעוניות המתאימה.  לפעמים החומרים יהיו טבעיים ולעיתים רק הצבע יהווה את ההקשר.

עונתיות

כדאי להחליף שטיח בחורף ובקיץ. שטיח הוא פריט קל לאחסון, כל מה שצריך הוא לגלגל ולשים בארון, ומאוחר יותר בבוא העת רק לפתוח את הקשירה ולגלגל על הרצפה. שטיחי הקיץ הדקים מפנים מקום לשטיחי חורף עבים: שטיחי צמר טבעי, שטיחים מרוקאים שמיוצרים בעבודת יד ועוד.

מחמם את הבית. תכנון ועיצוב שלומית זלדמן, צילום: שי גיל

שטיח צמר, H&M / יח"צ

יציבות

עכב אכילס של השטיחים הוא היציבות. באופן כללי, אך בעיקר כשמדובר במבוגרים, השטיח מהווה מצע לא מאוד בטוח. אפשר לצעוד עליו ולמעוד בגלל שהשטיח משנה צורה ועלול להפוך לגלי וגבשושי. הנחת מצע מתחת לשטיח תבטיח את יציבותו. קיימים סוגי מצע שונים, החל מגומי ועד ציפוי אינטגרלי מבד כותנה, שמגיע כחלק בלתי נפרד מהשטיח, כשמדובר בשטיחי איכות.

חומריות

החומרים המובילים את קולקציות השטיחים משלבים בין צמר טבעי, וכותנה. הכותנה מתאימה יותר למזג האוויר הקייצי ולכן בחורף נחשף ליותר שטיחים עשויים צמר. עם זאת, כשמדובר בעובי חוט וטכניקת אריגה, גם הכותנה יכולה לספק שטיחים בעובי ומגע שמתאים לעונה החורפית.

שטיח משובץ, פיני BADEN, להשיג בחנויות ובאתר prat living / יח"צ 

שטיחים, כריות נוי ופופים במראה טבעי, הביטאט / צילום: Gan

צבעוניות

רוב השטיחים בקולקציות החורפיות של 2024 מגיעים בצבעוניות רכה בגווני שלכת, חום, אפור, לבן ואבן, בהתאמה לסגנון הסקנדינבי, שנשאר ואף מעמיק נוכחות משנה לשנה.

שטיח גאומטרי, GRAPHIC טולמ'נס דוט / יח"צ

עם זאת, קיימים גם שטיחים בצבעוניות עזה. מדובר בשטיחים שמהווים כתם צבע וכשהם משולבים בחלל הם סוג של פריט דקורטיבי שמכניס מידה רבה של אווירה וסטייל.

צורניות

המשחקים הגאומטירים אינם חדשים בנוף, אך ממשיכים להיות נוכחים, על גבי השטיחים גם בחורף הזה. לצד השטיחים המלבניים והמרובעים קיימים גם שטיחים עגולים, שיתקבלו היטב במבואת הכניסה לבית או בחדרי השינה.

שטיח פרוותי בגוון פודרה, מעצבת קרן ניב טולדנו, צילום: איתי בנית

שטיחי קיר

שטיחי הקיר היו פופולארים יותר בעבר, ומתישהו זזו הצידה. מעצבי מוצר צעירים מחזירים עטרה ליושנה, כשבשנים האחרונות אנו עדים ליותר קולקציות שמציעות שטיחי קיר בעבודת יד.

שטיח קיר, דין מנשרוף אודה לנאיביות / צילום: בר שניר

מדובר בפריט דקורטיבי שמחליף תמונה או כל אלמנט דקורטבי אחר, והוא מלא מקוריות ונוכחות שקשה להתעלם ממנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר